Gå til innhold

Jeg er pen derfor er jeg

Anbefalte innlegg

''men ikke noe med om andre liker en''

Det er vel akkurat det man kan gjøre mest med.

''men ikke noe med om andre liker en

Det er vel akkurat det man kan gjøre mest med.''

Det kommer vel litt an på tolkningen av utsagnet ovenfor. Man kan jo gjøre mye med hvordan en selv oppfører seg i forhold til andre og hva slags generell innstilling man møter omgivelsene med. Men til syvende og sist så har man jo ikke kontroll over den andres reaksjoner og følelser. Man vil alltid kunne møte en person som av ulike grunner (kanskje noen helt irrasjonelle med bakgrunn i den personens livshistorie) kommer til å like en selv dårlig.

Man har kontroll over mange sider ved en selv, men etter min oppfatning ikke over den andres reaksjoner.

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tzatziki1365380058

9

• fineline

9

• Sør

6

• BrightHope

6

Mest aktive i denne tråden

Ett er nødvendig - her

i denne vår vanskelige verden

av husville og heimløse:

Å TA BOLIG I SEG SELV.

Gå inn i mørket

og pusse sotet av lampen.

Slik at mennesker på veiene

kan skimte lys

i dine bebodde øyne.

(Hans Børli)

Nydelig sagt. Jeg beveges ikke så lett av poesi, men dette diktet beveget meg :-)

Man kan bestemme seg for å være blid og positiv, men noen mangler likevel utstråling. Den er ikke så lett å styre.

''Man kan bestemme seg for å være blid og positiv, men noen mangler likevel utstråling. Den er ikke så lett å styre.''

Jeg er enig med deg. Man kan gjøre mye for å øke sannsynligheten for at folk flest synes en er helt ok, men det gjenstår noe som er lite kontrollerbart. (På godt og vondt.)

''har samboer, men han sliter veldig med henne pga psyken hennes og hennes lave selvtillit, er han som må stå for hele husholdet.... Tror nok han heller ville byttet henne ut med en vanlig utseende jente med jobb og sunne verdier i huet... hun der bryr seg bare om utseendet.''

For en nedlatende ting å si. Hva vet vel du egentlig om hva som foregår i hodet hennes - og hans? Han har vel sine grunner til å bli med henne, og kanskje er hun mindre overfladisk enn deg.

''For en nedlatende ting å si. Hva vet vel du egentlig om hva som foregår i hodet hennes - og hans? Han har vel sine grunner til å bli med henne, og kanskje er hun mindre overfladisk enn deg.''

Enig!

''Selvfølgelig kan man gjøre noe med personlig utstråling, men ikke noe med om andre liker en.''

Her er jeg totalt uenig. En kan gjøre mye med om andre liker en eller ikke.

Jeg råder ikke over andres følelser, og av og til er jeg nødt å ta upopulære avgjørelser også. Jeg liker ikke utstrålingen til Siv Jensen, men jeg antar at andre gjør det. Derimot synes jeg Erna Solberg er flott dame selvom jeg ikke er politisk enig med henne.

Obama har usedvanlig karisma og utstråling som fenger, men det er ikke alle som liker han og det skulle bare mangle. Tror ikke han trenger å bry seg særlig om det nå;-).

Annonse

Det er neppe så annerledes nå enn før, for det første.

Mer fundamentalt - det vil alltid være noe folk bedømmes etter - penger, høyde, skjønnhet, IQ, utdanning, hårfarge, hudfarge, osv.

Men du tar feil vedr. at det er lite man kan gjøre rundt det å være "pen" - "penhet" handler jo ikke bare om fysisk form, men hvordan man kler seg, og hva man gjør.

Det er stor forskjell på hvordan samme person blir oppfattet dersom hun kler seg i slitte joggesko, grillbukser og en gammel anorakk, og dersom hun har skinnstøvler med litt høye hæler, jeans, blue, og litt stylet hår og make up.

Samme person (fysisk) - helt annen utstråling og oppfattes nok forskjellig av svært mange.

