Gjest vikar78 Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Jeg er gravid og søker vikarjobber nå pga. arbeidsplassen min ble nedlagt. Hadde 424 000.- i året der som tekniker innen IT. (har en bachelor i data) Fikk tilbud nå om en jobb med systemovervåkning til 160.- timen. Det tilsvarer i underkant av 320 000.- i året. Syns dette var latterlig dårlig, og lurer på om det er rundt her vikarlønningene ligger for tiden? Husker jeg jobbet som vikar innen kontor (mye registreringsoppgaver) i 2005 og fikk da 130.- i timen i en jobb som ikke krevde noe erfaring/utdanning. Har også en gravid venninne som har fått 2 vikariater nå innen kontor og hun fikk 180.-/timen i begge, også uten erfaring. Derfor syns jeg 160.- i timen for et IT-rettet vikariat var latterlig dårlig, og tror jeg skal slite med å finne meg en vikarjobb hvor jeg får så mye som 215.- i timen. Eller hva tror dere?? 0 Siter
Gjest IT tekniker2 Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Enig i at det er latterlig dårlig betalt. Jeg hadde mellom 340 000 og 360 000 da jeg jobbet som IT tekniker vikar (uten bachelor grad). Dette begynner å bli noen år siden så justert med inflasjon vil jeg tro det tilsvarer ca. 400 000 i dag. Du kan vel gi beskjed om at du ikke aksepterer tilbudet hvis ikke lønnen blir bedre? Vikarbyråene har som regel som mål å sitte igjen med størst mulig andel av lønnen din, men det er som regel en del å gå på - de kan tilby deg mer (det er ihvertfall min erfaring). 0 Siter
Gjest vikar78 Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Enig i at det er latterlig dårlig betalt. Jeg hadde mellom 340 000 og 360 000 da jeg jobbet som IT tekniker vikar (uten bachelor grad). Dette begynner å bli noen år siden så justert med inflasjon vil jeg tro det tilsvarer ca. 400 000 i dag. Du kan vel gi beskjed om at du ikke aksepterer tilbudet hvis ikke lønnen blir bedre? Vikarbyråene har som regel som mål å sitte igjen med størst mulig andel av lønnen din, men det er som regel en del å gå på - de kan tilby deg mer (det er ihvertfall min erfaring). Ja, de har nok mer å gå på, men tror nok ikke de går opp til 225.- timen som tilsvarer min gamle årslønn. Jeg sa jo klart fra at det var altfor dårlig, og hun sa ikke noe mer, så de regner vel med å få inn noen andre i den stillingen til den luselønna 0 Siter
Gjest IT tekniker2 Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Ja, de har nok mer å gå på, men tror nok ikke de går opp til 225.- timen som tilsvarer min gamle årslønn. Jeg sa jo klart fra at det var altfor dårlig, og hun sa ikke noe mer, så de regner vel med å få inn noen andre i den stillingen til den luselønna Ja, kan være de finner en nyutdannet eller ufaglært med lite erfaring som er villig til å akseptere det... Det er gode tider så burde ikke være noe problem å finne noe som er mye bedre betalt. 0 Siter
Gjest vikar78 Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Ja, kan være de finner en nyutdannet eller ufaglært med lite erfaring som er villig til å akseptere det... Det er gode tider så burde ikke være noe problem å finne noe som er mye bedre betalt. Husker du hvilket byrå det var og hvilken timelønn du fikk? 0 Siter
Gjest Kolebra Skrevet 4. oktober 2012 Skrevet 4. oktober 2012 Ei venninne er med å driver et vikarbyrå innen helsebransjen og hun har fortalt at de får 600-700 kr i timen for sykepleiervikarene sine, mens vikarene selv bare får 180 kr i timen. Så vikarbyråene vet virkelig hvordan de skal tjene penger på (naive) folks arbeidskraft. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.