Gå til innhold

Hoppa over en menstruasjon pga stress?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva i alle dager!?

Jeg er 42 år gammel og har i alle år hatt stabil menssyklus og har aldri hoppa over en mensperiode før. De siste par-tre årene har syklusen riktignok vært kortere enn før. Før ca 28-29 dager, de siste årene 24-26 dager.

De siste ukene har jeg vært utsatt for endel psykisk stress og press, og mensen kom heller ikke når den skulle. Nå er jeg to uker på overtid med mensen og tok til og med en graviditetstest i ettermiddag for å være sikker på at jeg ikke er gravid. Heldigvis var testen negativ (jeg burde sikkert helst brukt morgenurin, men jeg ville vært ca åtte uker på vei om jeg var gravid, så da er det sikkert ikke like viktig med morgenurin?). Jeg har hatt en normal mens etter siste samleie, og jeg har ingen svangerskapssymptomer slik jeg husker det fra tidligere svangerskap.

Jeg tipper mensstansen kommer av det psykiske stresset jeg har vært utsatt for? Overgangsalderplager har jeg ikke merket noe til, og moren min var langt eldre enn meg da hun kom i overgangsalderen, så jeg tror ikke det er det heller?

Hvis det er stresset som har utsatt mensen, vil det si at jeg kan få den når som helst, eller at jeg evt vil få den ved neste "planlagte" mens?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385459-hoppa-over-en-menstruasjon-pga-stress/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hva i alle dager!?

Jeg gikk 2 uker over denne gang. Trodde jeg var gravid men så kom den. Er litt spent om den kommer i vanlig tid neste gang :-)

Har du opplevd dette før også? Det føles så merkelig at dette skjer etter så mange år med regelmessig mens ;) Må vel bare stole på at graviditetstesten stemmer ;)

Gjest 38 år og stresset

Har du opplevd dette før også? Det føles så merkelig at dette skjer etter så mange år med regelmessig mens ;) Må vel bare stole på at graviditetstesten stemmer ;)

Nei det var 1 gang. Ble litt nervøs ja. Ikke lyst på flere barn :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...