Med vennlig hilsen

Høye hæler, stylet hår og make up passer ikke i alle sammenhenger. Det passer kanskje på gata i storbyen på vei hjem fra jobb eller til fest, men neppe for bonden i fjøset eller fabrikkarbeideren i butikken for å handle lunsj.

Storbysnellene er ikke vakrere enn landsens piker;-)

Det er neppe så annerledes nå enn før, for det første.

Mer fundamentalt - det vil alltid være noe folk bedømmes etter - penger, høyde, skjønnhet, IQ, utdanning, hårfarge, hudfarge, osv.

Men du tar feil vedr. at det er lite man kan gjøre rundt det å være "pen" - "penhet" handler jo ikke bare om fysisk form, men hvordan man kler seg, og hva man gjør.

Det er stor forskjell på hvordan samme person blir oppfattet dersom hun kler seg i slitte joggesko, grillbukser og en gammel anorakk, og dersom hun har skinnstøvler med litt høye hæler, jeans, blue, og litt stylet hår og make up.

Samme person (fysisk) - helt annen utstråling og oppfattes nok forskjellig av svært mange.

Med vennlig hilsen

''Høye hæler, stylet hår og make up passer ikke i alle sammenhenger. Det passer kanskje på gata i storbyen på vei hjem fra jobb eller til fest, men neppe for bonden i fjøset eller fabrikkarbeideren i butikken for å handle lunsj.

Storbysnellene er ikke vakrere enn landsens piker;-) – fineline''

Nå var det ment som et eksempel på at hvordan man oppfattes (som "pen" eller ei) avhenger i stor grad av hvordan man kler seg, styler seg, sminker deg, og opptrer.

De som mener at Fellesdresser er sexy vil nok mene at landsens piker er flottest! ;)

Med vennlig hilsen

Man kan bestemme seg for å være blid og positiv, men noen mangler likevel utstråling. Den er ikke så lett å styre.

''Man kan bestemme seg for å være blid og positiv, men noen mangler likevel utstråling. Den er ikke så lett å styre.''

Vil ikke noe utstråling komme etterhvert som man går inn for å være blidere og mer positiv?

''Høye hæler, stylet hår og make up passer ikke i alle sammenhenger. Det passer kanskje på gata i storbyen på vei hjem fra jobb eller til fest, men neppe for bonden i fjøset eller fabrikkarbeideren i butikken for å handle lunsj.

Nå var det ment som et eksempel på at hvordan man oppfattes (som "pen" eller ei) avhenger i stor grad av hvordan man kler seg, styler seg, sminker deg, og opptrer.

De som mener at Fellesdresser er sexy vil nok mene at landsens piker er flottest! ;)

Med vennlig hilsen

tror ikke det finnes noen, selv ikke på landet, som synes Felles (kjøpets)dresser er sexy. Det som er innenfor, derimot.... men det trengs det kanskje trena øyer for å se.

Dessuten er det nok like mange høye heler på landet som i byen.

Klem fra bondekone med høye hæler til de fleste anledninger ;-)

Ett er nødvendig - her

i denne vår vanskelige verden

av husville og heimløse:

Å TA BOLIG I SEG SELV.

Gå inn i mørket

og pusse sotet av lampen.

Slik at mennesker på veiene

kan skimte lys

i dine bebodde øyne.

(Hans Børli)

Det var vakkert. :o)

Med vennlig hilsen

''Nå var det ment som et eksempel på at hvordan man oppfattes (som "pen" eller ei) avhenger i stor grad av hvordan man kler seg, styler seg, sminker deg, og opptrer.''

Det er jeg aldeles uenig i.

Annonse

Høye hæler, stylet hår og make up passer ikke i alle sammenhenger. Det passer kanskje på gata i storbyen på vei hjem fra jobb eller til fest, men neppe for bonden i fjøset eller fabrikkarbeideren i butikken for å handle lunsj.

