Gå til innhold

Folk må tro jeg lyver

Anbefalte innlegg

Gjest løgnhals?

http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article796299.ece

Tegn på at du lyger.

Sjenerte folk gjør jo ofte de tingene løgnere gjør, fordi det å snakke gjør de nervøse.

Jeg har blitt bedre med årene, men er det folk jeg er usikre på

blir jeg jo svett, ser vekk, stammer og ser usikker ut. Lite gestikulering og ansiktsmimikk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385447-folk-m%C3%A5-tro-jeg-lyver/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitat fra artikkelen:

'' Er øynene faste og direkte eller flyter de litt ut og kanskje oppover?''

Dette er jo helt normalt for introverte f.eks. Jeg klarer ikke å lage fullstendige setninger mens jeg ser på min samtalepartner, men ser litt til siden eller oppover/nedover mens jeg prater.

Å se noen i øynene mens jeg snakker er nesten helt umulig. Da forsvinner ordene mine :-)

Imidlertid kan jeg se lenge og direkte på en som snakker til meg. Jeg ser ofte på munnen til den som snakker.

Sitat fra artikkelen:

'' Er øynene faste og direkte eller flyter de litt ut og kanskje oppover?''

Dette er jo helt normalt for introverte f.eks. Jeg klarer ikke å lage fullstendige setninger mens jeg ser på min samtalepartner, men ser litt til siden eller oppover/nedover mens jeg prater.

Å se noen i øynene mens jeg snakker er nesten helt umulig. Da forsvinner ordene mine :-)

Imidlertid kan jeg se lenge og direkte på en som snakker til meg. Jeg ser ofte på munnen til den som snakker.

Også er jo språket litt rart, da (selv om veldig mange sier/skriver det): øynene flyter oppover. Det skulle ha tatt seg ut. Det heter jo blikket.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Forskning har vist at de påstander som fremsettes i artikkelen stort sett er myter.

Men siden mange tror på myter selv om de er gale, kan det være at noen som forleser seg på slikt faktisk tror du lyver.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...