Gå til innhold

Sterilisering av menn

Anbefalte innlegg

Gjest Kjerringa hans
Skrevet

Får man gjort dette privat til samme gebyr som i det offentlige? Hva koster det?

Kjenner jeg blir en smule irritert over min manns angst over dette lille inngrepet, i forhold til hva vi kvinner må igjennom når det gjelder fødsler med risiko for alle mulige slags komplikasjoner, samt prevansjon over mange år. Kjenner dere noen som har fått problemer grunnet steriliseringen og angrer på at de har gjort det?

Gjest Kastanjebrus
Skrevet

Sterilisering er noe som absolutt ikke skal presset frem av en partner. Det er et personlig valg, og hvis det er slik at mannen av ulike grunner vegrer seg, så får man ta det ansvaret selv.

Jeg tror inngrepet gir liten risiko for komplikasjoner. Derimot kjenner jeg til flere som slet psykisk etterpå og følte seg som mindre mann.

En venninne av meg er samboer med en mann som angrer veldig, han steriliserte seg etter press fra ex kona, nå er hun gift på ny med ny mann og har fått to barn til. Men venninnen min og samboeren ikke kan får barn sammen.

Man skal være veldig sikker på at man ikke under noen omstendigheter ønsker flere barn, hverken med nåværende eller noen andre.

Jeg synes også at en mann bør være over 50 før han gjør et slikt inngrep, av grunner jeg har fortalt om,

Og fremfor alt. Et inngrep på kroppen er et personlig valg, og jeg synes ikke du har noen grunn til å irritere deg.

Gjest Kjerringa hans
Skrevet

Sterilisering er noe som absolutt ikke skal presset frem av en partner. Det er et personlig valg, og hvis det er slik at mannen av ulike grunner vegrer seg, så får man ta det ansvaret selv.

Jeg tror inngrepet gir liten risiko for komplikasjoner. Derimot kjenner jeg til flere som slet psykisk etterpå og følte seg som mindre mann.

En venninne av meg er samboer med en mann som angrer veldig, han steriliserte seg etter press fra ex kona, nå er hun gift på ny med ny mann og har fått to barn til. Men venninnen min og samboeren ikke kan får barn sammen.

Man skal være veldig sikker på at man ikke under noen omstendigheter ønsker flere barn, hverken med nåværende eller noen andre.

Jeg synes også at en mann bør være over 50 før han gjør et slikt inngrep, av grunner jeg har fortalt om,

Og fremfor alt. Et inngrep på kroppen er et personlig valg, og jeg synes ikke du har noen grunn til å irritere deg.

Det er han selv som har foreslått det :) Han bare har noen kvaler før han iverksetter det. I dette tilfellet er det han som de siste årene ikke har ønsket flere barn. Mens jeg har ønsket det. Vi er over 40 år.

Gjest luftslott
Skrevet

Vi betalte rundt 4500 privat pga ventetid offentlig, var verdt hver krone. Vi dro inn på formiddagen, han fikk lokalbedøvelse og ble barbert, to enkle snitt og plaster på. Av en eller annen grunn sovna han av bedøvelsen, så han var ganske groggy etterpå. Vi tok det med ro og det ble litt bedre med litt mat og drikke, han var hjemme fra jobb den kvelden og neste pga sårhet og ubehag(har en aktiv jobb) men etter det var han bare litt gul og blå. Han glemte å stelle sårene så det ene ble litt betent, men det gikk over så snart han begynte å ta sårstell på alvor. Han har ikke angret i det hele tatt, ikke følt seg som mindre mann heller. Heller tvert imot, det gir en egen frihet å slippe å tenke på muligheten for graviditet:-)

Gjest Kastanjebrus
Skrevet

Det er han selv som har foreslått det :) Han bare har noen kvaler før han iverksetter det. I dette tilfellet er det han som de siste årene ikke har ønsket flere barn. Mens jeg har ønsket det. Vi er over 40 år.

hehe. Ja da må han nok bare hoppe i det. Dette gjøres jo poliklinisk på veldig kort tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...