Gå til innhold

MAGESÅR...


Gjest shqipe

Anbefalte innlegg

Min mor har magesår, oftest legger jeg merke til at hun ikke spiser, og oftest legger jeg merke til når hun spiser, så spiser hun bare en brødskive med noe smør på. når vi spiser på bordet, så spiser hun bare veldig lite, jeg vet at det er dette man skal gjøre men jeg har lyst til at hun skal spise like god mat som vi gjør. Jeg trenger å vite hva man ikke kan spise, hva som er strengt forbudt med å spise og hva hun Kan spise som er greit godt. alle små detaljer! Jeg vil at min mor skal spise like god mat som oss andre. bare lettere- men fortsatt god mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Fortsetter under...

Det første din mor kan prøve er å slutte å bekymre seg for alt mulig. ;) 
Ikke ta hele familiens problemer på skuldrene. Så kan hun drikke en kur med potetvann, kålvann eller aloe vera for å roe ned det betente. Holde seg unne for mye raffinert sukker og kaffe, for sterk mat, for krydret mat osv. 

Hun må ta vare på seg selv og tillate seg selv og være glad og fornøyd. Magen reagerer ofte voldsomt på stress, bekymringer og tanker..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, thetipper skrev:

Det første din mor kan prøve er å slutte å bekymre seg for alt mulig. ;) 
Ikke ta hele familiens problemer på skuldrene. Så kan hun drikke en kur med potetvann, kålvann eller aloe vera for å roe ned det betente. Holde seg unne for mye raffinert sukker og kaffe, for sterk mat, for krydret mat osv. 

Hun må ta vare på seg selv og tillate seg selv og være glad og fornøyd. Magen reagerer ofte voldsomt på stress, bekymringer og tanker..
 

Den som startet denne tråden, har nok forlatt forumet for lengst.  Jeg skjønner at du tar for deg hele "Alternativ behandling"-forumet selv om de fleste innleggene der er eldgamle, og jeg kan selvfølgelig ikke hindre deg i det. 

Du har sikkert rett i at det kan være lurt å redusere stress og bekymring, det gjelder de fleste mødre.  Men så vidt jeg vet, er det en avkreftet myte at sterk / krydret mat og stress forårsaker eller forverrer magesår, som denne tråden handler om.  Selv om stress på et vis gjør de fleste lidelser verre, helbreder man ikke magesåret ved å stresse ned. 

Jeg mener ikke å være kranglete, jeg anbefaler bare å la være å overdrive.  Det finnes sykdommer der potetvann og kokosolje kommer til kort. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...