Gå til innhold

Jeg er pen derfor er jeg

Anbefalte innlegg

''Min elskede synes heldigvis jeg er finest i hele verden, selv om jeg stiller i termodress, scootersko og selskinnslue. :o) ''

Han er åpenbart pervers! :D

=====

Seriøst, jeg er helt enig i det du skriver om å elske noen, men her gikk det litt på hvem man vurderte som "pen" - for eksempel, når man treffer dem i et jobbintervju.

Det jeg mener er at man har stor innflytelse på det selv, vha. sminke, klær, støvletter, osv.

Det er ikke slik at dersom man ikke ser ut som Mylène Farmer fra naturens side, så er slaget tapt.

Med vennlig hilsen

''Det jeg mener er at man har stor innflytelse på det selv, vha. sminke, klær, støvletter, osv.''

Jeg ser den, men det er ikke alle av oss som er så overvettes interessert i denslags. :o) Men heldigvis finnes det en partner for oss også!

''Det er ikke slik at dersom man ikke ser ut som Mylène Farmer fra naturens side, så er slaget tapt.''

Hvem er Mylene Farmer? *googler* Joda, søt jente, med en naturlig "look" synes jeg. Et blidt og positivt fjes og det teller MYE. Victoria Beckham ser ut som hun har drukket eddik til frokost hver eneste dag og ser ikke ut med det sure trynet sitt. Om hun smiler er hun derimot riktig søt!

Fortsetter under...

• Svar 79
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• tzatziki1365380058

9

• fineline

9

• Sør

6

• BrightHope

6

Mest aktive i denne tråden

Hei,

Ja, det med Felleskjøpetsdresser var ikke så alvorlig ment, men jeg ser at de har begynt med kjoler:

http://api.ning.com/files/AVN7Y53-9*HoSJd9HlfwLcHu0CC3thQDgwExc8xS-FeX3iaA4imrXrTkmlWmWprrFvKt5hMU*K8AJHOQLnkvwz7CFyn2Nt2U/CIMG1550.JPG

;-)

===========

Poenget med det jeg skrev var dog at man i stor grad kan være med på å styre hvor "pen" folk oppfatter at man er. "Pen" handler jo ikke bare om den fysiske kroppen, men om veldig mye mer.

Med vennlig hilsen

Ja, den var jo lekker ;-)

Men nå heter det jo at alt kler den smukke, så kanskje...?

Joda, det bestemmer du selv! :-)

Det er dog liten tvil at det ikke bare er kroppsfasongen som avgjør om noen blir vurdert som "pen".

Med vennlig hilsen

Det er jeg helt enig i, bare ikke dette med at man trenger sminke og høye hæler til å bli pen.

Har en venninne som er pen.... men hun er bare pen.

INgen jobb, ingen utdannelse.... har samboer, men han sliter veldig med henne pga psyken hennes og hennes lave selvtillit, er han som må stå for hele husholdet....

Tror nok han heller ville byttet henne ut med en vanlig utseende jente med jobb og sunne verdier i huet... hun der bryr seg bare om utseendet.

''Tror nok han heller ville byttet henne ut med en vanlig utseende jente med jobb og sunne verdier i huet... hun der bryr seg bare om utseendet.''

Det er rikelig med vanlige, ikke spesielt pene jenter å velge mellom, så det er vel ingen som hindrer ham i å gjøre det?

Det er vel ting som tyder på at du ikke vet alt om forholdet deres.

tzatziki1365380058

''Personlig utstråling er da også flaks, vel? Man kan da ikke bestemme seg for å ha en "positiv utstråling".''

Det er jeg ikke enig i. Selvfølgelig kan man prøve å være blid og vennlig istedet for å gå rundt og være sur og grinete konstant. Jeg kjenner til et par som godt kunne tenkt litt på akkurat det...

Helt enig i at man kan bestemme om man vil være blid eller sur i møte med folk. Og også om man vil kle seg noenlunde peng og ha en personlig hygiene som ikke skremmer folk.

Men det er ikke slike ting jeg legger i personlig utstråling. Jeg tenker sjarm, blikk, glimt i øye mv + et eller annet udefinerbart som noen "bare har". Og det er ikke noe man kan "bestemme seg for å ha", tror jeg. Jeg synes tvert i mot at dette er forskjeller man kan se blant folk omtrent fra småbarnsalderen.

tzatziki1365380058

Jo, til dels kan en det.

