Gå til innhold

Ulldyne

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderen
Skrevet

Jeg har sett at det har blitt skrevet om ulldyner som har blitt så skrytt av her på dol at jeg ville prøve. Men hvor kjøper man dem? Jeg har vært innom flere sengetøyforretninger, der betjeningen ser ut som spørsmålstegn og bedyrer at ulldyne, nei det har de aldri hørt om.

Gjest Dynekos
Skrevet

Har jeg aldri hørt om heller. De må være rådyre.

Gjest Hulderen
Skrevet

Har jeg aldri hørt om heller. De må være rådyre.

Håper ikke det. Siden ull er mye lettere tilgjengelig enn edderdun, burde de i det minste være billigere enn edderdunsdyner.

Skrevet

Kjøpte våre fra Ellos for 4-5 år siden. Var ikke så veldig dyre, og de beste dynene vi noen gang har hatt. Jeg tåler ikke dun, og gubben synes syntetiske dyner blir klamme.

Skrevet

Kjøpte min på Ullkorga, og er superfornøyd:) Må hente den fram igjen denne uka.....

Gjest Hulderen
Skrevet

Kjøpte våre fra Ellos for 4-5 år siden. Var ikke så veldig dyre, og de beste dynene vi noen gang har hatt. Jeg tåler ikke dun, og gubben synes syntetiske dyner blir klamme.

Bruker dere dynetrekk utenpå?

Gjest Hulderen
Skrevet

Kjøpte min på Ullkorga, og er superfornøyd:) Må hente den fram igjen denne uka.....

Takker. Samme spm til deg som til ssi. Bruker du dynetrekk utenpå?

Skrevet

Takk for link :-)

Jo, takk selv, jeg bare googla det. Nå fikk jeg lyst på en sånn ull-overmadrass!

Skrevet

Takker. Samme spm til deg som til ssi. Bruker du dynetrekk utenpå?

Jada, dyna ser akkurat ut som en hvilken som helst annen dyne, så dynetrekk må du ha på:)

Gjest Hulderen
Skrevet

Jada, dyna ser akkurat ut som en hvilken som helst annen dyne, så dynetrekk må du ha på:)

Oki :-)

Gjest Hulderen
Skrevet

Jo, takk selv, jeg bare googla det. Nå fikk jeg lyst på en sånn ull-overmadrass!

Jeg fikk lyst på ullaken. Ser for meg en skikkelig lun koseseng :-)

Skrevet

www.ullkorga.no

Vi har hver vår monsterdyne bestående av en termo-ulldyne som er festet med bendelbånd til en tynn sommerdyne - tilsammen veier tilsammen 6,3 kg (altså har vil tilsammen over 12 kg dyne i senga!) og det er aldeles vidunderlig! :o))))

Skrevet

www.ullkorga.no

Vi har hver vår monsterdyne bestående av en termo-ulldyne som er festet med bendelbånd til en tynn sommerdyne - tilsammen veier tilsammen 6,3 kg (altså har vil tilsammen over 12 kg dyne i senga!) og det er aldeles vidunderlig! :o))))

Det er derfor du er så tynn, Lillemus: du er flatklemt av dyna ;-)

candyqueen_83
Skrevet

www.ullkorga.no

Vet du om dyna fortsatt er tynn som da du fikk din første? Kan man be om når man bestiller at de lager slike fester til sommerdyna?

Jeg skal ønske meg ulldyne til jul av samboeren, men vil gjerne at den er varmest mulig. Det er vel ikke noe særlig å bare legge begge dynene sammen i trekket uten noe å feste dem med?

Skrevet

Vet du om dyna fortsatt er tynn som da du fikk din første? Kan man be om når man bestiller at de lager slike fester til sommerdyna?

Jeg skal ønske meg ulldyne til jul av samboeren, men vil gjerne at den er varmest mulig. Det er vel ikke noe særlig å bare legge begge dynene sammen i trekket uten noe å feste dem med?

''Vet du om dyna fortsatt er tynn som da du fikk din første? Kan man be om når man bestiller at de lager slike fester til sommerdyna?''

Den er helt fin med mindre man har så kaldt soverom som oss altså! Vi har jo minusgrader på soverommet når det er minus ute! Jeg har termo-ulldyna i byen og der holder den lenge selv med vinduet åpent hele vinteren, men der er det vel ca. 10-15 grader på soverommet kanskje. Jeg vet flere som har bestilt en slik kombinasjon av to dyner etter at jeg fikk min og har anbefalt den videre. :o)

''Det er vel ikke noe særlig å bare legge begge dynene sammen i trekket uten noe å feste dem med?''

Det vil nok bare bli ball vil jeg tro. Man kan jo sy på bånd selv også da.

candyqueen_83
Skrevet

''Vet du om dyna fortsatt er tynn som da du fikk din første? Kan man be om når man bestiller at de lager slike fester til sommerdyna?''

Den er helt fin med mindre man har så kaldt soverom som oss altså! Vi har jo minusgrader på soverommet når det er minus ute! Jeg har termo-ulldyna i byen og der holder den lenge selv med vinduet åpent hele vinteren, men der er det vel ca. 10-15 grader på soverommet kanskje. Jeg vet flere som har bestilt en slik kombinasjon av to dyner etter at jeg fikk min og har anbefalt den videre. :o)

''Det er vel ikke noe særlig å bare legge begge dynene sammen i trekket uten noe å feste dem med?''

Ok, da satser jeg på kun 2 lags termodyne. Her er det vel 11-12 grader på det kaldeste, og det er jo ikke så mange netter.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg ser forresten at det er to forskjellige 2 lags termodyner. En økologisk vaskbar 40`C, og den øverste det ikke står noe på. Hvilken har du?

Skrevet

Jeg ser forresten at det er to forskjellige 2 lags termodyner. En økologisk vaskbar 40`C, og den øverste det ikke står noe på. Hvilken har du?

Neppe den økologiske, jeg aner ikke...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...