Gå til innhold

FU: Antall tenner i underkjeven?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

28

• laban

3

• fresja

3

• tonie

3

Mest aktive i denne tråden

Jeg har 13 og det funker helt fint!

Har hatt tannlegeskrekk før ...og endte med å trekke istedenfor å rotfylle to tenner.

Jeg er så letta over å ha trekkinga overstått. Så nå har jeg også 13. Fint at det er flere som bare har 13:-)

Normalt er 16, med visdomstenner. Jeg har tolv. Fire svangerskap har gått hardt utover tanngarden. Trakk først to visdomstenner og deretter begge jekselne innenfor. Men klarer meg veldig fint med dem jeg har.

Sikkert en grunn til at man fikk dekket to sjekkinger av tennene under svangerskapet før.

Annonse

13 eller 15 ettersom hvordan man regner. Visdomstennene har aldri kommet helt fram, men de er forsåvidt i kjeven, selv om jeg ikke kan bruke dem til noe.

Den siste trakk jeg i 7. klasse pga. plassmangel. Dette var medvirkende til at jeg slapp regulering.

Aner ikke hvor mange det er, og jeg har ikke noe speil her så jeg får sett etter heller. Trakk en (eller var det en på hver side?) lengst bak fordi visdomstennene satt fast og ikke fikk plass til å komme ut. De kom ikke ut likevel, og måtte opereres ut. Likevel er det så stappa inni der at jeg sliter med å komme mellom med tanntråd overalt. Jeg tygger som bare det. Tror det skal mye til før du får problemer med tyggingen.

Yess:-)

13 eller 15 ettersom hvordan man regner. Visdomstennene har aldri kommet helt fram, men de er forsåvidt i kjeven, selv om jeg ikke kan bruke dem til noe.

Den siste trakk jeg i 7. klasse pga. plassmangel. Dette var medvirkende til at jeg slapp regulering.

Så bra:-)

Jeg har 13. Trakk en jeksel da jeg var 17, for det ble for trangt om plassen. Senere har jeg trukket en visdomsjeksel eller to. En visdomsjeksel dukket aldri opp, men husker ikke om det var i over- eller underkjeven.

Kanskje den dukke opp en vakker dag.

Annonse

Kan man få visdomstenner så tiddlig, altså? Jeg fikk en da jeg var 30 og to da jeg var 40.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...