Gjest Hulderen Skrevet 9. oktober 2012 Skrevet 9. oktober 2012 Jeg har sett at det har blitt skrevet om ulldyner som har blitt så skrytt av her på dol at jeg ville prøve. Men hvor kjøper man dem? Jeg har vært innom flere sengetøyforretninger, der betjeningen ser ut som spørsmålstegn og bedyrer at ulldyne, nei det har de aldri hørt om. 0 Siter
Gjest Dynekos Skrevet 9. oktober 2012 Skrevet 9. oktober 2012 Har jeg aldri hørt om heller. De må være rådyre. 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 9. oktober 2012 Skrevet 9. oktober 2012 Har jeg aldri hørt om heller. De må være rådyre. Håper ikke det. Siden ull er mye lettere tilgjengelig enn edderdun, burde de i det minste være billigere enn edderdunsdyner. 0 Siter
cathlin Skrevet 9. oktober 2012 Skrevet 9. oktober 2012 http://www.ullkorga.no/index.php?page_id=93 0 Siter
-ssi Skrevet 9. oktober 2012 Skrevet 9. oktober 2012 Kjøpte våre fra Ellos for 4-5 år siden. Var ikke så veldig dyre, og de beste dynene vi noen gang har hatt. Jeg tåler ikke dun, og gubben synes syntetiske dyner blir klamme. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. oktober 2012 Skrevet 9. oktober 2012 Kjøpte min på Ullkorga, og er superfornøyd:) Må hente den fram igjen denne uka..... 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 9. oktober 2012 Skrevet 9. oktober 2012 Kjøpte våre fra Ellos for 4-5 år siden. Var ikke så veldig dyre, og de beste dynene vi noen gang har hatt. Jeg tåler ikke dun, og gubben synes syntetiske dyner blir klamme. Bruker dere dynetrekk utenpå? 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 9. oktober 2012 Skrevet 9. oktober 2012 http://www.ullkorga.no/index.php?page_id=93 Takk for link :-) 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 9. oktober 2012 Skrevet 9. oktober 2012 Kjøpte min på Ullkorga, og er superfornøyd:) Må hente den fram igjen denne uka..... Takker. Samme spm til deg som til ssi. Bruker du dynetrekk utenpå? 0 Siter
cathlin Skrevet 9. oktober 2012 Skrevet 9. oktober 2012 Takk for link :-) Jo, takk selv, jeg bare googla det. Nå fikk jeg lyst på en sånn ull-overmadrass! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 9. oktober 2012 Skrevet 9. oktober 2012 Takker. Samme spm til deg som til ssi. Bruker du dynetrekk utenpå? Jada, dyna ser akkurat ut som en hvilken som helst annen dyne, så dynetrekk må du ha på 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 9. oktober 2012 Skrevet 9. oktober 2012 Jada, dyna ser akkurat ut som en hvilken som helst annen dyne, så dynetrekk må du ha på Oki :-) 0 Siter
Gjest Hulderen Skrevet 9. oktober 2012 Skrevet 9. oktober 2012 Jo, takk selv, jeg bare googla det. Nå fikk jeg lyst på en sånn ull-overmadrass! Jeg fikk lyst på ullaken. Ser for meg en skikkelig lun koseseng :-) 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 www.ullkorga.no Vi har hver vår monsterdyne bestående av en termo-ulldyne som er festet med bendelbånd til en tynn sommerdyne - tilsammen veier tilsammen 6,3 kg (altså har vil tilsammen over 12 kg dyne i senga!) og det er aldeles vidunderlig! )))) 0 Siter
Axcia Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 www.ullkorga.no Vi har hver vår monsterdyne bestående av en termo-ulldyne som er festet med bendelbånd til en tynn sommerdyne - tilsammen veier tilsammen 6,3 kg (altså har vil tilsammen over 12 kg dyne i senga!) og det er aldeles vidunderlig! )))) Det er derfor du er så tynn, Lillemus: du er flatklemt av dyna ;-) 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 www.ullkorga.no Vi har hver vår monsterdyne bestående av en termo-ulldyne som er festet med bendelbånd til en tynn sommerdyne - tilsammen veier tilsammen 6,3 kg (altså har vil tilsammen over 12 kg dyne i senga!) og det er aldeles vidunderlig! )))) Vet du om dyna fortsatt er tynn som da du fikk din første? Kan man be om når man bestiller at de lager slike fester til sommerdyna? Jeg skal ønske meg ulldyne til jul av samboeren, men vil gjerne at den er varmest mulig. Det er vel ikke noe særlig å bare legge begge dynene sammen i trekket uten noe å feste dem med? 0 Siter
