Gå til innhold

Er jeg dum hvis jeg godtar dette?


Gjest Nickløsheletida

Anbefalte innlegg

Ja, den bilen er jo ikke verd noenting og leiligheten eier jeg ikke alene heller. Jeg eier mest av den, men han eier en prosentdel av den. Dette fordi jeg skulle ha råd til å bo her til den yngste er ferdig på skolen.

Etter dette har jeg tenkt å kjøpe noe alene på et annet sted. Det er svindyrt å bo her.

Herlighet jeg synes dette høres heeelt sykt ut.

Men disse eiendommene din eksmann har, er de alle kjøpt før dere ble gift? Hvis de er kjøpt i ettertid, har han særeie på alt? Og hvordan kunne du finne på å gå med på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mariaflyfly

    12

  • Elis31

    9

  • frosken

    8

  • Mary Poppins

    8

Ja, den bilen er jo ikke verd noenting og leiligheten eier jeg ikke alene heller. Jeg eier mest av den, men han eier en prosentdel av den. Dette fordi jeg skulle ha råd til å bo her til den yngste er ferdig på skolen.

Etter dette har jeg tenkt å kjøpe noe alene på et annet sted. Det er svindyrt å bo her.

Du kan ikke gå med på dette!

Dere har hatt 23 år sammen - der du også har jobbet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så etter å ha vært gift i 23 år, sitter han igjen med hus, 3 leiligheter og 2 biler, og du sitter igjen med 1 leilighet, og 1 bil?

Du glemte båten.... :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Herlighet jeg synes dette høres heeelt sykt ut.

Men disse eiendommene din eksmann har, er de alle kjøpt før dere ble gift? Hvis de er kjøpt i ettertid, har han særeie på alt? Og hvordan kunne du finne på å gå med på det?

''Og hvordan kunne du finne på å gå med på det?''

Jeg hadde små barn og jeg følte det sto mellom skilsmisse den gangen eller bare å godta det. Ikke at han truet med skilsmisse, men jeg følte det ble mye mas.

Han spekulerte mye. Det har han alltid gjort og argumenterte med at det var for at det skulle være trygt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Og hvordan kunne du finne på å gå med på det?''

Jeg hadde små barn og jeg følte det sto mellom skilsmisse den gangen eller bare å godta det. Ikke at han truet med skilsmisse, men jeg følte det ble mye mas.

Han spekulerte mye. Det har han alltid gjort og argumenterte med at det var for at det skulle være trygt for meg.

Jeg synes dette virker helt vilt..

Når det er snakk om såpass store verdier er det helt tullete av deg å ikke ansette en advokat på saken, så det må du bare få gjort asap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har bare tatt med meg litt av eiendelene naturlig nok , siden jeg ikke har plass i leiligheten. Jeg kjøpe en del nytt også. Det meste er igjen.

Han har hus, verdi 10 mill. Leilighet på fjellet og 2 leiligheter i utlandet, seilbåt og 3 biler. Den har jeg med og den må skiftes ut da det er så mange mangler på den at den overstiger bilens verdi. Har nettopp hatt EU. kontroll på den.

Han har gjeld, men jeg vet at mye av gjelden tar han opp for å spekulere med.

Jeg er egentlig aldri hatt noen oversikt over økonomien hans. Bare over min egen. Jeg har kontroll, så jeg vil ikke slite. Bare være veldig fornuftig :-)

''Han har hus, verdi 10 mill. Leilighet på fjellet og 2 leiligheter i utlandet, seilbåt og 3 biler.''

Da er 100 000 omtrent ingenting. Jeg mener også at penger ikke er alt, men det får være visse grenser.

Skilsmisse er ikke noe gjør-det-selv-prosjekt. Bruk noen som har erfaring og vet hva som er standard og hva som er urimelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke gå med på dette!

Dere har hatt 23 år sammen - der du også har jobbet!

Tenker det samme.. Hun har bidratt med økonomien og dermed økt verdiene hun også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes dette virker helt vilt..

Når det er snakk om såpass store verdier er det helt tullete av deg å ikke ansette en advokat på saken, så det må du bare få gjort asap.

Signeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan jeg lite om, men jeg tror det er lurt å ALDRI skrive under på noe som helst uten at man har hatt tid til å sette seg ordentlig inn i tingene.

