Gå til innhold

Er jeg dum hvis jeg godtar dette?


Gjest Nickløsheletida

Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for å godta summen han foreslår. Jeg orker virkelig ikke. Hvis han må bruke penger på advokat, vil han begynne å kreve husleie av meg for å dekke det inn igjen og det har han rett til som Flisa sier.

Han er beinhard og han greier å bryte meg så langt ned. Nå må jeg bare stålsette meg mot det som venter når jeg tar siste flyttelasset. Må få det overstått, da jeg har utsatt og utsatt det også.

Det viktigste er at du selv har mot på fremtiden :-) Ut i fra hva du har fortalt på dol, så har det skjedd mange viktige ting i ditt liv de senere årene, og det å ha tro på egen styrke er egentlig en større kapital enn noen hundre tusen ekstra på konto.

Når det er sagt, så er det synd at du ikke har fått en juridisk vurdering av situasjonen. Men kanskje tar det for lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 184
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • mariaflyfly

    12

  • Elis31

    9

  • frosken

    8

  • Mary Poppins

    8

Gjest Nickløsheletida

Det viktigste er at du selv har mot på fremtiden :-) Ut i fra hva du har fortalt på dol, så har det skjedd mange viktige ting i ditt liv de senere årene, og det å ha tro på egen styrke er egentlig en større kapital enn noen hundre tusen ekstra på konto.

Når det er sagt, så er det synd at du ikke har fått en juridisk vurdering av situasjonen. Men kanskje tar det for lang tid.

Jeg skulle dit må mandag, men har skrevet ny mail om at jeg ikke kommer. Jeg vet hva han kan være troende til. Jeg kjenner jo at jeg blir fysisk dårlig av truslene. Det gjør meg ikke sterkere, bare nedbrutt. Jeg vil heller konsentere meg om noe hyggelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Det viktigste er at du selv har mot på fremtiden :-) Ut i fra hva du har fortalt på dol, så har det skjedd mange viktige ting i ditt liv de senere årene, og det å ha tro på egen styrke er egentlig en større kapital enn noen hundre tusen ekstra på konto.

Når det er sagt, så er det synd at du ikke har fått en juridisk vurdering av situasjonen. Men kanskje tar det for lang tid.

Og jeg har jo fått svar, hvis du leser lenger opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg orker. Jeg er rett tilbake der hvor jeg var for 2 mnd siden og jeg var i ferd med å bygge meg opp igjen. I dag er jeg fryktelig kvalm og slapp.

Her er et foreløpig svar jeg fikk og det må da være alt for risikofyllt å ta denne saken videre? Har mest lyst til å gi f...

''Denne ektepakten høres jo ikke helt gunstig ut sett fra din synsvinkel.

Det er ikke utelukket at du kan ha vært med på å bygge opp noe av formuen på en slik måte at det kan gi deg noen rettigheter på skiftet. Det kan i alle fall være verdt å se på inntektsforholdene for dere begge etter 2004 for å vurdere dette nærmere. Men noen lett sak blir ikke dette, dersom ektepaktens ordlyd er slik jeg frykter''

Jeg ser ett eller annet sted her at du har bestemt deg for å godta hans tilbud, og det er jo helt opp til deg hva du vil gjøre.

Uansett syns jeg du skal skrive en saklig mail til ham, og fortelle at du syns han er urimelig fordi ditt engasjement på hjemmefronten har gjort det mulig for han å leve sitt eget liv i alle år. Poengter at han har biler og båter og hus og hytter og gudene vet hva, mens du sitter igjen med en delvis eid leilighet. Skriv fakta, uten dikkedarier, om hvordan dette ser ut fra utsiden. Ikke spør om han er enig eller uenig, bare påpek hvordan situasjonen for dere to er nå. Om han ikke bryr seg, så har du i det minste sagt fra, og kanskje han en eller annen gang i framtida vil kjenne et stikk av dårlig samvittighet (om han overhode er innehaver av slike følelser).

Håper du får et bra liv, og jobb alt du kan for å få navnet hans vekk fra eiersiden på leiligheten.

