Gå til innhold

blir oppgitt over enkeltes økonomi...

Anbefalte innlegg

Jeg tror jeg hadde sagt det rett ut dersom de klagde gjentatte ganger - at dersom de omprioriterer litt så har de råd til leilighet og at så lenge de kjøper så dyre klær og vesker så kan de ikke snakke om ikke å få endene til å møtes. Men kanskje de tror at det er sånt hvermannsen gjør?

Hvorfor tror du at de tenker slik?

Fortsetter under...

Annonse

mrs_knowitall

fordi psyken kan bli litt sånn "jeg har jo ikke råd til hus/ leilighet til en million uansett, så da kan jeg hvertfall unne meg denne vesken til 8000.

Kanskje ikke så smart eller logisk, men logikk har ikke alltid no med psyke å gjøre. Det blir som å gå ned i vekt. Det er vanskelig å se at 1+1+1+1+1=5 kg. Man skal helst ned alle 5kg på én gang.

At du har noe med å fortelle dem hva de skal gjøre syns jeg ikke. At du blir lei av å høre på dem klage derimot skjønner jeg. Neste gang kan du jo spørre om de vil ha din mening eller om de bare trenger å få utløp for frustrasjonen for i så fall har du hørt det før og at det finnes grep de kan ta for å endre på situasjonen.

fordi psyken kan bli litt sånn "jeg har jo ikke råd til hus/ leilighet til en million uansett, så da kan jeg hvertfall unne meg denne vesken til 8000.

Kanskje ikke så smart eller logisk, men logikk har ikke alltid no med psyke å gjøre. Det blir som å gå ned i vekt. Det er vanskelig å se at 1+1+1+1+1=5 kg. Man skal helst ned alle 5kg på én gang.

At du har noe med å fortelle dem hva de skal gjøre syns jeg ikke. At du blir lei av å høre på dem klage derimot skjønner jeg. Neste gang kan du jo spørre om de vil ha din mening eller om de bare trenger å få utløp for frustrasjonen for i så fall har du hørt det før og at det finnes grep de kan ta for å endre på situasjonen.

''"jeg har jo ikke råd til hus/ leilighet til en million uansett, så da kan jeg hvertfall unne meg denne vesken til 8000.''

Tror du har et poeng der.

Om folk habittuelt syter og bærer seg over noe de i stor grad kan gjøre noe med, får de etter min mening tåle at noen tar bladet fra munnen.

Ser ikke på det som en menneskerett å kunne lire av seg ubegrensede mengder negativitet uten å få motsvar.

mvh

Gjest folk er så forskjellige

Jeg har et par slike bekjente og....

Hun ene bor hos sin mor, mottar attføringspenger, men bor billig der da.

Hun vil ikke få seg egen leilighet pga hun vil spare pengene sier hun.

Til bolig da? Nei, det får hun jo aldri råd til....

men sparing og sparing, ser hun kjøper seg masse klær og sminke på ebay og reiser flere ganger til utlandet på venninnetur, slike ting har aldri jeg råd til, jeg prioriterer hus og familie (hun har jo ikke familie da)...

Og en annen venninne - hun er uføretygdet og bor hos sin samboer som har jobb. Men det er han som tar de fleste utgiftene, hun har ikke råd til å bidra så mye til fellesskapet sier hun.... men hun skal kun ha merkevarer ang klær, sminke, hudkremer osv og reiser også noen ganger i året på utenlandsturer. klager over at hun har så dårlig råd og ikke har råd til å reise så ofte hun vil (jeg har knapt råd til en tur i året, mens hun reiser flere!)

og ser på facebook at hun kun ønsker seg dyre ting i bursdagsgave og julegave med samboeren, hun tar det som en selvfølge...

jeg gremmes.... Snylter de eller? Jeg føler de snylter både på trygdesystemet og sin mor/samboer.... Grunnen til at de ikke jobber? De ER i stand til å jobbe, det er ikke noe fysisk i veien med de, psykisk? tjah.... de er i stand til å feste på byen og reise til utlandet, de går med skyhøye hæler på byen(vondt i ryggen yeah right)....

Nåddah... og sitte på dataen og chatte døgnet rundt. Er de i stand til det så er de i stand til en eller annen jobb mener nå jeg.

FOrstår ikke moren og samboeren til disse, at de godtar at de holder på sånn, de trenger et spark i ræva. Det verste er at de og klager over at de har så dårlig råd, men så tar de seg råd til dyre klær/sminke og reiser.... (jeg har knapt råd til egne klær, jeg jobber og prioriterer barna og huset).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...