Gå til innhold

Er jeg dum hvis jeg godtar dette?


Gjest Nickløsheletida

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Nei, det er jo ikke akkurat hr. omtenksom vi har "blitt kjent med" her inne opp gjennom årene, men når han blir litt eldre - kanskje...? Og ungene kan faktisk ha påvirkning, tror jeg.

''Og ungene kan faktisk ha påvirkning, tror jeg''

Vel, hun eldste som har flyttet ut er like sta som faren sin og hun har virkelig sagt hva hun mener til han. Det virker mot sin hensikt. Ikke tro at NOE kan påvirke han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mariaflyfly

    12

  • Elis31

    9

  • frosken

    8

  • Mary Poppins

    8

''Og ungene kan faktisk ha påvirkning, tror jeg''

Vel, hun eldste som har flyttet ut er like sta som faren sin og hun har virkelig sagt hva hun mener til han. Det virker mot sin hensikt. Ikke tro at NOE kan påvirke han.

''Ikke tro at NOE kan påvirke han.''

Huff, jeg skjønner mindre og mindre av hvordan du i all verden kunne finne på å gifte deg med han...

Får håpe det skjer et under! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å godta summen han foreslår. Jeg orker virkelig ikke. Hvis han må bruke penger på advokat, vil han begynne å kreve husleie av meg for å dekke det inn igjen og det har han rett til som Flisa sier.

Han er beinhard og han greier å bryte meg så langt ned. Nå må jeg bare stålsette meg mot det som venter når jeg tar siste flyttelasset. Må få det overstått, da jeg har utsatt og utsatt det også.

Nå kan du i hvert fall trøste deg med at du har undersøkt saken så lagt du makter, og jeg vil også tro at du tar rett avgjørelse nå.

Da er det viktig å velge å se fremover, slik du selv sier at du vil gjøre - og gjøre det beste ut av det du har.

Nå kan du om ikke annet kose deg med ditt "nye liv" der du selv står fritt til å velge hvordan du vil utvikle det videre - slik DU vil :-)

Med de beste ønsker for fremtiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestemt meg for å godta summen han foreslår. Jeg orker virkelig ikke. Hvis han må bruke penger på advokat, vil han begynne å kreve husleie av meg for å dekke det inn igjen og det har han rett til som Flisa sier.

Han er beinhard og han greier å bryte meg så langt ned. Nå må jeg bare stålsette meg mot det som venter når jeg tar siste flyttelasset. Må få det overstått, da jeg har utsatt og utsatt det også.

Jeg skjønner deg kjempegodt. Du har faktisk heller ikke noen garanti for at han forholder seg til det advokaten ev hadde bestemt heller så nå er du ferdig med det og slipper å tenke mer til ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Er ikke her så mye, så jeg hadde ikke fått med meg at dere flytter fra hverandre! Håper det går greit med deg midt oppi alt.

Har det skjedd noe i denne saken mht deling av boet? Har ikke lest nedover her, men jeg googlet litt og fant ekteskapsloven § 46 annet ledd:

"En avtale mellom ektefeller etter reglene i §§ 42 til 44 kan helt eller delvis settes ut av kraft hvis den vil virke urimelig overfor en av partene. I stedet for å sette avtalen ut av kraft, kan retten bestemme at ektefellen som blir urimelig dårlig stilt, blir tilkjent et beløp fra den andre ektefellen. Dersom begge ektefellene har fullstendig særeie, må krav om lemping settes fram innen tre år etter at ektefellene ble skilt. Dersom en eller begge ektefeller har eiendeler som også er felleseie, må krav settes fram før delingen er avsluttet."

Og denne dommen fra Høyesterett sier jo en del:

http://www.domstol.no/no/Enkelt-domstol/-Norges-Hoyesterett/Avgjorelser/Avgjorelser--2006/Sporsmalet-om-hvorvidt-en-ektepakt-om-sareie-skulle-settes-ut-av-kraft-eller-lempes-etter-ekteskapsloven/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...