(Jeg lurer på hvordan slike skilsmisseoppgjør blir sett på i den griske parts omgangskrets. Bifaller de ham, eller syns de han er stygg mot x'en, liksom.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg ser ett eller annet sted her at du har bestemt deg for å godta hans tilbud, og det er jo helt opp til deg hva du vil gjøre.

Uansett syns jeg du skal skrive en saklig mail til ham, og fortelle at du syns han er urimelig fordi ditt engasjement på hjemmefronten har gjort det mulig for han å leve sitt eget liv i alle år. Poengter at han har biler og båter og hus og hytter og gudene vet hva, mens du sitter igjen med en delvis eid leilighet. Skriv fakta, uten dikkedarier, om hvordan dette ser ut fra utsiden. Ikke spør om han er enig eller uenig, bare påpek hvordan situasjonen for dere to er nå. Om han ikke bryr seg, så har du i det minste sagt fra, og kanskje han en eller annen gang i framtida vil kjenne et stikk av dårlig samvittighet (om han overhode er innehaver av slike følelser).

Håper du får et bra liv, og jobb alt du kan for å få navnet hans vekk fra eiersiden på leiligheten.

(Jeg lurer på hvordan slike skilsmisseoppgjør blir sett på i den griske parts omgangskrets. Bifaller de ham, eller syns de han er stygg mot x'en, liksom.)

Det er forsøkt mange ganger tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarte ikke vente, så jeg ringte dit. Fikk høre av henne på sentralbordet at Rikke Lassen ikke driver med økonomisk oppgjør, bare med barnefordelingssaker.

Fikk da snakket med en annen en som sier hun driver bare litt med det. Jeg sendte over mailien til han isteden.

Jeg vet ikke hvem Rikke Lassen er, men jeg vet hva det betyr å ha god advokat. Jeg trengte heldigvis ikke å bruke advokat den gangen jeg ble skilt, men jeg har måttet bruke advokater i andre sammenhenger og det har ALLTID lønnet seg. Uansett om kronene sier det så er det noe med å stå med reist hode.

Jeg blir provosert av en mann som påstår at ulønnet arbeid i hjemmet ikke er av samme verdi som lønnet arbeid. Du bør ta en prat med advokat og legge frem alle dine sider i saken for så å la han/henne bestemme saksgangen videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Jeg vet ikke hvem Rikke Lassen er, men jeg vet hva det betyr å ha god advokat. Jeg trengte heldigvis ikke å bruke advokat den gangen jeg ble skilt, men jeg har måttet bruke advokater i andre sammenhenger og det har ALLTID lønnet seg. Uansett om kronene sier det så er det noe med å stå med reist hode.

Jeg blir provosert av en mann som påstår at ulønnet arbeid i hjemmet ikke er av samme verdi som lønnet arbeid. Du bør ta en prat med advokat og legge frem alle dine sider i saken for så å la han/henne bestemme saksgangen videre.

Dere mener sikkert jeg er dum nå, men jeg føler jeg har gjort det beste for meg selv. Jeg orker ikke krig og trusler over lang lang tid. Jeg har vært der og signert og jeg har pengene på konto om kort tid. Da skal jeg kjøpe bil og være fornuftig og betale ned lån med resten. Signerte samtidig en av de andre hjemmesnekrede kontraktene hans som sier at jeg skal begynne å betale husleie for hans del om 2 år. Innen da skal jeg flytte.

Puh, jeg er sikkert dum, men samtidig lettet over at det er over. Kvalmen forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere mener sikkert jeg er dum nå, men jeg føler jeg har gjort det beste for meg selv. Jeg orker ikke krig og trusler over lang lang tid. Jeg har vært der og signert og jeg har pengene på konto om kort tid. Da skal jeg kjøpe bil og være fornuftig og betale ned lån med resten. Signerte samtidig en av de andre hjemmesnekrede kontraktene hans som sier at jeg skal begynne å betale husleie for hans del om 2 år. Innen da skal jeg flytte.

Puh, jeg er sikkert dum, men samtidig lettet over at det er over. Kvalmen forsvant.

Du bør iallefall betale ned på delen han eier, ikke lånet som sådan. I tillegg anbefaler jeg en tur/ telefon til banken i morgen, der du avtaler avdragsfrihet i to år, og lar den summen som skulle gått til avdrag gå til å nedbetale det som står igjen i hans eie. du bør sørge for at han er ute av boet ditt innen to år, slik at han ikke har krav på verdistigning også i det som burde vært ditt.

