Gå til innhold

Sykmelding og reise

Anbefalte innlegg

Gjest Ut på tur
Skrevet

Er det noen som vet hvordan det er om ett familiemedlem blir sykmeldt slik at man ikke kan dra på en familieferie?

Holder det at ett familiemedlem har sykmelding ift. avbestilling for hele familien, eller gjelder forsikringen bare for den sykmeldte?

Skrevet

Man tegner vel gjerne en avbestillingsforsikring når man bestiller tur, nettopp i tilfelle slikt oppstår? Denne må i så fall tegnes for hver enkelt mener jeg, vi gjør i alle fall det når vi drar til syden.

Skrevet

Sjekk vilkårene for avbestillingsforsikringen. Det er den som sikrer at man kan avlyse turen dersom andre enn den forsikrede blir syk. Forsikringen gjelder som regel sykdom hos den som tegner den, pluss dødsfall eller sykdom i den aller nærmeste familie og de man skal reise sammen med.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Man tegner vel gjerne en avbestillingsforsikring når man bestiller tur, nettopp i tilfelle slikt oppstår? Denne må i så fall tegnes for hver enkelt mener jeg, vi gjør i alle fall det når vi drar til syden.

''Man tegner vel gjerne en avbestillingsforsikring når man bestiller tur, nettopp i tilfelle slikt oppstår?''

Jeg pleier å betale reise med Mastercard for hele familien, og da er så vidt jeg vet avbestillingsforsikring inkludert uansett. Jeg bør sjekke vilkårene der.

Takk for svar.

Gjest Ut på tur
Skrevet

Sjekk vilkårene for avbestillingsforsikringen. Det er den som sikrer at man kan avlyse turen dersom andre enn den forsikrede blir syk. Forsikringen gjelder som regel sykdom hos den som tegner den, pluss dødsfall eller sykdom i den aller nærmeste familie og de man skal reise sammen med.

Jeg pleier å betale reise med Mastercard (Eurocard) for hele familien, og da er så vidt jeg vet avbestillingsforsikring inkludert uansett. Jeg bør sjekke vilkårene der.

Takk for svar.

Skrevet

Jeg pleier å betale reise med Mastercard (Eurocard) for hele familien, og da er så vidt jeg vet avbestillingsforsikring inkludert uansett. Jeg bør sjekke vilkårene der.

Takk for svar.

Ja, kredittkortene inkluderer som regel slik forsikring. Sjekk hva akkurat din dekker.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har kun erfaring fra Mastercard sin reiseforsikring. Jeg ble syk, legeerklæring for meg, hele beløpet tilbakebetalt til oss, dvs hele turen som var booket for 3 personer.

Var det samme med Tryg hvor vi også hadde forsikring, men de skulle ha egenandel, så brukte ikke den, men det gjaldt hele turen selv om kun jeg var syk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...