Gå til innhold

Er jeg dum hvis jeg godtar dette?


Gjest Nickløsheletida

Anbefalte innlegg

Til deg som har peiling på dette.

Iom at jeg ikke har innsyn i økonomien hans i det hele tatt, hvordan skal advokaten få det? Advokaten må jo det for å kunne svare meg.

Ved å ta kontakt med regnskapsføreren hans? Jeg vet navnet på regnskapsføreren.

Din ektefelle har opplsyningsplikt. Du har krav på å se hva han har, det er derfor du bør ta kontakt med en advokat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mariaflyfly

    12

  • Elis31

    9

  • frosken

    8

  • Mary Poppins

    8

Din ektefelle har opplsyningsplikt. Du har krav på å se hva han har, det er derfor du bør ta kontakt med en advokat.

Nå sendte jeg for tidlig.

Om du ikke får opplysninger fra din mann kan du kreve å få det fra bank eller ligningskontoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Din ektefelle har opplsyningsplikt. Du har krav på å se hva han har, det er derfor du bør ta kontakt med en advokat.

Ok takk :-)

Men hva hvis han gjemmer unna penger utenlands? Jeg føler meg faktisk ikke helt sikker på at han ikke er troende til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk :-)

Men hva hvis han gjemmer unna penger utenlands? Jeg føler meg faktisk ikke helt sikker på at han ikke er troende til dette.

Jeg synes ikke du skal ta noe for gitt, sporenstreks til advokat. Det er langt bedre å være sikker, han høres ut som om han kan finne på mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok takk :-)

Men hva hvis han gjemmer unna penger utenlands? Jeg føler meg faktisk ikke helt sikker på at han ikke er troende til dette.

Da minner du advokaten på at avtalen skal ha en klausul om at han bekrefter at alt er oppgitt korrekt (han skal jo ha skattet av dem), og at hvis man i etterkant finner mer av verdi, så skal det deles etter samme brøk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jeg har det bra, men når jeg bare får dette ut av verden vil det bli enda bedre :-)

Jeg er ikke fullt så sikker som dere dessverre, da jeg glemte å tenke på firmaet hans, skjønt jeg har ikke peiling på sånt.

Ring advokat i morgen og luft saken. Jeg har en venninne hvis mann også hadde store verier på selskap i eget navn, men hun hadde (siden de hadde vært gift) rett på sin del av dette. Jeg syns det lukter mugg av reisverket til mannen din her, for å si det forsiktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Da minner du advokaten på at avtalen skal ha en klausul om at han bekrefter at alt er oppgitt korrekt (han skal jo ha skattet av dem), og at hvis man i etterkant finner mer av verdi, så skal det deles etter samme brøk.

Med vennlig hilsen

Ok, takk :-)

Dere får ryddet litt i hodet mitt her nå. Det har vært kaos der en stund på ting jeg ikke helt visste hvordan jeg skulle håndtere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest luftslott

Ikke signer dette. Skjønner godt du er sliten og bare vil bli ferdig, men her prøver han å komme ekstremt billig unna ved å overkjøre deg. Kontakt advokat, han skal ikke avspise deg med rester på denne måten.

Han har da for pokker en plikt til å sørge for at barnet her får et godt liv, og det gjør han ikke ved å tvinge deg ned i kne på denne måten! Om du syns det er vanskelig å stå opp og kreve noe for deg selv, tenk på at det også i stor grad er din datter du kjemper for. Du slåss nå for å gi henne muligheten til å fortsette på skolen hun kjenner der hun har venner, og ikke minst muligheten til å vokse opp med en trygg økonomi. Dere fortjener ikke å slite på denne måten pga en gnien gammel gubbe som kun tenker på egen vinning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som har peiling på dette.

Iom at jeg ikke har innsyn i økonomien hans i det hele tatt, hvordan skal advokaten få det? Advokaten må jo det for å kunne svare meg.

Ved å ta kontakt med regnskapsføreren hans? Jeg vet navnet på regnskapsføreren.

Du har krav på å se selvangivelsen hans på ligningskontoret.

Hvis hans firma er et AS kan du få tilgang til årsregnskapene via Brønnøysundregistrene.

Er han personlig næringsdrivende, bør regnskapsopplysningene fremgå av selvangivelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Nå vil han sende et nytt forslag. Han vil gi meg de 100.000 + en bil til ca 50.000. Jeg trenger ny bil raskt.

Han sier også at han har ingen problem med å gi meg en kontrakt som sier at hvis han skjuler penger f.eks utenlands vil det bli et nytt oppgjør og at jeg er dum hvis jeg vil kaste bort penger på dette, da han har holdt seg innefor loven hele tiden og at det aldri vil komme frem noe ulovlig. Altså bortkastet penger, mener han. Aner ikke om han mener det godt eller om det er en trussel.

