Gå til innhold

Er jeg dum hvis jeg godtar dette?


Gjest Nickløsheletida

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mariaflyfly

    12

  • Elis31

    9

  • frosken

    8

  • Mary Poppins

    8

Gjest Nickløsheletida

Bra! (Nå får jeg sove i natt og uten å tenke på at du skulle gått fra alt sammen helt ribba.. ) Makan til gubbe!

Men man må jo ikke se bare på hva han eier, man må også ta gjelda med i betrakning, men jeg trenger å finne ut av dette. Jeg aner ikke hva han har i gjeld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengheten deres virker :-) Har nettoppp sendt en lang og detaljert mail til Rikke Larsen.

Bra. Lykke til!

Og føl litt på hvor deilig det er at noen andre tar kampen for deg.

:-)

Den advokaten som laget den særeiekontrakten burde fått en skrape. Ganske sikker på at han fikk deg til å signere på en avtale han burde frarådet. En sak for Advokatklagenemda, om det er det den heter.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Strengheten deres virker :-) Har nettoppp sendt en lang og detaljert mail til Rikke Larsen.

Godt.

Tror hun er veldig opptatt, men hun har sikkert en flink kollega å anbefale. En bekjent fikk meget god hjelp av en av hennes kolleger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Broren min drev en stund og produserte slike hjemmesnekrede kontrakter. Det gjaldt noe annet (framtidig arveoppgjør), men jeg aner at det er samme type mann det er snakk om. Slu som bare det. Skyr ingenting for å sitte igjen med mest penger/verdier selv, og lar gjerne andre betale for det. Min bror bruker i tillegg sine halvvoksne barn i de sammenhengene det tjener ham selv.

Jeg hadde lite penger på den tiden han holdt på med dette. Han hadde det også veldig travelt med å få meg til å underskrive. Jeg rådførte meg med damene på JURK, og fikk støtte til å stå i mot. Jeg lot være å ta telefonen når han ringte osv. Det er selvsagt enklere når det gjelder en bror enn en tidligere ektefelle der man har felles barn.

En slik kontrakt/avtale bør være satt opp av noen som er mer nøytrale enn din mann.

Med de verdiene han har og lengden på ekteskapet, virker beløpet veldig lite, spør du meg.

Dersom du behøver noen å forhøre deg litt mer uformelt/løst i første omgang er Juss-buss og Jurk gode steder å henvende seg.

De har telefontid og/eller oppmøtetidspunkter.

Du er sikkert kjempesliten, men jeg tror du vil takke deg selv hvis du tar den ekstra runden nå- da vet du at du undersøkte og innhentet ekspertise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Han har da for pokker en plikt til å sørge for at barnet her får et godt liv, og det gjør han ikke ved å tvinge deg ned i kne på denne måten! Om du syns det er vanskelig å stå opp og kreve noe for deg selv, tenk på at det også i stor grad er din datter du kjemper for. Du slåss nå for å gi henne muligheten til å fortsette på skolen hun kjenner der hun har venner, og ikke minst muligheten til å vokse opp med en trygg økonomi. Dere fortjener ikke å slite på denne måten pga en gnien gammel gubbe som kun tenker på egen vinning!''

Akkurat dette kan det jo hende at han er real i forhold til gjennom betaling av barnebidrag.

De har vel ganske store barn, så han har kanskje kalkulert med at det ikke er lenge før han kan slutte å betale barnebidrag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke signer!

Strengheten deres virker :-) Har nettoppp sendt en lang og detaljert mail til Rikke Larsen.

Bra! Skal vedde på du tjener noen hundre tusen på den eposten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Hun er ganske bissi. Jeg ville formulert en mail nå i kveld, der du forklarer situasjonen så detaljert du kan. Deretter ringer du henne om en dag eller to. :)''

Jepp, det er nå nettopp gjort og den er detaljert. Puh! ;-)

Lykke til! Jeg krysser fingrene for at du får den hjelpa du trenger! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Bra! Skal vedde på du tjener noen hundre tusen på den eposten.

