Gå til innhold

Muslimene tar over i Danmark...

Anbefalte innlegg

når kommer det samme til å skje i Norge?

http://www.dagbladet.no/2012/11/07/nyheter/juletre/tradisjon/jul/24247511/

Dette kan kanskje virke uskyldig på mange. Mange vil prøve å latterliggjøre de som klager på slikt og si at juletrær ikke er så viktige. Men det er snakk om prinsipper og hvor lang det vil gå. Ingen tror vel at det stopper med juletrær.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385555-muslimene-tar-over-i-danmark/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Nå er jeg spent på hva tante sør kommer med "fra den andre siden".

Jeg leste denne reportasjen, og det er ikke akkurat sånt som skaper samhold.

Integrering skal visstnok gå begge veier - sies det.

''Integrering skal visstnok gå begge veier - sies det.''

Integrering går vel ut på at de som kommer hit skal tilpasse seg oss og samfunnet vårt.

Når vi i tillegg legger så mye til rette for folk fra andre kulturer, så bør de kjenne sin besøkelsestid og ikke prøve å sabotere våre tradisjoner.

''Integrering skal visstnok gå begge veier - sies det.''

Integrering går vel ut på at de som kommer hit skal tilpasse seg oss og samfunnet vårt.

Når vi i tillegg legger så mye til rette for folk fra andre kulturer, så bør de kjenne sin besøkelsestid og ikke prøve å sabotere våre tradisjoner.

De er ikke på "besøk"; rettighetene man har avhenger ikke av hvilken religion man har.

Med vennlig hilsen

Gjest old lady

Nå er jeg spent på hva tante sør kommer med "fra den andre siden".

Jeg leste denne reportasjen, og det er ikke akkurat sånt som skaper samhold.

Integrering skal visstnok gå begge veier - sies det.

Dette er bare første skritt på veien mot total muslimsk overtagelse av enkelte bydeler. Senere vil det spre seg, og vi ender opp med Sharia-styre.

Dette er bare første skritt på veien mot total muslimsk overtagelse av enkelte bydeler. Senere vil det spre seg, og vi ender opp med Sharia-styre.

''Dette er bare første skritt på veien mot total muslimsk overtagelse av enkelte bydeler. Senere vil det spre seg, og vi ender opp med Sharia-styre. – old lady

...eh... ja? 2% av befolkningen skal overta for de andre 98%?

Det er så idiotisk og paranoid at det knapt er verd å kommentere.

''Dette er bare første skritt på veien mot total muslimsk overtagelse av enkelte bydeler. Senere vil det spre seg, og vi ender opp med Sharia-styre. – old lady

Igjen din gjespende kjedelige usaklige og utdatterte terping.

Sannheten er at muslimer vil være i flertall i hovedstaden alt om rundt 20 år og i hele landet innen 50.

Gjest old lady

Dine løgnaktige bortforklaringer er for lengst tilbakevist.

Annonse

Jeg har i grunn i teorien litt sansen for hvordan de løser akkurat dette i Singapore; ikke mer enn så så mange prosent av hver religion/folkeslag i hver blokk.

Likevel er jeg nok helt imot å innføre noe lignende her hjemme, bare tanken på at noen skulle ha noe med hva jeg tror på er guffent, og tanken på hvordan sånt nødvendigvis skulle bli løst praktisk er kvalmende.

Jeg har i grunn i teorien litt sansen for hvordan de løser akkurat dette i Singapore; ikke mer enn så så mange prosent av hver religion/folkeslag i hver blokk.

Likevel er jeg nok helt imot å innføre noe lignende her hjemme, bare tanken på at noen skulle ha noe med hva jeg tror på er guffent, og tanken på hvordan sånt nødvendigvis skulle bli løst praktisk er kvalmende.

Nettopp.

Ingen har noe med hva man tror på.

Wow, trodde et øyeblikk at lovgivende, dømmende og utøvende makt i Danmark hadde innført Sharia, og dronninga hadde konvertert.

Borettslag, ja, her kan det skrives historier i ørten bind. Det siste fra mitt sameie er et vedtak om at parabolantenner ikke godtas pga utseende (jeg stemte imot til tross for at jeg har en uanselig boks fra RiksTV) og at gjester ikke kan parkere bak den ene carporten fordi det kan oppfordre til "offentlig parkering fra dem som ønsker å gå tur i den nærliggende lysløypa". Glemte jeg å nevne at jeg stemte mot dette også?

For orden skyld er det ingen "opprinnelig X statsborgere" her bortsett fra to opprinnelig danske. To av medlemmene er aktive i Jehovas Vitner, de andres forhold til religion aner jeg (heldigvis) ingenting om.

Poenget er at man kan ikke ta et skakkkjørt borettslag til inntekt for en stat.

Er du for eller mot demokrati?

Det må være ørten borettslag hvor man har bevilget penger til juletre, og ikke til eid.

Mener du at flertallet skal styre?

Blir skremt over hva du skriver. Jeg trodde muslimene skulle integreres i landet de kom til. Eid hører ikke hjemme i et kristent land. Hvis dette sklir ut, vil vi snart ha sharia-lover i Europa.

Blir skremt over hva du skriver. Jeg trodde muslimene skulle integreres i landet de kom til. Eid hører ikke hjemme i et kristent land. Hvis dette sklir ut, vil vi snart ha sharia-lover i Europa.

''Blir skremt over hva du skriver. Jeg trodde muslimene skulle integreres i landet de kom til. Eid hører ikke hjemme i et kristent land. Hvis dette sklir ut, vil vi snart ha sharia-lover i Europa. – Minski''

Integreres, ikke assimileres. Selvsagt skal ikke muslimer bli kristne når man kommer til Norge, like lite som nordmenn skal bli hinduer hvis de flytter til India, eller muslimer i Indonesia.

Norge er selvsagt ikke noe kristent land. Vi er et moderne demokrati, med religionsfrihet og ytringsfrihet.

Og det sharia-våset kan du legge fra deg først som sist. Det er 2% av Norges befolkning som er muslimer (80% av innvandrere er ikke-muslimer), og selv om hele de 2%ene ønsket sharia (hvilket de overhodet ikke gjør), så er det 98% som ikke gjør det.

Prøv å holde diskusjonen i den virkelige verden. Det du skriver er jo fri fantasi.

''Men det er snakk om prinsipper ''

Nå går vel prinsippene i et borettslag ut på at de som bor der, velger et styre til å representere seg. Er man misfornøyd, kan man gjøre noe med det ved neste valg.

Det står i artikkelen at det ikke er noen konflikter der til daglig. Hvis det stemmer, tenker jeg nok de klarer å finne ut av det. Det finnes rikelig med borettslag som er gjennomsyret av konflikter rundt bruk av fellesskapets midler, uten at det kommer i media.

Den dagen "muslimene tar over", er nok ikke slike saker avisstoff lenger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...