Gå til innhold

Ofring av geiter på skolen?

Anbefalte innlegg

Hva blir det neste? Ofring av geiter? Blod fra kyllinger som skal drikkes?

''Det var i går NRK fortalte at både voksne og barn på Lyngstad skole har hatt en sterk følelse av at gjenferd har vært på skolen. Enkelte elever har kviet seg for å gå på skolen.

Etter påtrykk fra flere foreldre, bestemte skolen seg for å leie en sjaman.

Denne uka kom sjamanen til skolen i et forsøk på å drive ut det som måtte være av gjenferd.''

I dag kom det heldigvis et brev fra kommunen:

''Kommunesjef Finn Madsen er øverste ansvarlig for grunnskolene i Inderøy.

– Bruk av sjaman er noe vi ikke tillater. Her er det vist dårlig skjønn. Unger har opplevelser og fantasier, men det må finnes andre tilnærminger enn å bruke sjaman, sier Madsen til NRK.''

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_trondelag/1.8390651

Det er dog foruroligende at noen i skolen, som skal være en KUNNSKAPSorganisasjon, overhodet har tenkt tanket på å bruke noe slikt.

Det neste blir vel ofring av geiter, for å behage gudene.

De mer våkne legger selvsagt merke til at den type mat som påstås å behage gudene svært ofte er den samme som faktisk behager prester og mullaher!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/385584-ofring-av-geiter-p%C3%A5-skolen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nickløsheletida

Min første tanke var at disse ikke er egnet til å ha med barn å gjøre, men så kom jeg på at jeg selv lurte ungene mine til å tro på julenissen og at enkelte legger ut grøt på låven til nissen.

Men jeg må si at jeg er glad jeg ikke har barna mine på en slik skole.

Min første tanke var at disse ikke er egnet til å ha med barn å gjøre, men så kom jeg på at jeg selv lurte ungene mine til å tro på julenissen og at enkelte legger ut grøt på låven til nissen.

Men jeg må si at jeg er glad jeg ikke har barna mine på en slik skole.

Forskjellen er vel at de fleste, tross alt, ikke fortsetter å tro på Julenissen i voksen alder.

Dog er jeg ikke sikker på om ledelsen på skolen også tror på julenissen. ;-)

Med vennlig hilsen

Hei!

Jeg tror det var i går kveld jeg til min forskrekkelse hørte dette på nyhetene.

Men siden Marta Louise og mange andre tror på fjær fra engelen som daler ned og mye mer så er det vel ikke mer enn man kan forvente.

Bortsett fra at det gjøres i en offentlig sammenheng og da går det for langt.

Annonse

Hei!

Jeg tror det var i går kveld jeg til min forskrekkelse hørte dette på nyhetene.

Men siden Marta Louise og mange andre tror på fjær fra engelen som daler ned og mye mer så er det vel ikke mer enn man kan forvente.

Bortsett fra at det gjøres i en offentlig sammenheng og da går det for langt.

Ja, det er jo skattebetalerne som har betalt for idiotiet.

Jeg håper kommunen sender regningen til rektor eller de som bestilte bedrageren.

Med vennlig hilsen

Ja, det er jo skattebetalerne som har betalt for idiotiet.

Jeg håper kommunen sender regningen til rektor eller de som bestilte bedrageren.

Med vennlig hilsen

Hei!

Ja over dette blir vi like forarget.

Godt å lese at du også syns dette går for langt!!

Det er nettopp bedragere man betaler, men de tror jo helt på det selv da :-)

Forskjellen er vel at de fleste, tross alt, ikke fortsetter å tro på Julenissen i voksen alder.

Dog er jeg ikke sikker på om ledelsen på skolen også tror på julenissen. ;-)

Med vennlig hilsen

Litt forskjell på en ånder og julenissen...men neida ikke for deg.

Litt forskjell på en ånder og julenissen...men neida ikke for deg.

''Litt forskjell på en ånder og julenissen...men neida ikke for deg. – stjernestøv''

Ja, det er forskjell på ånder og julenissen.

Flere folk har sett julenissen, for eksempel.

Og, som har fremkommet fra de andre trådene om emnet, "ånder" eksisterer ikke bare fordi noen ønsker de gjør det, like lite som en (virkelig) julenissen eksisterer bare fordi barn ønsker seg det.

Og det var ditt synspunkt på den saken, takk.

Annonse

Og det var ditt synspunkt på den saken, takk.

''Og det var ditt synspunkt på den saken, takk. – stjernestøv''

Det er mitt "synspunkt" på samme måte som tyngdekraften er et "synspunkt" og frysepunktet for vann er et "synspunkt".

Dette er faktainformasjon, i motsetning til fantasifulle påstander om spøkelser, julenisser, ånder og alver.

Med vennlig hilsen

Ja, jeg sukket litt da jeg så det på nyhetene i går.

Forklarte samtidig ungene i huset at dette tror jeg ikke noe på. Her er det noen voksne som har forsømt seg.

Ja, det er viktig å undervise ungene. Det har rett på kunnskap, ikke overtro.

Med vennlig hilsen

Ja, jeg sukket litt da jeg så det på nyhetene i går.

Forklarte samtidig ungene i huset at dette tror jeg ikke noe på. Her er det noen voksne som har forsømt seg.

Snakka om dette på skolen i dag, og en av elevene sukka og sa: "Skulle tro de levde før Opplysningstida" Og det virker nesten slik.

Men et godt eksempel på at overtro fremdeles eksistere er det ;--)

Snakka om dette på skolen i dag, og en av elevene sukka og sa: "Skulle tro de levde før Opplysningstida" Og det virker nesten slik.

Men et godt eksempel på at overtro fremdeles eksistere er det ;--)

''Snakka om dette på skolen i dag, og en av elevene sukka og sa: "Skulle tro de levde før Opplysningstida" Og det virker nesten slik.''

De har kanskje ikke betalt strømregningen? ;-)

Med vennlig hilsen

''Og det var ditt synspunkt på den saken, takk. – stjernestøv''

Det er mitt "synspunkt" på samme måte som tyngdekraften er et "synspunkt" og frysepunktet for vann er et "synspunkt".

Dette er faktainformasjon, i motsetning til fantasifulle påstander om spøkelser, julenisser, ånder og alver.

Med vennlig hilsen

Ja, du har sannheten du sør, det skal du ha ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...