Jeg føler med deg og håper du sover godt i natt! *Klem*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere mener sikkert jeg er dum nå, men jeg føler jeg har gjort det beste for meg selv. Jeg orker ikke krig og trusler over lang lang tid. Jeg har vært der og signert og jeg har pengene på konto om kort tid. Da skal jeg kjøpe bil og være fornuftig og betale ned lån med resten. Signerte samtidig en av de andre hjemmesnekrede kontraktene hans som sier at jeg skal begynne å betale husleie for hans del om 2 år. Innen da skal jeg flytte.

Puh, jeg er sikkert dum, men samtidig lettet over at det er over. Kvalmen forsvant.

Du føler virkelig at du ikke er verdt mer. Og han har virkelig lykkes med å trykke deg flat. Og nå truet deg til å godta skit.

Jeg håper for din del at du er like glad for avgjørelsen om et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du føler virkelig at du ikke er verdt mer. Og han har virkelig lykkes med å trykke deg flat. Og nå truet deg til å godta skit.

Jeg håper for din del at du er like glad for avgjørelsen om et år.

''Du føler virkelig at du ikke er verdt mer. Og han har virkelig lykkes med å trykke deg flat. Og nå truet deg til å godta skit.''

Som jeg skulle ha sagt det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Du føler virkelig at du ikke er verdt mer. Og han har virkelig lykkes med å trykke deg flat. Og nå truet deg til å godta skit.

Jeg håper for din del at du er like glad for avgjørelsen om et år.

Vet du hva som i verste fall kunne ha skjedd hvis han ble forbannet nok? Jo, han kunne finne på og si at han vil selge nå.

Jeg skal greie meg uten han, men jeg takker igjen for engasjemnetet deres. Jeg setter stor pris på det og vet dere har rett, men å krige med han vil det aldri komme noe godt ut av dessverre. Han finner sine måter og hevne seg på uansett.

Nå kan jeg konsenterere meg om fremtiden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''De har vel ganske store barn, så han har kanskje kalkulert med at det ikke er lenge før han kan slutte å betale barnebidrag?''

Det kan godt hende. Men det forekommer jo også tilfeller hvor ekser ikke har noe i mot å forsørge sine barn men allikevel er kjip mot sin tidligere ektefelle.

Det stemmer selvsagt sikkert også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Du føler virkelig at du ikke er verdt mer. Og han har virkelig lykkes med å trykke deg flat. Og nå truet deg til å godta skit.

Jeg håper for din del at du er like glad for avgjørelsen om et år.

Det er til sammen 900.000 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere mener sikkert jeg er dum nå, men jeg føler jeg har gjort det beste for meg selv. Jeg orker ikke krig og trusler over lang lang tid. Jeg har vært der og signert og jeg har pengene på konto om kort tid. Da skal jeg kjøpe bil og være fornuftig og betale ned lån med resten. Signerte samtidig en av de andre hjemmesnekrede kontraktene hans som sier at jeg skal begynne å betale husleie for hans del om 2 år. Innen da skal jeg flytte.

Puh, jeg er sikkert dum, men samtidig lettet over at det er over. Kvalmen forsvant.

Det er du som vet best hva som passer for deg og hva som er riktig. Hvis du har signert da er det ikke noe å diskutere lenger og jeg ønsker deg lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva som i verste fall kunne ha skjedd hvis han ble forbannet nok? Jo, han kunne finne på og si at han vil selge nå.

Jeg skal greie meg uten han, men jeg takker igjen for engasjemnetet deres. Jeg setter stor pris på det og vet dere har rett, men å krige med han vil det aldri komme noe godt ut av dessverre. Han finner sine måter og hevne seg på uansett.

Nå kan jeg konsenterere meg om fremtiden :-)

''Nå kan jeg konsenterere meg om fremtiden :-)''

Ønsker deg masse lykke til, kos deg masse. Tenk klokt og søk evt råd økonomisk om hvordan du skal bli kvitt han raskest mulig også økonomisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forsøkt mange ganger tidligere.

