Gå til innhold

Er jeg dum hvis jeg godtar dette?


Gjest Nickløsheletida

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Jeg har motatt en av disse kontraktene hans som han ber meg signere på. Jeg er sliten og vil bare signere og bli FERDIG. Er lei av diskusjoner. Penger betyr ikke alt for meg, er bare opptatt av få det til å gå i rundt. Det er der jeg er nå, selv om jeg synes det er urettferdig. Vi hadde dessuten særeie. Vel, han sitter med ganske store verdier i forhold til meg og mange mener jeg bør kontakte advokat da jeg har vært med på å bidra til den økte formuen. Det er snakk om 23 år her. Er det noen vits i når vi har særeie eller blir det bare bortkastet bråk? Han truer også med at hvis jeg taper får jeg heller ikke de 100.000, da jeg ikke har rett på disse heller.

Her er kontrakten som han har det travelt med at jeg skal signere på.

''Skruppeløsheletida + adresse

og

Nickløsheletida + adresse

Skruppeløsheletida betaler ektefellen Nickløsheletida kr 100.000.- som endelig og totalt oppgjør for alle økonomiske forpliktelser ifm skilsmisse mellom partene. Beløpet dekker også kompensering for innbo som står igjen i boligen.

Månedlig barnebidrag er ikke en del av dette oppgjøret og bestemmes ihht de offentlige satsene.

Det henvises også til egen avtale datert xxxx der pianoet er Nickløsheletida`s eiendom og kan bli stående i eksisterende bolig intil nytt lager er funnet.

Skruppløsheletida Nickløsheletida

Dato Dato''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mariaflyfly

    12

  • Elis31

    9

  • frosken

    8

  • Mary Poppins

    8

Penger betyr ikke så mye før man sitter virkelig hardt i det.

Kontakt advokat. I det lange løp kan det være mindre slitsomt.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått noe oppgjør tidligere eller tilbyr han 100.000,- totalt??

Isåfall må du IKKE UNDER NOEN OMSTENDIGHET godta avtalen! Ellers måtte jeg le av denne ''Skruppeløsheletida + adresse''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE signér før du har snakket med DIN advokat.

Penger er kanskje ikke "alt", men det er fryktelig nyttig når man skal betale banklån osv.

Det kan godt være at du har rett på mye mer, hvis det er verdier som er bygget opp sammen i løpet av ekteskapet.

Forstår du er trett og let, men det er jo det han spiller på. Ta deg et dypt pust, og ring advokaten din.

Stå opp for deg selv! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt masse på deg siden innlegget om ny sivilstatus kom her, og jeg har tenkt spesielt på dette med fordeling av formue. Husker at du skrev om denne avtalen for en god stund siden, og jeg reagerte veldig på den (vet ikke om jeg skrev noe i tråden).

Jeg synes dette virker veldig urettferdig. Kan ingenting om reglene ved særeie, men jeg synes helt klart at du bør ta kontakt med advokat. Ikke signer før du har snakket med en jurist om dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg har tenkt masse på deg siden innlegget om ny sivilstatus kom her, og jeg har tenkt spesielt på dette med fordeling av formue. Husker at du skrev om denne avtalen for en god stund siden, og jeg reagerte veldig på den (vet ikke om jeg skrev noe i tråden).

Jeg synes dette virker veldig urettferdig. Kan ingenting om reglene ved særeie, men jeg synes helt klart at du bør ta kontakt med advokat. Ikke signer før du har snakket med en jurist om dette!

Har jeg skrevet om avtalen? Det husker jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg støtter de som råder deg til å kontakte advokat. Det er naturlig at du er sliten og lei, men husk at advokaten ikke er det. Du får en til å gjøre jobben for deg på en profesjonell og rettferdig måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Har du fått noe oppgjør tidligere eller tilbyr han 100.000,- totalt??

Isåfall må du IKKE UNDER NOEN OMSTENDIGHET godta avtalen! Ellers måtte jeg le av denne ''Skruppeløsheletida + adresse''

Ja, jeg fikk en sum i 2004 da vi laget avtalen, men det var jo ingenting i forhold til hvilke verdier han/vi hadde da og spesielt hva han/vi har bygd opp etterpå.

Han dro meg med til advokat den gangen som ikke ville lage en slik avtale. Jeg husker så godt hva han sa: - Du er litt sleip du, tror jeg. Dermed dro han meg med til en ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg støtter de som råder deg til å kontakte advokat. Det er naturlig at du er sliten og lei, men husk at advokaten ikke er det. Du får en til å gjøre jobben for deg på en profesjonell og rettferdig måte.

Jeg tror han har det travelt med at jeg skal signere fordi han vet jeg har skaffet meg advokatforsikring og at det må gå et halvt år før jeg kan ta den i bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han har det travelt med at jeg skal signere fordi han vet jeg har skaffet meg advokatforsikring og at det må gå et halvt år før jeg kan ta den i bruk.

Da sier du til han at du vil vente og det kan ikke han si noe til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg fikk en sum i 2004 da vi laget avtalen, men det var jo ingenting i forhold til hvilke verdier han/vi hadde da og spesielt hva han/vi har bygd opp etterpå.

Han dro meg med til advokat den gangen som ikke ville lage en slik avtale. Jeg husker så godt hva han sa: - Du er litt sleip du, tror jeg. Dermed dro han meg med til en ny.

Anbefaler deg å kontakte advokat. Han kan gjøre mye av jobben for deg og det blir mindre slitsomt for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig jeg henger langt bak her nå, men hva med eiendelene deres? Huset? Har dere hytte? bil? Har han særeie på alt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ikke signer!