En kan bestemme seg for å sette opp et blid og smilende åsyn, og en kan sette opp et surt og arrig fjes.

Utstrålingen har også en del å si i forhold til kroppsholdning, en kan være rett i nakken og kneise eller en kan være sammensunken og lut i ryggen.

Det er jeg enig i, men likevel. Jeg svarte dette til Lillemus, og for å spare deg for å lete det opp :) :

''Helt enig i at man kan bestemme om man vil være blid eller sur i møte med folk. Og også om man vil kle seg noenlunde peng og ha en personlig hygiene som ikke skremmer folk.

Men det er ikke slike ting jeg legger i personlig utstråling. Jeg tenker sjarm, blikk, glimt i øye mv + et eller annet udefinerbart som noen "bare har". Og det er ikke noe man kan "bestemme seg for å ha", tror jeg. Jeg synes tvert i mot at dette er forskjeller man kan se blant folk omtrent fra småbarnsalderen.

''

Annonse

tzatziki1365380058

Selvfølgelig kan man gjøre noe med personlig utstråling, men ikke noe med om andre liker en.

Uenig. Jeg synes man kan gjøre mye med om folk liker en eller ikke, innen visse grenserl, naturligvis.

Jeg svarte dette til Lillemus, og kopierer til deg:

''Helt enig i at man kan bestemme om man vil være blid eller sur i møte med folk. Og også om man vil kle seg noenlunde peng og ha en personlig hygiene som ikke skremmer folk.

''

tzatziki1365380058

''Man kan bestemme seg for å være blid og positiv, men noen mangler likevel utstråling. Den er ikke så lett å styre.''

Jeg er enig med deg. Man kan gjøre mye for å øke sannsynligheten for at folk flest synes en er helt ok, men det gjenstår noe som er lite kontrollerbart. (På godt og vondt.)

''Jeg er enig med deg. Man kan gjøre mye for å øke sannsynligheten for at folk flest synes en er helt ok, men det gjenstår noe som er lite kontrollerbart. (På godt og vondt.)

''

Helt enig! Og de fleste mennesker er tross alt, mer eller mindre, "helt ok". Mens det er lengre mellom dem med spesielt fin utstråling, og spesielt vakkert utseende.

Heldigvis er det rom for oss helt vanlige i verden, også :)

tzatziki1365380058

Ett er nødvendig - her

i denne vår vanskelige verden

av husville og heimløse:

Å TA BOLIG I SEG SELV.

Gå inn i mørket

og pusse sotet av lampen.

Slik at mennesker på veiene

kan skimte lys

i dine bebodde øyne.

(Hans Børli)

Åh, vakkert!

Den gamle skogskaren visste hva han snakket om.....

Uenig. Jeg synes man kan gjøre mye med om folk liker en eller ikke, innen visse grenserl, naturligvis.

Jeg svarte dette til Lillemus, og kopierer til deg:

''

Jeg er usikker på hva vi er uenige om.

Gjest Nickløsheletida

Personlig utstråling er da også flaks, vel? Man kan da ikke bestemme seg for å ha en "positiv utstråling".

''Personlig utstråling er da også flaks, vel? Man kan da ikke bestemme seg for å ha en "positiv utstråling"''

Har du hørt om å "skru på sjarmen" ?

Alle kan gjøre noe, men noen "har det" mer enn andre, så jeg er delvis enig.

tzatziki1365380058

''Personlig utstråling er da også flaks, vel? Man kan da ikke bestemme seg for å ha en "positiv utstråling"''

Har du hørt om å "skru på sjarmen" ?

Alle kan gjøre noe, men noen "har det" mer enn andre, så jeg er delvis enig.

Jada, man kan skru på den sjarmen man har :) Men "sjarmnivået" varierer ganske mye i befolkningen.... Det er liksom ikke sånn at hvis alle skrur på sjarmen, blir alle like sjarmerende....

:)

Hei!

At menn tiltrekkes av pene kvinner har også noe å gjøre med deres biologi.

