Gå til innhold

Gå på jobb med feber

Anbefalte innlegg

Er forskjølet. I går var feberen oppe i 38,6. Litt lavere i dag, men over 38. Har et stykke å kjøre til jobb, så jeg vet heller ikke om det er forsvarlig å kjøre med feber.

Valgte å være hjemme i dag, men sitter med litt dårlig samvittighet. Kunne jo stivet meg opp med noen parasetter og kanskje klart jobben. Har sovet halve dagen.

Bør jeg ha dårlig samvittighet for å holde meg hjemme i dag?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385460-g%C3%A5-p%C3%A5-jobb-med-feber/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du skal ikke ha dårlig samvittighet for at du ikke går på jobben og smitter de andre. Slapp av hjemme til du er i form igjen.

Har endel jeg må bli ferdig med på jobb i løpet av de nærmeste ukene, så egentlig har jeg ikke tid til å være syk.

Du skriver at jeg ikke skal gå på jobb og smitte andre. Men hvor går grensen? Kan jo ikke være hjemme bare av en liten forskjølelse. Er det ved feber grensen går? Jeg regner med at en forskjølelse tar 1-2 uker før du er helt frisk igjen, men satser på at feberen forsvinner snart. Jeg må vel kunne gå på jobb igjen da, selv om forskjølelsen henger litt lenger i.

Leste en plass at egenmelding ved forskjølelse kostet samfunnet veldig mye, så om du bare er forskjølet bør du likevel gå på jobb.

Dette synes jeg er vanskelig hver gang jeg er syk. Vurderingen om jeg er syk nok til å være hjemme.

Gjest Kjemanpå

Har endel jeg må bli ferdig med på jobb i løpet av de nærmeste ukene, så egentlig har jeg ikke tid til å være syk.

Du skriver at jeg ikke skal gå på jobb og smitte andre. Men hvor går grensen? Kan jo ikke være hjemme bare av en liten forskjølelse. Er det ved feber grensen går? Jeg regner med at en forskjølelse tar 1-2 uker før du er helt frisk igjen, men satser på at feberen forsvinner snart. Jeg må vel kunne gå på jobb igjen da, selv om forskjølelsen henger litt lenger i.

Leste en plass at egenmelding ved forskjølelse kostet samfunnet veldig mye, så om du bare er forskjølet bør du likevel gå på jobb.

Dette synes jeg er vanskelig hver gang jeg er syk. Vurderingen om jeg er syk nok til å være hjemme.

Om grensen går ved feber kommer vel an på type jobb. Jeg har en jobb som krever mye tenking. Når jeg har feber fungerer ikke hjernen. Jeg er derfor som regel hjemme ved feber. Kan jeg gjøre rutineoppgaver kan det hende jeg kreker meg på jobb

Om grensen går ved feber kommer vel an på type jobb. Jeg har en jobb som krever mye tenking. Når jeg har feber fungerer ikke hjernen. Jeg er derfor som regel hjemme ved feber. Kan jeg gjøre rutineoppgaver kan det hende jeg kreker meg på jobb

Med noen parasetter hadde jeg kanskje klart meg på jobb, men så har du det med bilkjøring til jobb. Om det er forsvarlig. Og som Lillemuse skriver så smitter du andre.

Nå fikk jeg litt mer dårlig samvittighet igjen.

Annonse

Hvis du har en innejobb som er lite fysisk krevende, OG hvor du i noen grad kan styre jobbhastigheten selv, og hvor du kan gå hjem igjen om det ble for ille, ville nok mange gått på jobb.

Siden du spør.

Men hva med å kjøre bil til jobb når du har feber? Er det forsvarlig? Ikke så godt å gå ned til bussholdeplassen å fryse mens du venter på bussen når du har feber heller.

Hvis du har en innejobb som er lite fysisk krevende, OG hvor du i noen grad kan styre jobbhastigheten selv, og hvor du kan gå hjem igjen om det ble for ille, ville nok mange gått på jobb.

Siden du spør.

Feberen var 38,5 ved siste måling. Ikke så høyt, men er det forsvarlig å kjøre bil til jobb da? Har en halv times kjøring.

Fikk enda mer dårlig samvittighet nå.

Feberen var 38,5 ved siste måling. Ikke så høyt, men er det forsvarlig å kjøre bil til jobb da? Har en halv times kjøring.

Du får kjenne etter. Er allmenntilstanden dårlig blir du hjemme. Føler du deg frisk drar du på jobb. Det er umulig å sette en temperaturgrense på forsvarlig/uforsvarlig.

Jeg har vært på jobb med 39 i feber, og jeg har vært hjemme med 38 i feber. Alt ettersom.

Gjest germimate

Jeg bruker denne som "mal" når jeg må vurdere fravær pga sykdom: ville jeg vært hjemme om jeg ble trukket i lønn for det?

Det har hjelpa meg.

Du får kjenne etter. Er allmenntilstanden dårlig blir du hjemme. Føler du deg frisk drar du på jobb. Det er umulig å sette en temperaturgrense på forsvarlig/uforsvarlig.

