Gå til innhold

Leger får stjerner og poeng

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• Svar 59
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

13

• mrxx

6

• PieLill

5

• tonie

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest sangsol

Ikke av personer, men av ulik former for tjenesteytende instanser, hvis man har gode systemer for å slette upassende innlegg.

Jeg tror dette er den nye verden enten vi liker det eller ikke.

Hvis man var sikret saklighet, kunne det gjerne være vurdering av navngitte frisører og sånt også, men folk kan ha personlige motiver for å skrive det de skriver.

Når det gjelder legelisten, er det ikke tvil om at en del vurderinger inneholder nyttige tilbakemeldinger.

Det er ikke sånn at kunden alltid har rett, men pasienten fortjener å bli lyttet til og tatt på alvor. Hvis de synes han er arrogant a la House, bør han få høre det.

''Det er ikke sånn at kunden alltid har rett, men pasienten fortjener å bli lyttet til og tatt på alvor. ''

Ja, enig i det. :-) Men tror du leger leser på legelisten og tar dette alvorlig? Når de vet at hvem som helst kan skrive hva som helst om hvilken som helst lege?

Kan man ikke gi tilbakemelding direkte til lege? Eller legekontoret?

''Det er ikke sånn at kunden alltid har rett, men pasienten fortjener å bli lyttet til og tatt på alvor. ''

Ja, enig i det. :-) Men tror du leger leser på legelisten og tar dette alvorlig? Når de vet at hvem som helst kan skrive hva som helst om hvilken som helst lege?

Kan man ikke gi tilbakemelding direkte til lege? Eller legekontoret?

Jeg tror og håper at legene tar dette med en klype salt, men samtidig er opptatt av å bli bedre som alle andre. Evaluering er et nyttig redskap i så måte.

Men at siden er en gapestokk er det ingen tvil om.

Hvor mange av dem som leser dette, har jeg ingen formening om.

Annonse

Ser at mange er skeptiske og mener ordningen vil bli misbrukt av de som ikke "får det som de vil". Jeg tror nå ikke det jeg, da, for jeg tror ikke folk flest gidder bruke tid på skrive tull.

Dessuten, en lege som får 7-8 positive og en negativ kommentar skjønner vel de fleste at ligger mer på positiv enn negativ side.

Jeg har hatt ymse fastleger i mitt liv, på mange steder, og det som står om dem stemmer veldig godt. Så foreløpig tror jeg man faktisk kan skjele til siden og ta med seg kommentarene når man skal velge.

Gjest Fornuftig tilbakemelding til de som har tungt for det

Jeg mener dette er et fornuftig tiltak. Det jeg har lest om samtlige fastleger jeg har vært hos, stemmer. (Jeg har hatt tre forskjellige fastleger grunnet flytting, og kjenner dessuten til flere av dem fra legevakt og vikariater de har hatt før de ble fastleger.)

Noen av fastlegene har virkelig tungt for det, eller tror de er hevet over normal høflighet og ettertenksomhet. De ville aldri ha tatt det til seg om de får en skriftlig klage, eller om noen bare bytter for å få en ny fastlege. De trenger offentlig ranking for å gidde å bry seg om hvordan de behandler pasienter. Og hvis det er det som skal til for å få en endring, så gjerne for meg.

Har du ikke egentlig litt veldig vondt i ryggen?

;-)

mvh

Hehe, jeg har faktisk litt ryggproblemer, men holder det vedlike ved trening, så det "verste" jeg har i meg av tabletter er Voltaren. Men det også er så sjeldent at legesekretærene utbryter de gangene jeg har ringt at "det er ikke ofte du har vært her"...

Gjest Elextra

Dette virker en smule populistisk. Antar velvillighet med hensyn på f.eks. å skrive resepter og sykmeldinger teller mer positivt enn inngående medisinsk kunnskap.

Men min lege får 4,5 stjerner, det må vel være bra, og jeg har vært veldig godt fornøyd :-).

Hehe, jeg har faktisk litt ryggproblemer, men holder det vedlike ved trening, så det "verste" jeg har i meg av tabletter er Voltaren. Men det også er så sjeldent at legesekretærene utbryter de gangene jeg har ringt at "det er ikke ofte du har vært her"...

''...jeg har faktisk litt ryggproblemer, men holder det vedlike ved trening...''

Du holder ryggproblemene vedlike? Du vil altså ikke bli kvitt dem.

;-)

Kunne ikke dy meg.

mvh

Annonse

''Min lege fikk toppkarakter. Han har jeg visst vært heldig med. Kanskje jeg skulle bestilt en time.''

Min også, må bestille time snart, føler jeg ;-)

Ja, en time for evaluering og stjernegivning.

Jeg er alltid så grei med fastlegen min og er skikkelig kjapp når jeg skal noe, slik at han kan få henta seg inn tidsmessig. Han er alltid er etter tidsskjema.

Ja, en time for evaluering og stjernegivning.

Jeg er alltid så grei med fastlegen min og er skikkelig kjapp når jeg skal noe, slik at han kan få henta seg inn tidsmessig. Han er alltid er etter tidsskjema.

''Jeg er alltid så grei med fastlegen min og er skikkelig kjapp når jeg skal noe, slik at han kan få henta seg inn tidsmessig. Han er alltid er etter tidsskjema.''

Hmpf, jeg også :-s

Kanskje vi bør starte "Flinke-piker-mot-flinke-leger-opprørsgruppa? ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...