Menn tiltrekkes naturlig av kvinner med smal midje, og skuldre og hofter så er bredere enn denne, man kan kanskje kalle det en timeglassfigur.

De tiltrekkes av dette pga av nedarvede instinkter der slike kvinner signaliserer fruktbarhet. Når man er barn har man ikke denne figuren og en del kvinner mister den med alderen dermed er de ikke like attraktive. Men i dag da et godt hodet er like viktig tror jeg menn vil se på begge deler, det vil si både en kvinne som signaliserer sunnhet (dette signaliserer man ved smal midje), men også en som kan intellektuelt passe mannen.

Selv tenker jeg utelukkende på det jeg hører, dvs ordene en mann sier, og måten/evnen han har til å kommunisere. Jeg har lest at asperger menn som meg er mer opptatt av de indre ting som verdier, holdninger, ærlighet osv... dette kjenner jeg meg igjen i, da dette er det viktige for meg, så derfor spiller verken utseende eller alder for min del særlig mye.

Men for menn kan man nok ikke utelukke at den nedarvede driften etter en han, om mulig, kan få barn med et sterk, selv om han kanskje heller ikke vil ha barn. Dette snakket jeg med en biolog om, han sa, "det er bare vås at menn ikke liker vakre kvinner med de riktige formene".

Det positive er imidlertid at man så får tenke på et sunt kosthold, samt være vennlig mot de man møter, jeg tror ikke mer skal til.

Annonse

''Og noe av det verste jeg vet er folk som smiler når de egentlig ikke smiler. Som kan si de verste ting med smilet på.''

Det du beskriver her er ikke smil. Det er grimaser og flekking av tenner :)

''Det du beskriver her er ikke smil. Det er grimaser og flekking av tenner :) ''

Nei, det ligner på et ekte smil.

INgen jobb, ingen utdannelse.... har samboer, men han sliter veldig med henne pga psyken hennes og hennes lave selvtillit, er han som må stå for hele husholdet....

Tror nok han heller ville byttet henne ut med en vanlig utseende jente med jobb og sunne verdier i huet... hun der bryr seg bare om utseendet.

Gurimalla. Og du sier at du er hennes venn?? Med sånne venner trenger man ikke fiender, som min venninne pleier å si innimellom...

Du er ikke mye til venninne. Her lukter det sjalusi, synes jeg.

Gjest utseendet er ikke alt

Gurimalla. Og du sier at du er hennes venn?? Med sånne venner trenger man ikke fiender, som min venninne pleier å si innimellom...

Dvs - heller bekjent :-)

Vi er litt vel forskjellige til å kalles venninner... men det er alltid meg hun bruker som klagemur når det er noe, de krangler ofte og han er lei av at hun bare går hjemme og ikke har troa på seg selv, men hun vil ikke til psykolog, så da blir jeg hennes psykolog...

Tro meg, jeg har gjort alt jeg kan for å få henne til å føle at hun har andre styrker enn bare utseendet... og nå er hun livredd for å bli eldre, nærmer seg 35 og føler at rynkene kommer... da har hun ingenting lenger - i følge henne selv.

Jeg uttalte meg kanskje litt "stygt", men sannheten er - som hun selv har sagt til meg, at han blir hos henne pga han syns synd på henne... han kunne fått noen "normale", men han føler vel at han kan redde henne. Spørs hvor lenge han holder ut om hun ikke får andre verdier snart.

Gjest utseendet er ikke alt

Du er ikke mye til venninne. Her lukter det sjalusi, synes jeg.

nei, jeg er også "pen", men har litt andre verdier.

At man må jobbe med seg selv og ikke være redd for å bli eldre, for man har faktisk andre kvaliteteter.

Hun har null selvtillitt pga hun hele sitt liv har basert det på utseendet,

men nå begynner hun å bli eldre og innser at utseendet ikke varer evig, og hun er på vei til å bli meget deprimert... og jeg har prøvd så godt jeg kan å støtte henne og oppmuntre henne til å se sine andre gode sider og, og at smilerynker er vakkert, men neida, det er SKIKKELIG krise å bli eldre, da vil hun heller dø :(

Så kall meg gjerne dårlig venninne, jeg sier bare sannheten....

og føler meg rådløs, hvordan gi henne bedre selvtillit?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...