Jeg leser hva dere skriver alle sammen, men jeg vingler. Har litt lyst til å godta det og ikke risikere å tape penger.

Det vil dessuten ta lang tid en slik prosess og jeg står her med en bil som kan bli avskiltet, da det koster for mye å reparere den i forhold til hva den er verd. En lang liste etter EU-kontrollen.

Hadde vært deilig å bli ferdig med det hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt tips!

Kjenner du til henne? Jeg tror at dersom jeg skulle ha utpekt en kvinne som jeg kunne ønske meg å være lik i jobbsammenheng (det er den eneste sammenhengen jeg har sett henne i), så måtte det være henne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg som har peiling på dette.

Iom at jeg ikke har innsyn i økonomien hans i det hele tatt, hvordan skal advokaten få det? Advokaten må jo det for å kunne svare meg.

Ved å ta kontakt med regnskapsføreren hans? Jeg vet navnet på regnskapsføreren.

Du har fåttt gode svar her. Dette er nettopp en av grunnene til at du skal bruke advokat, for å sikre at han ikke tar noen shortcuts her.

Rett skal være rett, og du skal ha det du har krav på. Verken mer eller mindre. Og jeg tror den eneste måten du kan få til dette, er ved å benytte deg av kompetent hjelp. Din ex-mann er en snik. Men det har jeg jo ment lenge. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal forhøre meg, men nå tror jeg mest at jeg bør takke og bukke for disse 100.000, da jeg glemte og nevne at han har eget firma som lønna hans går inn på og da har han vel sikret seg da firmaet går utenom. Jeg vet han hadde en lønn på over 1.7 mill i fjor, men han sier han tok ut bare 500.000, slik at det går ut over farsbidraget også.

Dette har han plikt til å opplyse om.

Du MÅ IKKE bare godta det tilbudet uten å ha latt noen se på det, uansett hvor fristende det er å få prosessen overstått. Tenk på datteren din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå vil han sende et nytt forslag. Han vil gi meg de 100.000 + en bil til ca 50.000. Jeg trenger ny bil raskt.

Han sier også at han har ingen problem med å gi meg en kontrakt som sier at hvis han skjuler penger f.eks utenlands vil det bli et nytt oppgjør og at jeg er dum hvis jeg vil kaste bort penger på dette, da han har holdt seg innefor loven hele tiden og at det aldri vil komme frem noe ulovlig. Altså bortkastet penger, mener han. Aner ikke om han mener det godt eller om det er en trussel.

Jeg leser hva dere skriver alle sammen, men jeg vingler. Har litt lyst til å godta det og ikke risikere å tape penger.

Det vil dessuten ta lang tid en slik prosess og jeg står her med en bil som kan bli avskiltet, da det koster for mye å reparere den i forhold til hva den er verd. En lang liste etter EU-kontrollen.

Hadde vært deilig å bli ferdig med det hele.

''Jeg leser hva dere skriver alle sammen, men jeg vingler. Har litt lyst til å godta det og ikke risikere å tape penger. Det vil dessuten ta lang tid en slik prosess og jeg står her med en bil som kan bli avskiltet, da det koster for mye å reparere den i forhold til hva den er verd. En lang liste etter EU-kontrollen. Hadde vært deilig å bli ferdig med det hele.''

Men kan du ikke handle litt raskt og få en advokat til å gjøre en kjapp vurdering. Det tar jo bare en times samtale å komme frem til hvorvidt det er grunnlag for å forhandle mer eller om hans forslag er ok. Eksen din trenger ikke engang vite at du er i kontakt med advokat i første omgang. Til ham trenger du vel bare si at du må få lov til å tenke deg om noen dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Dette har han plikt til å opplyse om.

Du MÅ IKKE bare godta det tilbudet uten å ha latt noen se på det, uansett hvor fristende det er å få prosessen overstått. Tenk på datteren din.

Se ny info øverst

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner du til henne? Jeg tror at dersom jeg skulle ha utpekt en kvinne som jeg kunne ønske meg å være lik i jobbsammenheng (det er den eneste sammenhengen jeg har sett henne i), så måtte det være henne:-)

''Jeg tror at dersom jeg skulle ha utpekt en kvinne som jeg kunne ønske meg å være lik i jobbsammenheng (det er den eneste sammenhengen jeg har sett henne i), så måtte det være henne:-)''

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke signer dette. Skjønner godt du er sliten og bare vil bli ferdig, men her prøver han å komme ekstremt billig unna ved å overkjøre deg. Kontakt advokat, han skal ikke avspise deg med rester på denne måten.

