Gå til innhold

Fjortisforhold til vin?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg trenger ingen bekreftelse, men jeg følte meg ganske dum da jeg fikk den kommentaren, og lurer på om det egentlig er den som kom med kommentaren som bør føle seg dum?

Tenker vel egentlig som så at det må da bare være bra jo mindre alkohol en drikker, men at man koser seg _når_ man drikker? Ikke bare drikke alkohol for å tilfedsstille andre?

Ingen trenger å føle seg dum, men jeg ville vurdert vennskapet hvis meningen var å få deg til å føle deg dum.

Personlig ville jeg ikke drikke vin for å bli småfull, men heller bruke sterkere saker. Om du velger å la være og drikke vin så respekterer vel de fleste det.

Du er ingen fjortis som har det drikkemønsteret som du beskriver. :-)

Synes det høres helt greit ut. Og det er da du selv som bestemmer hva du selv vil drikke og når du vil drikke dette. Som enkelte sier, er det vel mer fjortis å si det de sa til deg. :-)

Samtidig, så var det min personlige følelse av å være fjortis, som gjorde at jeg valgte å prøve meg litt mer frem på vinområdet. Jeg begynte å bli lei av å drikke cola til bedre middager. Å sitte der i tidlig 30 årene og alltid be om cola. Følte ikke noe drikkepress fra andre, men var litt nysgjerrig på det andre snakket om når de snakket om at vinen kunne fremme smaken i maten og maten kunne fremme smaken i vinen.

De senere år har jeg satt mer og mer pris på en god vin, til god mat. Men jeg kan fremdeles dra på både fest og hytteturer, uten å drikke alkohol. For til nå har jeg aldri vært ute etter rusen når jeg drikker. For meg er det snakk om smaken. Å nyte noe som kan smake himmelsk.

Fikkk en gang et glass cognac som var så god at jeg takket nei til et glass til... måtte bare nyte ettersmakene som stadig forandret seg jo lenger utover kvelden det ble. Desverre glemte jeg å få navnet på cognacen.....

Annonse

Jeg har akkurat samme forhold til vin som deg. Det er en sunn holdning syns jeg. Det er nok heller vennene dine som er Fjortiser, og så barnslige at de ikke klarer å respektere andres livsstil.

''Det er nok heller vennene dine som er Fjortiser, og så barnslige at de ikke klarer å respektere andres livsstil'' Nuvel. Det er vel ikke spesielt modent å snakke nedlatende om andres valg, gjøren og laden den andre vegen heller, eller hur? ;-P

Mitt råd er hentet fra Hakkebakkeskogen:

Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill, og for øvrig kan man gjøre hva man vil

Ergo: gjør som du vil uten selv å vær kritisk til eget valg :)

Ikke for å plage deg, hehe, men den regelen er fra politimester Bastian i Kardemommeby ;)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...