Gå til innhold

Er jeg dum hvis jeg godtar dette?


Gjest Nickløsheletida

Anbefalte innlegg

Nå vil han sende et nytt forslag. Han vil gi meg de 100.000 + en bil til ca 50.000. Jeg trenger ny bil raskt.

Han sier også at han har ingen problem med å gi meg en kontrakt som sier at hvis han skjuler penger f.eks utenlands vil det bli et nytt oppgjør og at jeg er dum hvis jeg vil kaste bort penger på dette, da han har holdt seg innefor loven hele tiden og at det aldri vil komme frem noe ulovlig. Altså bortkastet penger, mener han. Aner ikke om han mener det godt eller om det er en trussel.

Jeg leser hva dere skriver alle sammen, men jeg vingler. Har litt lyst til å godta det og ikke risikere å tape penger.

Det vil dessuten ta lang tid en slik prosess og jeg står her med en bil som kan bli avskiltet, da det koster for mye å reparere den i forhold til hva den er verd. En lang liste etter EU-kontrollen.

Hadde vært deilig å bli ferdig med det hele.

Herregud, ikke gi deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mariaflyfly

    12

  • Elis31

    9

  • frosken

    8

  • Mary Poppins

    8

Ok, hun Reiss dere nevnte, er det ok å sende mail til henne eller bør jeg ringe henne helst?

Det er Rikke Lassen som er den jeg anbefalte, og du kan sikkert kontakte henne pr mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Han har da for pokker en plikt til å sørge for at barnet her får et godt liv, og det gjør han ikke ved å tvinge deg ned i kne på denne måten! Om du syns det er vanskelig å stå opp og kreve noe for deg selv, tenk på at det også i stor grad er din datter du kjemper for. Du slåss nå for å gi henne muligheten til å fortsette på skolen hun kjenner der hun har venner, og ikke minst muligheten til å vokse opp med en trygg økonomi. Dere fortjener ikke å slite på denne måten pga en gnien gammel gubbe som kun tenker på egen vinning!''

Akkurat dette kan det jo hende at han er real i forhold til gjennom betaling av barnebidrag.

''Akkurat dette kan det jo hende at han er real i forhold til gjennom betaling av barnebidrag.''

Virker ikke som om dette er en person som betaler en krone mer enn han må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil han sende et nytt forslag. Han vil gi meg de 100.000 + en bil til ca 50.000. Jeg trenger ny bil raskt.

Han sier også at han har ingen problem med å gi meg en kontrakt som sier at hvis han skjuler penger f.eks utenlands vil det bli et nytt oppgjør og at jeg er dum hvis jeg vil kaste bort penger på dette, da han har holdt seg innefor loven hele tiden og at det aldri vil komme frem noe ulovlig. Altså bortkastet penger, mener han. Aner ikke om han mener det godt eller om det er en trussel.

Jeg leser hva dere skriver alle sammen, men jeg vingler. Har litt lyst til å godta det og ikke risikere å tape penger.

Det vil dessuten ta lang tid en slik prosess og jeg står her med en bil som kan bli avskiltet, da det koster for mye å reparere den i forhold til hva den er verd. En lang liste etter EU-kontrollen.

Hadde vært deilig å bli ferdig med det hele.

Når han er så ivrig på å få gjort dette raskt, er det selvsagt fordi han har fordeler av at du godtar det. Hvis ikke ville han jo gitt deg den tid du trenger for å drøfte det med advokat, ikke sant?

Si at du vil tenke på det, og ikke gi deg. Ring advokat i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil han sende et nytt forslag. Han vil gi meg de 100.000 + en bil til ca 50.000. Jeg trenger ny bil raskt.

Han sier også at han har ingen problem med å gi meg en kontrakt som sier at hvis han skjuler penger f.eks utenlands vil det bli et nytt oppgjør og at jeg er dum hvis jeg vil kaste bort penger på dette, da han har holdt seg innefor loven hele tiden og at det aldri vil komme frem noe ulovlig. Altså bortkastet penger, mener han. Aner ikke om han mener det godt eller om det er en trussel.

Jeg leser hva dere skriver alle sammen, men jeg vingler. Har litt lyst til å godta det og ikke risikere å tape penger.

Det vil dessuten ta lang tid en slik prosess og jeg står her med en bil som kan bli avskiltet, da det koster for mye å reparere den i forhold til hva den er verd. En lang liste etter EU-kontrollen.

Hadde vært deilig å bli ferdig med det hele.

Du får ikke all verdens til bil til 50.000,-... Den er en del år gammel og sannsynligvis har den gått såpass langt at det bare er et tidsspørsmål før EU-kontrollen medfører kostnader i mange-tusen-kroners-klassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

''Akkurat dette kan det jo hende at han er real i forhold til gjennom betaling av barnebidrag.''

Virker ikke som om dette er en person som betaler en krone mer enn han må.

