Gå til innhold

Osteopat eller kiropraktor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trening trening trening :)

Jeg har tilsvarende plager og har prøvd både kiropraktor, akupunktur, massasje, fysioterapi, osteopati, u name it! Det eneste dette gjør på sikt er å slanke lommeboken :P

Det eneste som virker på sikt er trening.

Jeg trener utholdenhet før hver styrkeøkt, 2 (helst 3)x pr uke, og det holder mine smerter i sjakk. Allerede etter en måned hadde jeg en helt annen bevegelighet, mens det å redusere smerter tok 6 mnd.

Nå har jeg hatt det travelt og ikke trent på tre uker. Resultat: Smertene er tilbake, så jeg skal i gang igjen nå - helst i dag. Bainna bein.

Lykke til! :)

Trening trening trening :)

Jeg har tilsvarende plager og har prøvd både kiropraktor, akupunktur, massasje, fysioterapi, osteopati, u name it! Det eneste dette gjør på sikt er å slanke lommeboken :P

Det eneste som virker på sikt er trening.

Jeg trener utholdenhet før hver styrkeøkt, 2 (helst 3)x pr uke, og det holder mine smerter i sjakk. Allerede etter en måned hadde jeg en helt annen bevegelighet, mens det å redusere smerter tok 6 mnd.

Nå har jeg hatt det travelt og ikke trent på tre uker. Resultat: Smertene er tilbake, så jeg skal i gang igjen nå - helst i dag. Bainna bein.

Lykke til! :)

Takk for svar. Kansje ryggskole kan være noe? Har vært delvis sykemeldt siden april

Takk for svar. Kansje ryggskole kan være noe? Har vært delvis sykemeldt siden april

Jeg gikk på ryggskole og anbefaler det varmt. For mange innebærer ryggskole 20-30 % sykemelding fordi opplegget går på dagtid, men siden min jobb er fleksibel mht arbeidstid kunne jeg (og flere i min gruppe) gjennomføre uten.

Treningsprogrammet jeg kjører nå fikk jeg på ryggskolen, og i tillegg var det undervisning av et tverrfaglig sammensatt team (psykolog om opplevelse og håndtering av smerte, lege om anatomi og positiv vs negativ smerte, psykolog om søvnproblematikk knyttet til smerte og fysioterapaut om anatomi). Veldig nyttig og lærerikt.

Kurset gikk fra 09-12 i en 4 ukersperiode, så det krever at man har tid til å prioritere dette. Har du dét, anbefaler jeg det VARMT :)

Gjest Zignatur

Slyngetrening skal jo være så bra :-)

Akupunktur.... triggerpunktmassasje, har du prøvd naprapat?

Få de til å løse de veste spenningene, så forebygger du med trening, gjør rygg- og mageøvelser, et godt støtteaapparat er viktig for å forebygge. Har du sterk rygg og sterk mage får du bedre holdning, da vil du bruke kroppen mer riktig og forebygger belastningslidelse!

Mot smerter er varme også bra, invester i en hvetevarmer som du har i mikroen i 3-4 min og legger over de ømme skuldrene, utrolig deilig!

Har du en god venn kan han massere deg. En varm dusj er også godt.

Invester også i en tube med f.eks. Ibux gel på de verste dagene, den er betennelsesdempende og smertestillende.

Finn ut hvorfor du får vondt, spenner du deg uten å tenke over det? Stress i hverdagen? Prøve senke tempoet litt samt gjøre avspenningsaøvelser (yoga, meditasjon....).

Og fettsyrer.... Mange skryter av å bli mye bedre når de får i seg fettsyrene,

ta tran HVER dag :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...