Gå til innhold

Søvnkvalitet med Tolvon?

Anbefalte innlegg

Har fått resept på Tolvon av legen min for søvnproblemer. Jeg skal ta 10 mg ved behov. Problemet er at det tar 14 timer (av og til mer) før den går helt ut av kroppen hos meg. Dvs jeg er helt vanvittig trøtt langt utover formiddagen dagen derpå. Kroppen og hodet er så trøtt at jeg føler meg syk, bare at jeg ikke har noen smerter. Dermed klarer jeg med andre ord heller ikke å fungere ordentlig.

Dette gjør at jeg tar den så sjeldent som mulig og bare om jeg vet jeg virkelig har behov for søvn. Jeg må vurdere mellom to onder. Å være trøtt og uopplagt etter for lite søvn eller være trøtt og uopplagt pga "Tolvon-søvn".

Spørsmålet mitt blir da, hvor god kvalitet er det egentlig på denne søvnen jeg får av Tolvon når kroppen og hode reagerer sånn? At kroppen nærmest gir beskjed om at den er "syk" når jeg våkner og de første timene etter at jeg har stått opp, kan jo nesten tyde på at kroppen forteller meg at dette medikamentet ikke er bra for meg.

Med andre ord, selv om jeg sover tungt av Tolvon, sover jeg likevel godt?

Kan forøvrig nevne at jeg tar den ca kl 21 om kvelden, to timer før jeg legger meg og står opp kl 07. Kan ikke ta den tidligere enn dette for det går det også ut over våkenhet og livskvalitet om kvelden.

Har også prøvd Vallergan som gir helt den samme (dårlige) virkningen.

Er skeptisk til Imovane o.l.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385027-s%C3%B8vnkvalitet-med-tolvon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...