''Virker ikke som om dette er en person som betaler en krone mer enn han må''

Ikke til meg nei, men hvis ungene trenger noe, betaler han uten å tenke på at han gir meg bidrag og det hjelper meg selvfølgelig. Det gjelder bare at de fremsetter ønskene selv og at jeg ikke gjør det. Det er også han som yter ekstra til studenten vår hvis det er nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du til henne? Jeg tror at dersom jeg skulle ha utpekt en kvinne som jeg kunne ønske meg å være lik i jobbsammenheng (det er den eneste sammenhengen jeg har sett henne i), så måtte det være henne:-)

Jeg kjenner henne ikke (personlig) nei, men fikk først _øynene_ opp for henne da hun ble statssekretær for Holt og _respekten_ opp da hun gikk av med Valla. En særdeles ryddig dame det jeg har sett også etter dette, og jeg vet også gjennom venner at hun har vært særdeles dyktig i tilfeller trådstarter ligner innen eget virke. Jeg deler din oppfatning "klok og smart" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Du får ikke all verdens til bil til 50.000,-... Den er en del år gammel og sannsynligvis har den gått såpass langt at det bare er et tidsspørsmål før EU-kontrollen medfører kostnader i mange-tusen-kroners-klassen.

Ja, vet det. Jeg har en buffer selv også, hvis jeg vil koste på litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil han sende et nytt forslag. Han vil gi meg de 100.000 + en bil til ca 50.000. Jeg trenger ny bil raskt.

Han sier også at han har ingen problem med å gi meg en kontrakt som sier at hvis han skjuler penger f.eks utenlands vil det bli et nytt oppgjør og at jeg er dum hvis jeg vil kaste bort penger på dette, da han har holdt seg innefor loven hele tiden og at det aldri vil komme frem noe ulovlig. Altså bortkastet penger, mener han. Aner ikke om han mener det godt eller om det er en trussel.

Jeg leser hva dere skriver alle sammen, men jeg vingler. Har litt lyst til å godta det og ikke risikere å tape penger.

Det vil dessuten ta lang tid en slik prosess og jeg står her med en bil som kan bli avskiltet, da det koster for mye å reparere den i forhold til hva den er verd. En lang liste etter EU-kontrollen.

Hadde vært deilig å bli ferdig med det hele.

Nå skal jeg være direkte: Du kjenner din mann godt. Din mann kjenner deg godt. Tror du han kommer med en 50% økning om han mener sitt opprinnelige forslag var godt? Det tror nemlig ikke jeg.

Jeg tror derimot han trykker på en knapp (tilbyr deg et "plaster") du har øyeblikkelig behov for, og dermed har lett for å si ja til, fordi han vet at du ikke gidder styr.

Hadde han ønsket å være ryddig hadde han tatt det hele åpent med TO, ikke EN advokat, slik at begges sider ble belyst.

Jeg håper du - både for deg og dine barns skyld - takker nei, og sier at du ønsker at noen utenfor skal sette opp en minnerlig avtale. Begrunn det i at du ønsker å ha et ryddig og godt forhol etterpå, og ikke at noen av dere skal oppleve at dette ble urettferdig etterpå.

Ærlig talt Nickløs; nesten en leilighet, en dårlig bil og 150' på den ene vektskålen og hus til 10 mill, to leiligheter, bil, båt og så-og-si ALT av innbo på den andre - du ville vel ikke ment dette var en god deal om det gjalt noen av oss andre her inne?

Nei er rett svar her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil han sende et nytt forslag. Han vil gi meg de 100.000 + en bil til ca 50.000. Jeg trenger ny bil raskt.

Han sier også at han har ingen problem med å gi meg en kontrakt som sier at hvis han skjuler penger f.eks utenlands vil det bli et nytt oppgjør og at jeg er dum hvis jeg vil kaste bort penger på dette, da han har holdt seg innefor loven hele tiden og at det aldri vil komme frem noe ulovlig. Altså bortkastet penger, mener han. Aner ikke om han mener det godt eller om det er en trussel.

Jeg leser hva dere skriver alle sammen, men jeg vingler. Har litt lyst til å godta det og ikke risikere å tape penger.

Det vil dessuten ta lang tid en slik prosess og jeg står her med en bil som kan bli avskiltet, da det koster for mye å reparere den i forhold til hva den er verd. En lang liste etter EU-kontrollen.

Hadde vært deilig å bli ferdig med det hele.

Og uansett hvor ryddig han er mot barna. Så kommer du til å være den tapende part i fremtiden, når du har så dårlig råd at barnebarna knapt kan overnatte. Og HAN tar hele gjengen med til syden..

Faen meg nick, du er mer verdt etter 23 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takk :-)

Hun er ganske bissi. Jeg ville formulert en mail nå i kveld, der du forklarer situasjonen så detaljert du kan. Deretter ringer du henne om en dag eller to. :)

Jeg tenkte litt på det en sa til deg i denne tråden, om at mannen din sannsynligvis stiller med gode advokater om han må. Det gjør du også. Og så gjelder det alltid å ligge et lite hestehode foran og forutse hva som skjer og ikke handle overilt. Lytt til advokaten sine råd, hun er den beste menneskekjenneren jeg har vært ute for. I tillegg til å være ekstremt ryddig, rettferdig og sette barna i første rekke. Og så er hun et råskinn når det trengs. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil han sende et nytt forslag. Han vil gi meg de 100.000 + en bil til ca 50.000. Jeg trenger ny bil raskt.

