Gå til innhold

Hva slags hund?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg treffer innimellom på to små, svarte hunder og jeg klarer ikke å finne ut hvilken rase de er! Den er ca. 25-30 cm høy, tett og kompakt (laaaaangt fra en chihuahua), butt liten snute, helt sort og utrolig vennlig og tillitsfull. Den minner om en spaniel, men jeg har ikke funnet noen spaniel som passer. Den har mye buttere og kortere snute enn cockeren og er mindre, men det er ikke en king charles og heller ikke en tibetansk spaniel.

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

14

• candyqueen_83

12

• cathlin

8

• Angustia

3

Mest aktive i denne tråden

candyqueen_83
Skrevet

Eller kanskje ikke så kraftig? Hva slags pels har den?

Skrevet

Eller kanskje ikke så kraftig? Hva slags pels har den?

Ikke mops, de er jo ikke helt sorte? Ikke så flattrykt som en mops heller. Ikke langhåret, men ikke glatt, litt sånn småkrøllet ganske kort pels. Hengende ører, tror jeg i farta.

candyqueen_83
Skrevet

Ikke mops, de er jo ikke helt sorte? Ikke så flattrykt som en mops heller. Ikke langhåret, men ikke glatt, litt sånn småkrøllet ganske kort pels. Hengende ører, tror jeg i farta.

Jo mops finnes også i helsort :o)

Japanese chin eller tibetansk spaniel? Syns det var vanskelig når du beskrev den som en spaniel for det er jo ikke så mange som ligner da. Kan det være blanding?

candyqueen_83
Skrevet

Japanese chin eller tibetansk spaniel? Syns det var vanskelig når du beskrev den som en spaniel for det er jo ikke så mange som ligner da. Kan det være blanding?

Så nå at du skrev ikke tibetaner ;O)

Skrevet

Jeg husker en slik hund fra en del år tilbake og tror nok den er renraset ja, en eller annen mer sjelden spaniel kanskje? Må prøve å få spurt eieren neste gang jeg ser dem tror jeg. :o)

candyqueen_83
Skrevet

En affenpinscher da?

Skrevet

Du må google hundebilder resten av kvelden ;-) Jeg ble nysgjerrig, nå :-)

candyqueen_83
Skrevet

Du må google hundebilder resten av kvelden ;-) Jeg ble nysgjerrig, nå :-)

Jeg og ;O)

Skrevet

Det er ikke en sånn tjukk, liten hund som peser og ligner litt på en gris?

Skrevet

Dvergscnauzer?

candyqueen_83
Skrevet

Dvergscnauzer?

Den ligner vel like lite på en spaniel som mine forslag. Hehe

Skrevet

Den ligner vel like lite på en spaniel som mine forslag. Hehe

hehe

Skrevet

Jeg husker en slik hund fra en del år tilbake og tror nok den er renraset ja, en eller annen mer sjelden spaniel kanskje? Må prøve å få spurt eieren neste gang jeg ser dem tror jeg. :o)

En type terrier?

Skrevet

Jeg og ;O)

Jeg ble også uhyre spent nå. Hvor ble det av Lillemus?

*utålmodig*

Skrevet

En affenpinscher da?

Nei, den er mye rundere og mer kompakt i kroppen og har hengende ører - ligner en eller annen spaniel! :o)

Skrevet

Det er ikke en sånn tjukk, liten hund som peser og ligner litt på en gris?

Du tenker på en svart mops? Nei, de er jo ikke i nærheten av å være søte engang!

Skrevet

Kan det være Black Scottish Terrier?

Nei, det er ingen terrier, mer en slags spaniel-type. Gjett om jeg skal sjekke hundebøkene når jeg kommer på jobb i morra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...