Gå til innhold

smerter i venstre side/flanke


Gjest fortvila meg

Anbefalte innlegg

Gjest fortvila meg

Eg har sidan oktober hatt smerter på venstre side, flanke, smertene sit bak/ under nederste ribbein. Til å byrje med kom smertene ut på dagen, no er smertene konstante med stikkande smerter av og til, smertene er kjennes også betre dersom eg sit vanleg eller ligg flatt på ryggen. Eg er også svært trøytt, ukonsentrert, har ingen tiltakslyst, har også no dei siste vekene fått mindre lyst på mat. Eg har vore til både CT og ultralyd utan at dei finn noko.Har også vore hos nevrolog utan at det ga noko svar på kva det kan vere. Legane trudde først det var brist i ribbein, så nyre stein, nå veit dei ikkje kva det kan vere. Alle blodprøvar er også fine. Vanlege smertestillande som IBUX, Paracet, Paralgin forthe hjelp ikkje på smertene. Kva kan det vere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Det er viktig å tenke på at smertene også kan være referert smerte, dvs at de stammer fra en annen del av magen men kjennes i ve side. Det er som når smerter fra hjertet kan stråle ut i ve arm og da er det jo ikke noe galt med armen. I det området du angir finnes jo milt og ve nyre samt en slynge av tykktarmen. Ultralyd og CT er gode undersøkelser for å oppdage om det er noe galt her. Det kan også være et problem inne i tykktarmen og jeg vil anbefale at du undersøker avføringen for å se etter blod (hemofec test) eller tegn til betennelse (FeCal test) og legen på bakgrunn av dette får vurdere om du skal henvises til coloskopi slik at tarmen kan undersøkes fra innsiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...