Han sier også at han har ingen problem med å gi meg en kontrakt som sier at hvis han skjuler penger f.eks utenlands vil det bli et nytt oppgjør og at jeg er dum hvis jeg vil kaste bort penger på dette, da han har holdt seg innefor loven hele tiden og at det aldri vil komme frem noe ulovlig. Altså bortkastet penger, mener han. Aner ikke om han mener det godt eller om det er en trussel.

Jeg leser hva dere skriver alle sammen, men jeg vingler. Har litt lyst til å godta det og ikke risikere å tape penger.

Det vil dessuten ta lang tid en slik prosess og jeg står her med en bil som kan bli avskiltet, da det koster for mye å reparere den i forhold til hva den er verd. En lang liste etter EU-kontrollen.

Hadde vært deilig å bli ferdig med det hele.

Nickløs! Nå må du ta deg sammen!! *streng*

Du MÅ ikke signere den kontrakten før du har fått en advokat til å se på det!!! Ring imorgen og spør om det er noe mulighet for å få en time ganske raskt, også får du advokaten til å se på dette og vurdere om du har noe å gå videre på. Hvorfor har mannen din så hastverk tror du? Mest sannsynlig fordi han vet at du trenger penger og han ser en gylden mulighet til å rett og slett lure deg.

Du sier at du er usikker på om han råder deg til å ikke bruker penger på advokat, fordi han enten mener godt eller som trussel - vel, han kan da umulig mene godt uansett dersom 150.000kr er alt han ønsker å gi deg etter 23 års ekteskap, og mor til sine barn? For en premieidiot mener jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vil han sende et nytt forslag. Han vil gi meg de 100.000 + en bil til ca 50.000. Jeg trenger ny bil raskt.

Han sier også at han har ingen problem med å gi meg en kontrakt som sier at hvis han skjuler penger f.eks utenlands vil det bli et nytt oppgjør og at jeg er dum hvis jeg vil kaste bort penger på dette, da han har holdt seg innefor loven hele tiden og at det aldri vil komme frem noe ulovlig. Altså bortkastet penger, mener han. Aner ikke om han mener det godt eller om det er en trussel.

Jeg leser hva dere skriver alle sammen, men jeg vingler. Har litt lyst til å godta det og ikke risikere å tape penger.

Det vil dessuten ta lang tid en slik prosess og jeg står her med en bil som kan bli avskiltet, da det koster for mye å reparere den i forhold til hva den er verd. En lang liste etter EU-kontrollen.

Hadde vært deilig å bli ferdig med det hele.

Har du mulighet til å låne.bil hos noen? Venner,.familie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Det er sikkert mange regler som kan komme til anvendelse her, men jeg tenker spesielt på ekteskapsloven §59 om skjevdeling, se særlig annet ledd:

''§ 59. Skjevdeling.

Verdien av formue som klart kan føres tilbake til midler som en ektefelle hadde da ekteskapet ble inngått eller senere har ervervet ved arv, eller ved gave fra andre enn ektefellen, kan kreves holdt utenfor delingen.

Vil retten til å utta midler etter første ledd føre til et åpenbart urimelig resultat, kan den helt eller delvis falle bort. Ved vurderingen skal det særlig legges vekt på ekteskapets varighet og ektefellenes innsats for familien.''

Uansett - du må kontakte advokat, ellers garanterer jeg at du angrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hun er ganske bissi. Jeg ville formulert en mail nå i kveld, der du forklarer situasjonen så detaljert du kan. Deretter ringer du henne om en dag eller to. :)

Jeg tenkte litt på det en sa til deg i denne tråden, om at mannen din sannsynligvis stiller med gode advokater om han må. Det gjør du også. Og så gjelder det alltid å ligge et lite hestehode foran og forutse hva som skjer og ikke handle overilt. Lytt til advokaten sine råd, hun er den beste menneskekjenneren jeg har vært ute for. I tillegg til å være ekstremt ryddig, rettferdig og sette barna i første rekke. Og så er hun et råskinn når det trengs. :)

''Hun er ganske bissi. Jeg ville formulert en mail nå i kveld, der du forklarer situasjonen så detaljert du kan. Deretter ringer du henne om en dag eller to. :)''

Jepp, det er nå nettopp gjort og den er detaljert. Puh! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Strengheten deres virker :-) Har nettoppp sendt en lang og detaljert mail til Rikke Larsen.

Lassen, mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lassen, mener jeg.

Bra! (Nå får jeg sove i natt og uten å tenke på at du skulle gått fra alt sammen helt ribba.. ) Makan til gubbe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...