Lillemus Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 Vet du om dyna fortsatt er tynn som da du fikk din første? Kan man be om når man bestiller at de lager slike fester til sommerdyna? Jeg skal ønske meg ulldyne til jul av samboeren, men vil gjerne at den er varmest mulig. Det er vel ikke noe særlig å bare legge begge dynene sammen i trekket uten noe å feste dem med? ''Vet du om dyna fortsatt er tynn som da du fikk din første? Kan man be om når man bestiller at de lager slike fester til sommerdyna?'' Den er helt fin med mindre man har så kaldt soverom som oss altså! Vi har jo minusgrader på soverommet når det er minus ute! Jeg har termo-ulldyna i byen og der holder den lenge selv med vinduet åpent hele vinteren, men der er det vel ca. 10-15 grader på soverommet kanskje. Jeg vet flere som har bestilt en slik kombinasjon av to dyner etter at jeg fikk min og har anbefalt den videre. ) ''Det er vel ikke noe særlig å bare legge begge dynene sammen i trekket uten noe å feste dem med?'' Det vil nok bare bli ball vil jeg tro. Man kan jo sy på bånd selv også da. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 ''Vet du om dyna fortsatt er tynn som da du fikk din første? Kan man be om når man bestiller at de lager slike fester til sommerdyna?'' Den er helt fin med mindre man har så kaldt soverom som oss altså! Vi har jo minusgrader på soverommet når det er minus ute! Jeg har termo-ulldyna i byen og der holder den lenge selv med vinduet åpent hele vinteren, men der er det vel ca. 10-15 grader på soverommet kanskje. Jeg vet flere som har bestilt en slik kombinasjon av to dyner etter at jeg fikk min og har anbefalt den videre. ) ''Det er vel ikke noe særlig å bare legge begge dynene sammen i trekket uten noe å feste dem med?'' Det vil nok bare bli ball vil jeg tro. Man kan jo sy på bånd selv også da. Ok, da satser jeg på kun 2 lags termodyne. Her er det vel 11-12 grader på det kaldeste, og det er jo ikke så mange netter. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 10. oktober 2012 Skrevet 10. oktober 2012 ''Vet du om dyna fortsatt er tynn som da du fikk din første? Kan man be om når man bestiller at de lager slike fester til sommerdyna?'' Den er helt fin med mindre man har så kaldt soverom som oss altså! Vi har jo minusgrader på soverommet når det er minus ute! Jeg har termo-ulldyna i byen og der holder den lenge selv med vinduet åpent hele vinteren, men der er det vel ca. 10-15 grader på soverommet kanskje. Jeg vet flere som har bestilt en slik kombinasjon av to dyner etter at jeg fikk min og har anbefalt den videre. ) ''Det er vel ikke noe særlig å bare legge begge dynene sammen i trekket uten noe å feste dem med?'' Det vil nok bare bli ball vil jeg tro. Man kan jo sy på bånd selv også da. Jeg ser forresten at det er to forskjellige 2 lags termodyner. En økologisk vaskbar 40`C, og den øverste det ikke står noe på. Hvilken har du? 0 Siter
Lillemus Skrevet 11. oktober 2012 Skrevet 11. oktober 2012 Jeg ser forresten at det er to forskjellige 2 lags termodyner. En økologisk vaskbar 40`C, og den øverste det ikke står noe på. Hvilken har du? Neppe den økologiske, jeg aner ikke... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.