Gå til innhold

salt i oppvaskemaskin???

Anbefalte innlegg

''Trodde ikke man fikk oppvaskmaskiner uten aquastopp. Jeg ville uansett ikke kjøpt det. Viste ikke man kunne få tilsvarende påmontert på rørene.''

En dust av en rørlegger insisterte på å montere en lekkasjesikring på røret hos meg da han skiftet ut rørene under vasken + vasken. Han burde jo vite at det med all sannsynlighet var en i maskina allerede. Kostet meg noen lapper det gitt. Vurderte en stund å sende regningen til den andre rørleggeren, men det ble ikke til at jeg gjorde det.

Slikt er irriterende.

Går denne aquasikringen kun på tilførselen til oppvaksmaskinen?

mvh

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• stjernestøv

31

• PieLill

24

• Mandolaika

7

• Mrs D

5

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Slikt er irriterende.

Går denne aquasikringen kun på tilførselen til oppvaksmaskinen?

mvh

''Går denne aquasikringen kun på tilførselen til oppvaksmaskinen?''

Den som er i selve maskina mener du? Den stopper tilførselen av vann dersom noe skulle skje såvidt jeg har skjønt. Den ettermonterte fungerer også slik at den stenger vannet dersom det er noe unormalt i maskina med tanke på vanntilførselen vil jeg tro. Det er flere år siden jeg opplevde dette så jeg husker ikke helt.

''Går denne aquasikringen kun på tilførselen til oppvaksmaskinen?''

Den som er i selve maskina mener du? Den stopper tilførselen av vann dersom noe skulle skje såvidt jeg har skjønt. Den ettermonterte fungerer også slik at den stenger vannet dersom det er noe unormalt i maskina med tanke på vanntilførselen vil jeg tro. Det er flere år siden jeg opplevde dette så jeg husker ikke helt.

Fastmontert aquastop på som kun går på røropplegget til oppvaskmaskinen er skikkelig dust, ja.

Hjertens enig med deg.

mvh

Annonse

Det tror jeg trygt du kan droppe. :) Står ikke det i bruksanvisningen, da? At det er unødvendig? Sto i alle fall i brukermanualen til vår gamle Miele da vi kjøpte den.

Stod at vi måtte ha salt i første gang vi startet den, men det stemmer vel ikke.

Annonse

Har saltet med avkalkning å gjøre? I så fall helt undøig i Norge.

I Danmark har de derimot hardt kalkholdig grunnvann.

mvh

Vet ikke, forstår ikke hvorfor det skal være salt i. Men folk her mener jo man ikke trenger det, så da er det greit. Skal bake kake i dag for å prøve ovnen, håper jeg får det til :)

Takk for det :-)

Ja hele er nytt, så det var mye å sette seg inn i. Synes det er avansert.

Jeg var ganske hissig en gang jeg fikk en ny komfyr. Hadde slik dustet bruksanvisning som med uendelig mange svulstige ord forsøkte å selge meg komfyren på nytt.

Alt jeg ville vite var hvordan jeg slo på den forbaska kokeplata....

mvh

Jeg var ganske hissig en gang jeg fikk en ny komfyr. Hadde slik dustet bruksanvisning som med uendelig mange svulstige ord forsøkte å selge meg komfyren på nytt.

Alt jeg ville vite var hvordan jeg slo på den forbaska kokeplata....

mvh

Uff ja, forstår ikke hvorfor det skal være så avansert. Jeg har induksjon nå, balte veldig med det og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...