Jeg har vært på jobb med 39 i feber, og jeg har vært hjemme med 38 i feber. Alt ettersom.

Har du lang kjørelengde til jobb? Blir jo ganske redusert med feber.

Annonse

Jeg kunne ikke ha gått på jobben med over 38 i feber tror jeg. Jeg er sjelden syk, men ved feber blir jeg elendig, får vondt i hele kroppen, begynner å gråte fordi alt mulig er så slitsomt osv. Det at du faktisk sov halve dagen, betyr at du kan ha god samvittighet syns jeg. Men hvis feberen blir borte med en paracet eller to, kan du jo gå i morgen.

Jeg er tilhenger av å presse seg selv litt, men er man syk så er man syk. Hvis man føler seg helt elendig bør man vel kunne holde senga uten å ha dårlig samvittighet. Feber kan sette enkelte helt ut av spill, så jeg vet ikke helt. Hva synes du selv?

Når jeg er ordentlig sjuk finnes det ikke et fiber i meg som har dårlig samvittighet. Jeg tenker ikke tanken engang.

Hvis dette er noe som skjer titt og ofte, bør du kanskje tenke deg om en gang til før du holder deg hjemme. Men er man syk, så er man syk og blir hjemme fra jobb.

Selv har jeg muligheten for hjemmekontor og ville antagelig jobbet litt hjemmefra i din situasjon, for jeg har ganske lang reisevei til jobb. Hadde jeg hatt planlagt et kundemøte, ville jeg tatt paracet og gått på jobb.

Det er helt umulig for oss å vurdere om du kunne gått på jobb i dag. Jeg må jo innimellom gjøre den vurderingen for mine barn, og det er like vanskelig hver gang. Noen ganger har jeg sendt dem på skolen og burde holdt dem hjemme, noen ganger har jeg latt dem bli hjemme og har i ettertid sett at det var unødvendig. Du må kjenne etter hvordan din allmentilstand er, og så må du stå for det valget du tar.

Hvis dette er noe som skjer titt og ofte, bør du kanskje tenke deg om en gang til før du holder deg hjemme. Men er man syk, så er man syk og blir hjemme fra jobb.

Selv har jeg muligheten for hjemmekontor og ville antagelig jobbet litt hjemmefra i din situasjon, for jeg har ganske lang reisevei til jobb. Hadde jeg hatt planlagt et kundemøte, ville jeg tatt paracet og gått på jobb.

Det er helt umulig for oss å vurdere om du kunne gått på jobb i dag. Jeg må jo innimellom gjøre den vurderingen for mine barn, og det er like vanskelig hver gang. Noen ganger har jeg sendt dem på skolen og burde holdt dem hjemme, noen ganger har jeg latt dem bli hjemme og har i ettertid sett at det var unødvendig. Du må kjenne etter hvordan din allmentilstand er, og så må du stå for det valget du tar.

Sist jeg var hjemme på grunn av at jeg var syk er 2 år siden. Slet like mye med dårlig samvittighet da også, og da viste det seg at jeg hadde lungebetennelse.

Gjest Nickløsheletida

Sist jeg var hjemme på grunn av at jeg var syk er 2 år siden. Slet like mye med dårlig samvittighet da også, og da viste det seg at jeg hadde lungebetennelse.

Slik jeg tyder dette, har du ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for at du var hjemme i dag.

tzatziki1365380058

Folk reagerer forskjellig på feber. Jeg blir utrolig dårlig, og er sengeliggende ved så fort feberen tipper 38. Nå har jeg lav kroppstemperatur til vanlig, så det tilsvarer vel nærmere 39 hvis kroppstemperaturen hadde vært 37 til vanlig.

Føler man seg dårlig og sover halve dagen, tyder vel ting på at det er greit å være hjemme.

Generelt synes jeg folk som er sørpeforkjølet burde holde seg hjemme uansett om de har feber eller ei. Jeg - og flere med meg - blir veldig lett smittet, og jeg blir bare sur når folk kommer på jobb med rennende nese, øyne og det som verre er. Da vet jeg at sjansen er stor for at det er min tur noen dager senere.

tzatziki1365380058

Folk reagerer forskjellig på feber. Jeg blir utrolig dårlig, og er sengeliggende ved så fort feberen tipper 38. Nå har jeg lav kroppstemperatur til vanlig, så det tilsvarer vel nærmere 39 hvis kroppstemperaturen hadde vært 37 til vanlig.

Føler man seg dårlig og sover halve dagen, tyder vel ting på at det er greit å være hjemme.

Generelt synes jeg folk som er sørpeforkjølet burde holde seg hjemme uansett om de har feber eller ei. Jeg - og flere med meg - blir veldig lett smittet, og jeg blir bare sur når folk kommer på jobb med rennende nese, øyne og det som verre er. Da vet jeg at sjansen er stor for at det er min tur noen dager senere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...