Gå til innhold

Hva kan jeg se av profilen til Facebook-vennene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

mrs_knowitall

Spørs vel om noen blir slettet av vennelista da. Ser ikke helt poenget med å være "venner"....

''Spørs vel om noen blir slettet av vennelista da. Ser ikke helt poenget med å være "venner".... ''

Fordi alt blir kalt for "venner" på facebook (til forskjell fra fx Google+) Jeg kategoriserer mine venner i lister fordi det er noe jeg gjerne deler med alle, mens andre ting vil jeg bare dele med de fra jobb, og noe bare med de som er venner-venner og ikke bekjente eller kolleger etc.

Jeg _er_ klar over at selv om jeg deler med bare én gruppe, så betyr ikke det at det er privat. Er noe skikkelig privat, så legger man det ikke på fb. Internett = offentlig samme hvor godt du prøver. De som kan se bildet, kan alltids tagge det eller laste det ned eller dele det videre. Så i prinsippet, kan det ikke sees av alle, bør det ikke legges ut.

Grunnen til at jeg sorterer er altså ikke fordi det er så farlig om noen andre ser det, men fordi det ganske sikkert ikke er så interessant for de fleste å se det.

Og om du sletter folk fra vennelisten din bare fordi du ikke får se bildene deres, ja så sletter du dem. Men noen har et tettere forhold til bildene sine og deling av dem enn kanskje du har.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...