Gå til innhold

Tips og anbefalinger om pulverdiett?


Tullemusa

Anbefalte innlegg

Gjest På slankeren

Fordi jeg er stor og sterk :P

Min bmi til å begynne med var på rett under 31. Men det er nok lettere å gå ned i vekt når man har en god del muskelmasse. Det viktigste med kostholdet, uansett hvilken diett man følger, er å forbruke mer enn man inntar. Da kommer resultatene av seg selv etter hvert. Jeg har anbefalt samme opplegg til ei venninne, som naturlig nok har mye lavere hvileforbrenning enn meg, og hun har også hatt veldig gode resultater.

Hvor mye har din venninne gått ned på hvilken tid? De måltidene du spiste utenom Allevo var de lavkalori?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest På slankeren

Jippi-da er jeg ferdig med 4 ukers suppe og pulverdiett og vekta viser en nedgang på hele ti kilo.

Så dette fungerte for meg. Å så lettvint å slippe å måle og veie, koke, planlegge og handle.

Øi du må jo fortelle hva du har gjort, hvilket pulver og om du har hatt noe mat utenom? Trening?

Selv vet jeg ikke om jeg klarer å gå bare på pulver. Lurer på å spise to måltider om dagen og spise grønnsaker til pulvermåltidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øi du må jo fortelle hva du har gjort, hvilket pulver og om du har hatt noe mat utenom? Trening?

Selv vet jeg ikke om jeg klarer å gå bare på pulver. Lurer på å spise to måltider om dagen og spise grønnsaker til pulvermåltidene.

Jeg har brukt Allevo fra apoteket. 4-5 poser hver dag. Litt mat innimellom, feks rent kjøtt og fisk. Så mye trim greier man ikke når man spiser så lite, og man må regne med litt hodepine i starten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest På slankeren

Jeg har brukt Allevo fra apoteket. 4-5 poser hver dag. Litt mat innimellom, feks rent kjøtt og fisk. Så mye trim greier man ikke når man spiser så lite, og man må regne med litt hodepine i starten.

Hvor mye gikk du ned 1 uka, 2uka, 3 uka og 4 uka?

Hvordan skal du gjøre det nå? Gradvis innføring til mat eller rett på?

Dumt at jeg ikke startet samtidig som deg, da hadde jeg vært 10 kg lettere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye gikk du ned 1 uka, 2uka, 3 uka og 4 uka?

Hvordan skal du gjøre det nå? Gradvis innføring til mat eller rett på?

Dumt at jeg ikke startet samtidig som deg, da hadde jeg vært 10 kg lettere:)

''Hvor mye gikk du ned 1 uka, 2uka, 3 uka og 4 uka?

Hvordan skal du gjøre det nå? Gradvis innføring til mat eller rett på?

Dumt at jeg ikke startet samtidig som deg, da hadde jeg vært 10 kg lettere:)

Gikk ned 4 kg første uka, så etpar kilo de neste ukene. Jeg har gradvis gått over til lavkarbo og har tatt av ytterligerer 2 kg. Altså, 12 kg på 5-6 uker.

Jeg skal ned 10 kg til og spiser bare mat med lite eller ingen karbo. Regner med å være i mål i slutten av april.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest hjkgv

Hvor mye har din venninne gått ned på hvilken tid? De måltidene du spiste utenom Allevo var de lavkalori?

Hun har gått ned over 10 kg på en måned. Jeg spiser vanlig mat, men må bestemme mengden på forhånd, feks lager jeg til kun en biff eller kyllingfilet til meg selv, resten må være grønnsaker (men ikke potet eller ris, bare salatgrønnsaker). En kompis og jeg kjøpte salat, og da jeg så hvor mye dressing han klaska på, skjønte jeg at slanking handler mest av alt om å ikke jukse...

Jeg er ikke lavkarbonazi og langt ifra å gå i ketose. Det handler om å finne et inntak som er littegranne mindre enn forbruket :) Dette er i tillegg mat som gir masse energi (i motsetning til møkkamaten vi vanligvis spiser)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

  • 2 måneder senere...
AnonymBruker

Cambridge tror jeg man holder seg ganske mett av. Husker en som sa at hun gikk ned 11 kg på tre uker, husker ikke om hun gikk det opp igjen, men hun er slank i dag i alle fall. Jeg har lett etter et pulver med lite karbohydrater. Allevo sin fra apoteket den som ikke skal blandes ut med melk synes jeg er god på smak. Jeg har kjøpt sjokolade og bringebær/banan. Men jeg tenker å ta to poser og spise to måltider lunjs og middag med lite karbohydrater i tillegg. Jeg har ikke viljestyrke nok til en dag på pulver:) Jeg synes de søte pulverkurene gjør at man ikke blir så lei av lavkarbo:) Og husk at lavkarbo er alt mellom 20 karbo og 150 så du bestemmer jo selv hva du vil ligge på.

Hei, vil bare tipse deg om at du kan bruke proteinpulver. Det er billigere, og det finnes med 2,5 karbohydrater per 100g, og med gode smaker. Feks. Tech Nutrition/ProZyme med jordbærsmak. Men man bør ta tilskudd av omega-3, vitaminer og mineraler, og sikkert spise litt avokado f.eks. Jeg spiser personlig 2 egg som eggerøre til ett måltid, 1/2 avokado m/ litt salat og olivenolje til ett, og resten proteinpulver og Atkins barer. Av og til fisk. Jeg spiser bær med eller uten krem flere ggr i uken, men tar karboblokker før jeg spiser karbohydrater. Karboblokker virker bare på små porsjoner, har jeg inntrykk av, men da er det effektivt. (Det er viktig å spise proteiner også til samme måltid, ellers blir man skrubbsulten 1-2 timer etterpå.) En gang slanket jeg meg femten kilo ved å spise kun en mindre bolle hver 3.time, uten Sucobloc. Det er viktig at det lille man spiser er noe man synes er godt, tenkte jeg. Men jeg har nettopp oppdaget at jeg har insulinresistens, så den "sukker-kuren" bruker jeg ikke på nytt! Jeg har også slanket meg tjue kilo en gang med 2 egg, 100g ost, 2 koteletter, litt salat + barer. Nå tenker jeg litt mer på at fettet bør være mest mulig sunt. Jeg er fremdeles litt usikker på om jeg virkelig får i meg alt jeg trenger av næring. BMI 23.

Anonymous poster hash: e221b...3db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...