Storbysnellene er ikke vakrere enn landsens piker;-)

Med vennlig hilsen

Med vennlig hilsen

Som før, jeg er helt uenig.

Med vennlig hilsen

''De som mener at Fellesdresser er sexy vil nok mene at landsens piker er flottest! ;)''

Fellesdress = Felleskjøpetdress formoder jeg. ;o)

Min elskede synes heldigvis jeg er finest i hele verden, selv om jeg stiller i termodress, scootersko og selskinnslue. :o) Eller joggebukse og t-skjorte. Eller blondeundertøy om jeg virkelig glimter til... ;o)

For alle andre er jeg nok en helt gjennomsnittlig kvinne utseendemessig, men det spiller ingen rolle - det som betyr noe for meg er at han elsker meg som jeg er. :o)

tror ikke det finnes noen, selv ikke på landet, som synes Felles (kjøpets)dresser er sexy. Det som er innenfor, derimot.... men det trengs det kanskje trena øyer for å se.

Dessuten er det nok like mange høye heler på landet som i byen.

Klem fra bondekone med høye hæler til de fleste anledninger ;-)

Hei,

Ja, det med Felleskjøpetsdresser var ikke så alvorlig ment, men jeg ser at de har begynt med kjoler:

http://api.ning.com/files/AVN7Y53-9*HoSJd9HlfwLcHu0CC3thQDgwExc8xS-FeX3iaA4imrXrTkmlWmWprrFvKt5hMU*K8AJHOQLnkvwz7CFyn2Nt2U/CIMG1550.JPG

;-)

===========

Poenget med det jeg skrev var dog at man i stor grad kan være med på å styre hvor "pen" folk oppfatter at man er. "Pen" handler jo ikke bare om den fysiske kroppen, men om veldig mye mer.

Med vennlig hilsen

''De som mener at Fellesdresser er sexy vil nok mene at landsens piker er flottest! ;)''

Fellesdress = Felleskjøpetdress formoder jeg. ;o)

Min elskede synes heldigvis jeg er finest i hele verden, selv om jeg stiller i termodress, scootersko og selskinnslue. :o) Eller joggebukse og t-skjorte. Eller blondeundertøy om jeg virkelig glimter til... ;o)

For alle andre er jeg nok en helt gjennomsnittlig kvinne utseendemessig, men det spiller ingen rolle - det som betyr noe for meg er at han elsker meg som jeg er. :o)

''Min elskede synes heldigvis jeg er finest i hele verden, selv om jeg stiller i termodress, scootersko og selskinnslue. :o) ''

Han er åpenbart pervers! :D

=====

Seriøst, jeg er helt enig i det du skriver om å elske noen, men her gikk det litt på hvem man vurderte som "pen" - for eksempel, når man treffer dem i et jobbintervju.

Det jeg mener er at man har stor innflytelse på det selv, vha. sminke, klær, støvletter, osv.

Det er ikke slik at dersom man ikke ser ut som Mylène Farmer fra naturens side, så er slaget tapt.

Med vennlig hilsen

Gjest Nickløsheletida

''men ikke noe med om andre liker en

Det er vel akkurat det man kan gjøre mest med.''

Det kommer vel litt an på tolkningen av utsagnet ovenfor. Man kan jo gjøre mye med hvordan en selv oppfører seg i forhold til andre og hva slags generell innstilling man møter omgivelsene med. Men til syvende og sist så har man jo ikke kontroll over den andres reaksjoner og følelser. Man vil alltid kunne møte en person som av ulike grunner (kanskje noen helt irrasjonelle med bakgrunn i den personens livshistorie) kommer til å like en selv dårlig.

Man har kontroll over mange sider ved en selv, men etter min oppfatning ikke over den andres reaksjoner.

''Men til syvende og sist så har man jo ikke kontroll over den andres reaksjoner og følelser. Man vil alltid kunne møte en person som av ulike grunner (kanskje noen helt irrasjonelle med bakgrunn i den personens livshistorie) kommer til å like en selv dårlig''

Det er jeg enig i selvsagt :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...