Om jeg hadde gjort det, kan jeg ta opp mer i lån på resten av beløpet han eier i leiligheten og kjøpe han ut. Da kan jeg greie å bli kvitt han for godt.

Det vil bli veldig trangt økonomisk, men det er nesten verre å vite at han kan finne på og ville selge den når som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferskenblomst

Nå vil han sende et nytt forslag. Han vil gi meg de 100.000 + en bil til ca 50.000. Jeg trenger ny bil raskt.

Han sier også at han har ingen problem med å gi meg en kontrakt som sier at hvis han skjuler penger f.eks utenlands vil det bli et nytt oppgjør og at jeg er dum hvis jeg vil kaste bort penger på dette, da han har holdt seg innefor loven hele tiden og at det aldri vil komme frem noe ulovlig. Altså bortkastet penger, mener han. Aner ikke om han mener det godt eller om det er en trussel.

Jeg leser hva dere skriver alle sammen, men jeg vingler. Har litt lyst til å godta det og ikke risikere å tape penger.

Det vil dessuten ta lang tid en slik prosess og jeg står her med en bil som kan bli avskiltet, da det koster for mye å reparere den i forhold til hva den er verd. En lang liste etter EU-kontrollen.

Hadde vært deilig å bli ferdig med det hele.

NEI; NEI; NEI !!! IKKE godta dette. Han har det travelt med å sikre egne verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Strengheten deres virker :-) Har nettoppp sendt en lang og detaljert mail til Rikke Larsen.

Bra! Jeg håper du forteller oss hvordan det går etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strengheten deres virker :-) Har nettoppp sendt en lang og detaljert mail til Rikke Larsen.

Er veldig glad for å høre at du nå legger dette frem for en advokat. Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har vel ganske store barn, så han har kanskje kalkulert med at det ikke er lenge før han kan slutte å betale barnebidrag?

''De har vel ganske store barn, så han har kanskje kalkulert med at det ikke er lenge før han kan slutte å betale barnebidrag?''

Det kan godt hende. Men det forekommer jo også tilfeller hvor ekser ikke har noe i mot å forsørge sine barn men allikevel er kjip mot sin tidligere ektefelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Pass på at han ikke krever leie for den lille delen han eier også da. Det kan han nemlig''

Det har han allerede nevnt ja. Da MÅ jeg flytte nå og kan ikke vente til minstejenta er ferdig på skolen. Da må jeg bare ta henne med meg å flytte og hun må skifte skole.

Nå vet han at jeg skal begynne å betale avdrag på lånet mitt og da må han jo skjønne at jeg ikke har råd til å betale han leie. Det var vel ikke uten grunn at han rådet meg til bare å betale renter på lånet. Han ville ha pengene isteden.

Han er en type som tenker penger i absolutt alt han foretar seg.

Jeg håper for gud skyld at du kontakter advokat. At han har et hus på ti millioner vil vel si at en god del av verdistigningen skjedde mens dere var gift.

Jeg har bare en ting å si: FOR EN JÆVEL AV EN MANN!!!

Det er så pill råttent at du skal sitte igjen med smuler, mens han sitter igjen som en kakse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg håper for gud skyld at du kontakter advokat. At han har et hus på ti millioner vil vel si at en god del av verdistigningen skjedde mens dere var gift.

Jeg har bare en ting å si: FOR EN JÆVEL AV EN MANN!!!

Det er så pill råttent at du skal sitte igjen med smuler, mens han sitter igjen som en kakse.

''At han har et hus på ti millioner vil vel si at en god del av verdistigningen skjedde mens dere var gift''

Men akkurat huset har han nok rett til å beholde hele verdien på . Det kjøpte han 5 år før han traff meg til 1.3 og pusset til 200.000. Han har nok rett på hele verdistigningen der og den har vært stor.

Han har har delvis finanisert det med leieinntekter. Når jeg tenker meg om har jeg tatt en del av jobben når det gjelder utleie. Alt det andre har blitt skaffet i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...