Gå til innhold

FU: Antall tenner i underkjeven?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• cathlin

28

• laban

3

• fresja

3

• tonie

3

Mest aktive i denne tråden

Hvor mange har man dersom man har alle tennene inklusive visdomstennene?

*litt lat så jeg gidder ikke telle*

Du også? Men du frosk, jeg tror det er sånt man faktisk skal vite uten å behøve å telle!;) Var alltid så imponert over mødrene på kontrollene hos helsesøster som hadde full kontroll over antall tenner, hvem av tennene som skulle komme først, og hvor mange det fortsatt måtte være igjen nok plass til....

Annonse

Jeg har 15 tenner i underkjeven. Har begge visdomstennene, men mangler en liten jeksel (den fikk jeg aldri, verken som melketann eller som vanlig tann).

Har trukket visdomstennene oppe, så der har jeg 14 tenner.

Gratulerer med det! :-)

Du også? Men du frosk, jeg tror det er sånt man faktisk skal vite uten å behøve å telle!;) Var alltid så imponert over mødrene på kontrollene hos helsesøster som hadde full kontroll over antall tenner, hvem av tennene som skulle komme først, og hvor mange det fortsatt måtte være igjen nok plass til....

''Men du frosk, jeg tror det er sånt man faktisk skal vite uten å behøve å telle!;) ''

Hmmm.... en svikt i min allmenndannelse med andre ord :-( Men jeg vet at jeg har fire seksårsjeksler, og at de kom opp med emaljefeil, og at tannlegen boret opp alle fire da jeg var ca 6 år og at jeg beit ham i fingeren. Sånt husker man!

''Gratulerer med det! :-)

''

Gratulerer med hva? Visdomstennene som er trukkeet? De trakk jeg da jeg var ca 21 år.

Jeg mente ikke så mye med det, annet en at jeg tenkte at jeg burde svare alle som hadde svart meg, og kom ikke på noe lurt å si.

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Ja, det syns jeg du har all grunn til å være fornøyd med. Tenner er viktig.

Ja, tenner er viktig. Men jeg har satt krone på hele 3 tenner. Den ene ble nødvendig å gjøre det på da jeg bodde utenlands og siden det var så billig der, tok jeg likegodt 2 tenner til av forfengelighetsgrunner :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...