Ja, ærlig talt, stokk dum! Du må ikke finne på å signere noe slikt! Hvordan i himmelens navn har han kommet fram til den summen?? Hva skal liksom det dekke/kjøpe deg ut av? "100 000 for 23 års ekteskap"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Mulig jeg henger langt bak her nå, men hva med eiendelene deres? Huset? Har dere hytte? bil? Har han særeie på alt det?

Jeg har bare tatt med meg litt av eiendelene naturlig nok , siden jeg ikke har plass i leiligheten. Jeg kjøpe en del nytt også. Det meste er igjen.

Han har hus, verdi 10 mill. Leilighet på fjellet og 2 leiligheter i utlandet, seilbåt og 3 biler. Den har jeg med og den må skiftes ut da det er så mange mangler på den at den overstiger bilens verdi. Har nettopp hatt EU. kontroll på den.

Han har gjeld, men jeg vet at mye av gjelden tar han opp for å spekulere med.

Jeg er egentlig aldri hatt noen oversikt over økonomien hans. Bare over min egen. Jeg har kontroll, så jeg vil ikke slite. Bare være veldig fornuftig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg har bare tatt med meg litt av eiendelene naturlig nok , siden jeg ikke har plass i leiligheten. Jeg kjøpe en del nytt også. Det meste er igjen.

Han har hus, verdi 10 mill. Leilighet på fjellet og 2 leiligheter i utlandet, seilbåt og 3 biler. Den har jeg med og den må skiftes ut da det er så mange mangler på den at den overstiger bilens verdi. Har nettopp hatt EU. kontroll på den.

Han har gjeld, men jeg vet at mye av gjelden tar han opp for å spekulere med.

Jeg er egentlig aldri hatt noen oversikt over økonomien hans. Bare over min egen. Jeg har kontroll, så jeg vil ikke slite. Bare være veldig fornuftig :-)

Ser det ble litt rot her. Den ene bilen har jeg med. Det er den som ikke er verd noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg skrevet om avtalen? Det husker jeg ikke.

Ja, du har fortalt om dette før. Mulig anonymt, men jeg skjønte det var deg. Det er ikke så langt tilbake som i 2004 (så du skrev her at det var da avtalen ble laget) - men kanskje for et år eller to eller tre siden? Kanskje det var i forbindelse med hytta? Mulig jeg roter. Uansett - jeg har tenkt mye på deg, og lurt på hvordan oppgjøret av formuen ville bli siden dere hadde særeie og jeg visste at det var en form for avtale mellom dere.

Dersom avtalen er tinglyst, så vet jeg jo ikke hvor juridisk bindende den er, om du kommer noen vei med advokat. Synes du uansett skal kontakte advokat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare tatt med meg litt av eiendelene naturlig nok , siden jeg ikke har plass i leiligheten. Jeg kjøpe en del nytt også. Det meste er igjen.

Han har hus, verdi 10 mill. Leilighet på fjellet og 2 leiligheter i utlandet, seilbåt og 3 biler. Den har jeg med og den må skiftes ut da det er så mange mangler på den at den overstiger bilens verdi. Har nettopp hatt EU. kontroll på den.

Han har gjeld, men jeg vet at mye av gjelden tar han opp for å spekulere med.

Jeg er egentlig aldri hatt noen oversikt over økonomien hans. Bare over min egen. Jeg har kontroll, så jeg vil ikke slite. Bare være veldig fornuftig :-)

Så etter å ha vært gift i 23 år, sitter han igjen med hus, 3 leiligheter og 2 biler, og du sitter igjen med 1 leilighet, og 1 bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Ja, du har fortalt om dette før. Mulig anonymt, men jeg skjønte det var deg. Det er ikke så langt tilbake som i 2004 (så du skrev her at det var da avtalen ble laget) - men kanskje for et år eller to eller tre siden? Kanskje det var i forbindelse med hytta? Mulig jeg roter. Uansett - jeg har tenkt mye på deg, og lurt på hvordan oppgjøret av formuen ville bli siden dere hadde særeie og jeg visste at det var en form for avtale mellom dere.

Dersom avtalen er tinglyst, så vet jeg jo ikke hvor juridisk bindende den er, om du kommer noen vei med advokat. Synes du uansett skal kontakte advokat.

Ok, jeg har heldigvis vært bevisst og sørget for at jeg skal kunne greie meg selv om det skulle komme en dag at det var nødvendig :-)

Men jeg må flytte på sikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har heldigvis vært bevisst og sørget for at jeg skal kunne greie meg selv om det skulle komme en dag at det var nødvendig :-)

Men jeg må flytte på sikt.

Jeg er sikker på at du vil klare deg bra økonomisk - men du er ikke noe grei med deg selv dersom du lar ham få med seg uforholdsvis mye, selv om dere har hatt særeie.

Mannen min har odel på en gård, og når vi en gang overtar den, så regner jeg med at han kommer til å ha særeie på den. Men det blir jo litt rart da, å dele økonomien slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Så etter å ha vært gift i 23 år, sitter han igjen med hus, 3 leiligheter og 2 biler, og du sitter igjen med 1 leilighet, og 1 bil?

Ja, den bilen er jo ikke verd noenting og leiligheten eier jeg ikke alene heller. Jeg eier mest av den, men han eier en prosentdel av den. Dette fordi jeg skulle ha råd til å bo her til den yngste er ferdig på skolen.

Etter dette har jeg tenkt å kjøpe noe alene på et annet sted. Det er svindyrt å bo her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...