Gå til innhold

Kokkelærere skylder på Sinna-Hellstrøm

Anbefalte innlegg

Jeg var veldig imponert over det programmet der han hjalp en enslig mor med dårlig råd til å lage herlig mat for 1000,- kroner i uka til 5(?) personer.

Hadde også sansen for innfallvinkelen med den ungen moren som spiste bare noen få typer mat.

Det som blir deinspirerende for meg er den noen kritiske grunnholdning jeg opplever Hellstrøm har. Synes f.eks. Brimi eller J.Oliver formidler matglede på en bedre måte. Men det kan selvsagt ha med programkonseptet å gjøre.

mvh

Endte ikke matbudsjettet på under 3000 kr i uka? Jeg ble nesten litt skuffet over at de skulle spare de pengene fremfor å kjøpe mer god mat ;) Synes også Hellstrøm kunne fått sponset et tannlegebesøk ++ på damen. Hun turte ikke å smile med tennene og hadde tydelig dårlig råd. Syntes hun hadde fortjent det også :)

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• XbellaX

11

• PieLill

9

• Sør

8

• Mrs D

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Endte ikke matbudsjettet på under 3000 kr i uka? Jeg ble nesten litt skuffet over at de skulle spare de pengene fremfor å kjøpe mer god mat ;) Synes også Hellstrøm kunne fått sponset et tannlegebesøk ++ på damen. Hun turte ikke å smile med tennene og hadde tydelig dårlig råd. Syntes hun hadde fortjent det også :)

Utgangspunktet var, om jeg husker rett, 4000,- i måneden. Men de klarte å gå under budsjettet og fikk penger til overes til annet.

Synes våre politikere bør gjøre munn og tenner til en del av kroppen slik at også folk med dårlig råd kan smile.

mvh

Du ... *hviske* ... Du ER klar over at det er snakk om TV-underholdning? Legg særlig merke til det siste ordet: Underholdning.

''Re: Kokkelærere skylder på Sinna-Hellstrøm

Du ... *hviske* ... Du ER klar over at det er snakk om TV-underholdning? Legg særlig merke til det siste ordet: Underholdning. – Mrs Doolittle''

Vel, det er jo flere under her som skriver at arbeidsforholdene ofte er slik.

Og antall søkere har jo fallt.

Utgangspunktet var, om jeg husker rett, 4000,- i måneden. Men de klarte å gå under budsjettet og fikk penger til overes til annet.

Synes våre politikere bør gjøre munn og tenner til en del av kroppen slik at også folk med dårlig råd kan smile.

mvh

''Synes våre politikere bør gjøre munn og tenner til en del av kroppen slik at også folk med dårlig råd kan smile.

mvh – PieLill''

Mener høyresiden at det offentlige skal bruke penger?

''Re: Kokkelærere skylder på Sinna-Hellstrøm

Du ... *hviske* ... Du ER klar over at det er snakk om TV-underholdning? Legg særlig merke til det siste ordet: Underholdning. – Mrs Doolittle''

Vel, det er jo flere under her som skriver at arbeidsforholdene ofte er slik.

Og antall søkere har jo fallt.

Jeg mente nå mest at Hellstrøm liksom er så sinna. Det er nok en del av underholdningskonseptet.

Jeg mente nå mest at Hellstrøm liksom er så sinna. Det er nok en del av underholdningskonseptet.

''Jeg mente nå mest at Hellstrøm liksom er så sinna. Det er nok en del av underholdningskonseptet. – Mrs Doolittle''

Vel, pågangen av kokker faller jo uansett, så da kommer det ikke frem godt nok.

Det er relativt få som ønsker å jobbe i en "audio-krigssone" til daglig.

Med vennlig hilsen

Annonse

''Joda, men poenget er ikke så mye hvem aggressiviteten går mot, men at han er så aggressiv.''

Som sagt, jeg opplever ham hverken som urettmessig aggressiv, eller som mer sint enn andre. Da Hellstrøm tok jakken og sa opp på Bagatelle fulgte hele staben etter ham av fri vilje. Vitner det om en aggressiv sjef?

''Som sagt, jeg opplever ham hverken som urettmessig aggressiv, eller som mer sint enn andre.''

Enig meg deg, jeg oppfatter ham ikke som så sinna. Men brutalt ærlig og direkte i tilbakemeldingene, det er han. Og kritisk.

Jeg gidder sjeldent å ha dårlig samvittighet...

Men ut fra TV-programmene tror jeg knapt jeg kan lage et eneste måltid som ikke Hellstrøm ville klag over. På den måte virker Hellstrøm deinspirerende for meg. Det blir for storslått og omstendelig. Jeg får sjeldent lyst til å lage mat selv av hans programmer.

Da blir jeg mer inspirert av matprogrammer som er litt mindre høymoralsk og litt mer forenelig med en praktisk hverdag.

mvh

''Men ut fra TV-programmene tror jeg knapt jeg kan lage et eneste måltid som ikke Hellstrøm ville klag over. På den måte virker Hellstrøm deinspirerende for meg. Det blir for storslått og omstendelig. Jeg får sjeldent lyst til å lage mat selv av hans programmer'' Åh, jeg har det helt motsatt :) Får skikkelig lyst til å lage mat ved å se på Hellstrøm, og googler ofte etter hans oppskrifter når jag skal lage noe. I fjor lagde vi juleribba ala Hellstrøm og tom mamma sa at hun aldri mer skulle lage den på tradisjonelt vis :)

''Joda, men poenget er ikke så mye hvem aggressiviteten går mot, men at han er så aggressiv.''

