Gå til innhold

Hvor kan jeg få meg bra e-mail konto

Anbefalte innlegg

Gjest ønsker forslag

Min telenor online-mail er så full av spam (fordi feil personer dessverre hadde fått den), så jeg gir nå opp og vil skifte. Gjerne til noe gratis. Men det må være stabilt.

Hotmail? Yahoo? Andre forslag?

Vet at mange bruker G-mail. Men det er jo knyttet til Google, og de stoler jeg ihvertfall ikke på. LIker ikke overvåkingen til det selskapet. Så jeg ønsker noe annet.

Fortsetter under...

Gjest Zignatur

Fikk meg g-mail konto jeg og :-) Jeg har en på online på outlooken min, men den bruker jeg aldri pga jeg ikke husker passordet, så er mannen min som bruker outlooken med sin konto, men har hotmail og der får jeg all spammen....

så nå har jeg fått g-mail. Ingen vet adressa ennå da, bortsett fra jobben, så har ikke fått særlig med mail ennå. Men virker ryddig og oversiktig.

Og man trenger ikke bli helt paranoid av google da :-)

Men lurt å logge seg ut når du har vært på tjenesten, det er når du er innlogget de kan tracke dine spor - om du har noe å skjule ;-)

Du kan også bruke kontoen til å logge deg på youtube :-) (men da vil de se alt du søker på da din gris....)

Gjest Zignatur

Jeg hadde hotmail før, ikke fornøyd. Yahoo har jeg aldri prøvd. Har gmail og hatt i mange år, svært fornøyd.

yahoo hadde jeg i mange år, finnes den fortsatt?

Men jeg fikk mye spam der... ikke så veldig seriøs side.

Gmail virker mye tryggere.

yahoo hadde jeg i mange år, finnes den fortsatt?

Men jeg fikk mye spam der... ikke så veldig seriøs side.

Gmail virker mye tryggere.

Ja, jeg tror yahoo finnes, men jeg har aldri prøvd det. Veldig fornøyd med gmail jeg i alle fall.

Annonse

Jeg har hatt yahoo, men den begynte plutselig å bruke et halvt døgn på å motta en vanlig mail + at noen klarte å hacke seg inn på den og sende ut spam så den har jeg kuttet ut.

Har en gmail-konto, men jeg synes designet på den er så grusomt at jeg ikke gidder bruke den, men det er godt mulig at det bare er jeg som ikke kan å sette den opp på en annen måte.

Jeg har @live.no nå, det er under hotmail og jeg er veldig fornøyd med den. :o) I tillegg har jeg en mailadresse via jobben som jeg bruker når det skal være seriøst da.

Jeg har brukt hotmail i alle år - veldig fornøyd, har også en gmail-konto, men den greier jeg aldri venne meg til. Skjønner ikke helt om jeg har svart, hvor svaret er etc. :)

''har også en gmail-konto, men den greier jeg aldri venne meg til. Skjønner ikke helt om jeg har svart, hvor svaret er etc. :)''

Godt å høre at det ikke er bare meg! Jeg finner iingenting der inne jeg.

''har også en gmail-konto, men den greier jeg aldri venne meg til. Skjønner ikke helt om jeg har svart, hvor svaret er etc. :)''

Godt å høre at det ikke er bare meg! Jeg finner iingenting der inne jeg.

Jeg synes også gmail er forvirrende. Men jeg bruker den sjelden, så det kan være at det går an å venne seg til, da....

Gjest trådstarter

Jeg har hatt yahoo, men den begynte plutselig å bruke et halvt døgn på å motta en vanlig mail + at noen klarte å hacke seg inn på den og sende ut spam så den har jeg kuttet ut.

Har en gmail-konto, men jeg synes designet på den er så grusomt at jeg ikke gidder bruke den, men det er godt mulig at det bare er jeg som ikke kan å sette den opp på en annen måte.

Jeg har @live.no nå, det er under hotmail og jeg er veldig fornøyd med den. :o) I tillegg har jeg en mailadresse via jobben som jeg bruker når det skal være seriøst da.

Live ja, kanskje jeg skulle gå over til det.

Får du mye spam på Live syns du?

Kan man bruke den e-mail adressen også til jobb-ting syns du?

Annonse

Jeg har brukt hotmail i alle år - veldig fornøyd, har også en gmail-konto, men den greier jeg aldri venne meg til. Skjønner ikke helt om jeg har svart, hvor svaret er etc. :)

Det er jo mange som blokkerer hotmail-kontoer fordi det har vært veldig mye brukt til spam opp gjennom årene.

Gmail sitt grensesnitt krever nok litt tilvenning, men er egentlig veldig bra når man bare blir kjent med det.

Tydeligvis ikke det svaret du vil ha, men jeg anbefaler gmail. Ryddig og enkelt, har aldri hatt noe problemer med det. Er da ikke noe mer overvåkning der enn andre steder!

Enig! Hele familien min har byttet til gmail etter hvert. Aldri noe tull der :)

Jeg har både hotmail- og gmailkonto (i tillegg til jobb-adresse, selvfølgelig).

Synes vel egentlig gmail fungerer best (og bruker også gmail til deling av dokumenter), men hotmail er også helt ok. Jeg har dessuten hatt hotmail-adressen i 15 år, så den er så godt innarbeidet at jeg nok kommer til å henge med den en god stund til :).

Har forlengst sluttet å bruke "hjemme-adresse" i form av nettleverandørens mail (online, broadpark, viken etc. etc.). Har hatt flere slike, men det er jo så ergerlig når man bytter leverandør og derved adresse.

Live ja, kanskje jeg skulle gå over til det.

Får du mye spam på Live syns du?

Kan man bruke den e-mail adressen også til jobb-ting syns du?

''Får du mye spam på Live syns du?''

Nei, det synes jeg ikke, litt kommer, men det filtreres bort i en egen spam-mappe automatisk. Det var myyye verre i yahoo.

''Kan man bruke den e-mail adressen også til jobb-ting syns du?''

Nei, det synes jeg ikke, jeg synes det virker useriøst og "billig" om man har slik adresser som jobb-ting.

Gjest trådstarter

Jeg har både hotmail- og gmailkonto (i tillegg til jobb-adresse, selvfølgelig).

Synes vel egentlig gmail fungerer best (og bruker også gmail til deling av dokumenter), men hotmail er også helt ok. Jeg har dessuten hatt hotmail-adressen i 15 år, så den er så godt innarbeidet at jeg nok kommer til å henge med den en god stund til :).

Har forlengst sluttet å bruke "hjemme-adresse" i form av nettleverandørens mail (online, broadpark, viken etc. etc.). Har hatt flere slike, men det er jo så ergerlig når man bytter leverandør og derved adresse.

Kan man bruke gmail som jobbadresse syns du? (hvis man ikke har noen egen jobbadresse)

Kan man bruke gmail som jobbadresse syns du? (hvis man ikke har noen egen jobbadresse)

Jeg er muligens litt sær, men jeg synes man kan kjøpe seg et eget domene hvis man har en bedrift man skal markedsføre, slik at navnet på bedriften gjenspeiles i e-post-navnet.

Men man gjør jo som man vil da. :o)

Jeg er muligens litt sær, men jeg synes man kan kjøpe seg et eget domene hvis man har en bedrift man skal markedsføre, slik at navnet på bedriften gjenspeiles i e-post-navnet.

Men man gjør jo som man vil da. :o)

Jeg er enig med deg. Det virker uproft å ha firmamail til en gmail konto.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...