Jeg sitter selv med skjegget i postkassa fordi jeg var for sliten til å orke å protestere mer, og signerte på en idiotavtale bare for å komme meg ut av det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk en sum i 2004 da vi laget avtalen, men det var jo ingenting i forhold til hvilke verdier han/vi hadde da og spesielt hva han/vi har bygd opp etterpå.

Han dro meg med til advokat den gangen som ikke ville lage en slik avtale. Jeg husker så godt hva han sa: - Du er litt sleip du, tror jeg. Dermed dro han meg med til en ny.

Skaff deg egen advokat. Mulig det virker forlokkende å bare bli ferdig med dette nå. Men livet går videre og rundt neste sving kan det være at det brenner og svir godt at kjipingen lurte deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Det_går_an

Jeg tror jeg ville ha snakket med en advokat før jeg skrev under.

Men jeg må innrømme at jeg trodde det var enkelt med oppgjør når dere har særeie.

Men så er det vel slik at man kan ta særeie på det man har før inngått ekteskap, men ikke på det dere skaffer dere sammen.

Men så er jo egentlig reglene klare for dette uansett. Når vi skulle skille oss, så sa advokaten at det vi hadde med oss inn i ekteskapet tilhørte den som eide det før vi giftet oss, og så skulle det vi skaffet oss sammen deles.

Så hva er da vitsen med særeie hvis det er slik uansett?

Har han tatt fult særeie gjelder vel dette også hele veien, og dere har hatt separat ( iallfall i følge loven) økonomi hele tiden.

Men dette må du nesten ta med en som har litt mer greie på det enn oss her inne.

Det kommer nok litt an på i hvilken grad dere har særeie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal få dette vurdert av en advokat. Ut i fra det inntrykket jeg har av i hvilken grad du har tatt ansvaret på hjemmebane mens han primært har vært opptatt av jobb, så er jeg tilbøyelig til å tro at du kan ha krav på et større beløp fra ham enn 100 000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du skal få dette vurdert av en advokat. Ut i fra det inntrykket jeg har av i hvilken grad du har tatt ansvaret på hjemmebane mens han primært har vært opptatt av jobb, så er jeg tilbøyelig til å tro at du kan ha krav på et større beløp fra ham enn 100 000.

Godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Det_går_an

Dette kan jeg lite om, men jeg tror det er lurt å ALDRI skrive under på noe som helst uten at man har hatt tid til å sette seg ordentlig inn i tingene.

Jeg sitter selv med skjegget i postkassa fordi jeg var for sliten til å orke å protestere mer, og signerte på en idiotavtale bare for å komme meg ut av det hele.

Jeg gjorde også det, selv om jeg hadde advokat og denne rådet meg til ikke å godta tilbudet.

Men han hadde dratt ut alt sammen i veldig lang tid, uten å være villig til samarbeid i det hele tatt.

Han hadde også måttet selge unna en gård som hadde vært i hans familie i mange generasjoner for å løse meg ut.

Jeg hadde ikke samvittighet til det.

Samtidig hadde det gått ut over ungene uansett.

Han har giftet seg på nytt, men tatt særeie.

Jeg trodde vel i utgangspunktet at arven til ungene var sikret da.

Men jeg kan ikke reglene godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ferskenblomst

IKKE SIGNER PÅ DETTE!!! Ikke under noen omstendigheter. La en advokat sa seg av dette. Alle papirer han kommer med sender du bare videre til advokaten. Her høres det ut som en som er travelt opptatt med å sikre verdier for seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Det_går_an

Jeg synes du skal få dette vurdert av en advokat. Ut i fra det inntrykket jeg har av i hvilken grad du har tatt ansvaret på hjemmebane mens han primært har vært opptatt av jobb, så er jeg tilbøyelig til å tro at du kan ha krav på et større beløp fra ham enn 100 000.

Men har man krav på noe hvis de har særeie da?

Jeg spør fordi jeg selv har gått med på en sum for å spare arven til barna.

Ex mannen min giftet seg på nytt, men tok særeie. Jeg trodde vel i utgangspunktet at arven da var sikret.

Ellers har jeg vært helt idiot iallfall :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ikke finne på å signere på dette uten å sjekke med (minst én) advokat.

Bare det at han har det så innmari travelt med å presse deg til å undertegne, bør gjøre deg mistenksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg godtok alt for å bli ferdig, og fordi det var jeg som ville skilles... det er klart det har vært ganger jeg har angret på det, samtidig som jeg er glad for å ha bygd opp noe nytt uten han :)

Men som de andre sier, få en som har greie på det til å se på det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...