Som sagt, jeg opplever ham hverken som urettmessig aggressiv, eller som mer sint enn andre. Da Hellstrøm tok jakken og sa opp på Bagatelle fulgte hele staben etter ham av fri vilje. Vitner det om en aggressiv sjef?

''Som sagt, jeg opplever ham hverken som urettmessig aggressiv'' Samme her. Jeg ser en direkte og tydelig mann med et varmt stort hjerte som banker lidenskapelig både for mat og mennesker. Spesielt de som liker mat ;-)

Hadde jeg vært kokkelærling hadde jeg blitt overlykkelig over å jobbe under Hellstrøm og jeg tolker hans, ditt uttrykk, "aggressivitet" som lidenskap, pasjon, et brennede ønske om å lage god mat. Faktisk ser jeg ikke på Hellstrøm som sint. Samme pasjon ser jeg også hos Sonja Lee. Hans "utbrudd" kommer i forbindelse med horrible rutiner og arbeidsforhold og noe eiere og kokker kaller mat men som er nedfrosset Toro-varer, lett oppvarmet (om man er heldig). Det er akkurat dette han gjør noe med, han innfører god mat og snur disse fastgrodde rutinene, han skaper et godt klima på en arbeidsplass.

Jeg snakka med en håndfull kokkelærling-dropouts for en ukes tid siden. Ett av temaene som kom opp var et oppslag i lokalavis4a der Hellstøm & Ramsey m.fl. fikk skylda for manglende rekruttering. Samtlige håpefulle oppgav at Hellstrøm + Ramsey var store forbilder og en inspirasjon for yrkesvalget, men manglende arbeidskontakter, dårlig4e arbeidsforhold osv, osv var grunnen til at de nå vil4le skifte beite.

Jeg snakka med en håndfull kokkelærling-dropouts for en ukes tid siden. Ett av temaene som kom opp var et oppslag i lokalavis4a der Hellstøm & Ramsey m.fl. fikk skylda for manglende rekruttering. Samtlige håpefulle oppgav at Hellstrøm + Ramsey var store forbilder og en inspirasjon for yrkesvalget, men manglende arbeidskontakter, dårlig4e arbeidsforhold osv, osv var grunnen til at de nå vil4le skifte beite.

Dette er mitt inntrykk også. Før disse programmene kom var det by the way også svært dårlig søking til disse fagene også. I etterkant av programmene opplevde skolene imidlertid økt interesse, og dette ble sett i direkte sammenheng med oppmerksomheten rundt kjendiskokker - om man skal kalle dem det.

Spennede, ...men er det ikke merkelig at denne læreren det linkes til ikke klarer å trekke den slutningen selv(?) evt heller ikke har tatt til side noen elever og hørt med dem, det er tross alt DE dette handler om.

Ps. jeg gjenkjenner 4`tallet fra da jeg selv helte et stort krus med cappuccino rett i tastaturet en altfor tidlig morgenstund, har det samme skjedd deg? :-)

''Som sagt, jeg opplever ham hverken som urettmessig aggressiv'' Samme her. Jeg ser en direkte og tydelig mann med et varmt stort hjerte som banker lidenskapelig både for mat og mennesker. Spesielt de som liker mat ;-)

Så fint sagt, jeg er helt enig.

Annonse

''Som sagt, jeg opplever ham hverken som urettmessig aggressiv, eller som mer sint enn andre.''

Enig meg deg, jeg oppfatter ham ikke som så sinna. Men brutalt ærlig og direkte i tilbakemeldingene, det er han. Og kritisk.

Det skal han ha; han går ikke mange gangene rundt grøten den mannen, det er nok det jeg setter så umåtelig pris på ved ham som person.

''Jeg mente nå mest at Hellstrøm liksom er så sinna. Det er nok en del av underholdningskonseptet. – Mrs Doolittle''

Vel, pågangen av kokker faller jo uansett, så da kommer det ikke frem godt nok.

Det er relativt få som ønsker å jobbe i en "audio-krigssone" til daglig.

Med vennlig hilsen

Jeg tror nå helst det er andre grunner til at færre søker seg til kokkeutdanning enn at Hellstrøm er sinna på TV.

''Samtlige håpefulle oppgav at Hellstrøm + Ramsey var store forbilder og en inspirasjon for yrkesvalget, men manglende arbeidskontakter, dårlig4e arbeidsforhold osv, osv var grunnen til at de nå vil4le skifte beite.''

Det stemmer med hva jeg har hørt folk i yrket fortelle.

I forhold til søkningen til skolene tror jeg man undervurderer ungdom om man tror at slike TV-program blir avgjørende.

mvh

''Samtlige håpefulle oppgav at Hellstrøm + Ramsey var store forbilder og en inspirasjon for yrkesvalget, men manglende arbeidskontakter, dårlig4e arbeidsforhold osv, osv var grunnen til at de nå vil4le skifte beite.''

Det sier kokkelærlingene jeg har snakket med også.

''Som sagt, jeg opplever ham hverken som urettmessig aggressiv, eller som mer sint enn andre. Da Hellstrøm tok jakken og sa opp på Bagatelle fulgte hele staben etter ham av fri vilje. Vitner det om en aggressiv sjef? – XbellaX''

Men han er kjent for å være "sint" på TV, og det er jo derfor man diskuterer dette.

Det er godt mulig at han i en arbeidssituasjon er bedre, og når han er omgitt av folk han selv har valgt. Det er dog inntrykket av en skrike-bransje som folk sitter igjen med.

Med vennlig hilsen

Har du sett på Hellstrøm rydder opp hjemme?

Han er da ikke sint der. Men han stiller krav og sier hva han mener. Men viser masse varme og medmenneskelighet til de som er med i programmet. Viser at han bryr seg.

Han er en varm og flott person.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...