Han har da for pokker en plikt til å sørge for at barnet her får et godt liv, og det gjør han ikke ved å tvinge deg ned i kne på denne måten! Om du syns det er vanskelig å stå opp og kreve noe for deg selv, tenk på at det også i stor grad er din datter du kjemper for. Du slåss nå for å gi henne muligheten til å fortsette på skolen hun kjenner der hun har venner, og ikke minst muligheten til å vokse opp med en trygg økonomi. Dere fortjener ikke å slite på denne måten pga en gnien gammel gubbe som kun tenker på egen vinning!

''Han har da for pokker en plikt til å sørge for at barnet her får et godt liv, og det gjør han ikke ved å tvinge deg ned i kne på denne måten! Om du syns det er vanskelig å stå opp og kreve noe for deg selv, tenk på at det også i stor grad er din datter du kjemper for. Du slåss nå for å gi henne muligheten til å fortsette på skolen hun kjenner der hun har venner, og ikke minst muligheten til å vokse opp med en trygg økonomi. Dere fortjener ikke å slite på denne måten pga en gnien gammel gubbe som kun tenker på egen vinning!''

Akkurat dette kan det jo hende at han er real i forhold til gjennom betaling av barnebidrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil han sende et nytt forslag. Han vil gi meg de 100.000 + en bil til ca 50.000. Jeg trenger ny bil raskt.

Han sier også at han har ingen problem med å gi meg en kontrakt som sier at hvis han skjuler penger f.eks utenlands vil det bli et nytt oppgjør og at jeg er dum hvis jeg vil kaste bort penger på dette, da han har holdt seg innefor loven hele tiden og at det aldri vil komme frem noe ulovlig. Altså bortkastet penger, mener han. Aner ikke om han mener det godt eller om det er en trussel.

Jeg leser hva dere skriver alle sammen, men jeg vingler. Har litt lyst til å godta det og ikke risikere å tape penger.

Det vil dessuten ta lang tid en slik prosess og jeg står her med en bil som kan bli avskiltet, da det koster for mye å reparere den i forhold til hva den er verd. En lang liste etter EU-kontrollen.

Hadde vært deilig å bli ferdig med det hele.

Gjør som frosken sier, trygle R.L. om en rask samtale for å avgjøre hvorvidt dette er verd å ta en kamp om eller ikke.

Du greier deg uten bil litt. Alternativet kan være at du må greie deg uten bil i mange år...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

''Jeg leser hva dere skriver alle sammen, men jeg vingler. Har litt lyst til å godta det og ikke risikere å tape penger. Det vil dessuten ta lang tid en slik prosess og jeg står her med en bil som kan bli avskiltet, da det koster for mye å reparere den i forhold til hva den er verd. En lang liste etter EU-kontrollen. Hadde vært deilig å bli ferdig med det hele.''

Men kan du ikke handle litt raskt og få en advokat til å gjøre en kjapp vurdering. Det tar jo bare en times samtale å komme frem til hvorvidt det er grunnlag for å forhandle mer eller om hans forslag er ok. Eksen din trenger ikke engang vite at du er i kontakt med advokat i første omgang. Til ham trenger du vel bare si at du må få lov til å tenke deg om noen dager.

Ok, hun Reiss dere nevnte, er det ok å sende mail til henne eller bør jeg ringe henne helst?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil han sende et nytt forslag. Han vil gi meg de 100.000 + en bil til ca 50.000. Jeg trenger ny bil raskt.

Han sier også at han har ingen problem med å gi meg en kontrakt som sier at hvis han skjuler penger f.eks utenlands vil det bli et nytt oppgjør og at jeg er dum hvis jeg vil kaste bort penger på dette, da han har holdt seg innefor loven hele tiden og at det aldri vil komme frem noe ulovlig. Altså bortkastet penger, mener han. Aner ikke om han mener det godt eller om det er en trussel.

Jeg leser hva dere skriver alle sammen, men jeg vingler. Har litt lyst til å godta det og ikke risikere å tape penger.

Det vil dessuten ta lang tid en slik prosess og jeg står her med en bil som kan bli avskiltet, da det koster for mye å reparere den i forhold til hva den er verd. En lang liste etter EU-kontrollen.

Hadde vært deilig å bli ferdig med det hele.

Han virker rimelig keen på å få deg til signere for småpenger. Det virker også som at han har det travelt, noe som indikerer at han ikke er helt sikker på hvor han står dersom du tar dette videre.

Gi han et mottilbud som du kan akseptere, pluss en sikkerhetsmargin.

En million pluss en ny bil?

Må bare presiere at jeg uttaler med basert på de to innleggene du har i denne tråden. Jeg vet null og niks om dere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...