Da får du bare håpe at han en eller annen gang vil forstå rekkevidden av det han gjør.

Og kanskje ungene dine, de store, også vil være tydelige om hva de mener (jeg antar at de skjønner såpass) at det kan påvirke han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg orker. Jeg er rett tilbake der hvor jeg var for 2 mnd siden og jeg var i ferd med å bygge meg opp igjen. I dag er jeg fryktelig kvalm og slapp.

Her er et foreløpig svar jeg fikk og det må da være alt for risikofyllt å ta denne saken videre? Har mest lyst til å gi f...

''Denne ektepakten høres jo ikke helt gunstig ut sett fra din synsvinkel.

Det er ikke utelukket at du kan ha vært med på å bygge opp noe av formuen på en slik måte at det kan gi deg noen rettigheter på skiftet. Det kan i alle fall være verdt å se på inntektsforholdene for dere begge etter 2004 for å vurdere dette nærmere. Men noen lett sak blir ikke dette, dersom ektepaktens ordlyd er slik jeg frykter''

Jeg skjønner deg godt.... Det er så slitsomt å stå midt oppi slike konflikter og man vil bare ha det bra og slippe unna det vonde... Selv har jeg det fortsatt slik at jeg nesten får en slags angstfølelse i situasjoner som minner om en konlikt der jeg ble totalt overkjørt.. Jeg fikk prikkinger i nakke- og hoderegionen, ble kvalm og uvel - og sov fryktelig dårlig om nettene i den perioden dette varte.... Jeg ville bare gi ham det han ville ha, og slippe unna.... Heldigvis greide jeg å vise at det eneste jeg ønsket var et samarbeid mellom oss - der ingen skulle føle seg overkjørt. Pr. idag går det fint, men det skal ikke mye til før jeg kjenner på den vonde følelsen...

Jeg er glad jeg ikke ga etter da dette skjedde, for da ville jeg sittet igjen med en enda bitrere følelse overfor ham idag, og det er ikke godt verken for ungene, ham eller meg..

Jeg ville gjort som andre har foreslått her - skrevet et brev og forklart hva du ønsket deg, og appellert til hans samvittighet. Det kan ikke skade å gjøre dette. Stå i det og snakk med venner som backer deg opp og hjelper deg til å våge å ta denne kampen. Akkurat det var alfa og omega for at jeg skulle våge å hevde min mening slik at vi ble enige om å kompromisse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får du bare håpe at han en eller annen gang vil forstå rekkevidden av det han gjør.

Og kanskje ungene dine, de store, også vil være tydelige om hva de mener (jeg antar at de skjønner såpass) at det kan påvirke han.

''Da får du bare håpe at han en eller annen gang vil forstå rekkevidden av det han gjør.

Og kanskje ungene dine, de store, også vil være tydelige om hva de mener (jeg antar at de skjønner såpass) at det kan påvirke han.''

Tvilsomt, veldig tvilsomt dessverre. Æsj at det finnes slike personer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Da får du bare håpe at han en eller annen gang vil forstå rekkevidden av det han gjør.

Og kanskje ungene dine, de store, også vil være tydelige om hva de mener (jeg antar at de skjønner såpass) at det kan påvirke han.''

Tvilsomt, veldig tvilsomt dessverre. Æsj at det finnes slike personer.

Nei, det er jo ikke akkurat hr. omtenksom vi har "blitt kjent med" her inne opp gjennom årene, men når han blir litt eldre - kanskje...? Og ungene kan faktisk ha påvirkning, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva som i verste fall kunne ha skjedd hvis han ble forbannet nok? Jo, han kunne finne på og si at han vil selge nå.

Jeg skal greie meg uten han, men jeg takker igjen for engasjemnetet deres. Jeg setter stor pris på det og vet dere har rett, men å krige med han vil det aldri komme noe godt ut av dessverre. Han finner sine måter og hevne seg på uansett.

Nå kan jeg konsenterere meg om fremtiden :-)

Jeg gjetter at du kjenner han temmelig godt etter 23 år, og som jeg skrev vet han sikkert godt hvordan han får gjennom viljen sin etter e samme årene han også. Som jeg skrev i det forrige innlegget ville jeg prøvd å utbetale han sånn at både framtiden og det du har nå bare er ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...