Gå til innhold

Stemmebånd, det haster..


Gjest Hunfortvilende

Anbefalte innlegg

Gjest Hunfortvilende

Hei. Jeg har gjort en dum ting, så er ikke her for å få kritikk. Jeg har lenge slitt med dårlig selvtillit, rotet meg inn i et byggermiljø, bodybuildning. Fikk mye press og mas og valgte derfor og satse på fitness selv. Jeg ble tilbudt å kjøpe testosteron. Jeg som jente satt dette kun 4 ganger på meg selv før jeg innså hva jeg i det hele tatt holdt på med. Jeg var dum, virkelig dum ! Jeg sluttet etter 4 gangen og rørte det ikke igjen.Jeg satt 250mg hver gang! Noe jeg fikk beskjed om var veldig lite dose og ikke ville merke noen bivirkninger! (jeg har nå fjernet meg helt fra det miljøet, og jeg er fri og ei jente med bedre selvtillitt). Jeg fikk problemer med stemmen midt under opplegget. den er ikke blitt mørkere, men den er blitt hes når jeg høyner stemmen, kan ikke rope eller nå lyse toner lengre. Det er også tungt å prate høyt. Blir fort sliten i stemmen og må puste ofte for å få igjen pusten. Jeg samler også mye slim , og må hoste det opp for at jeg skal klare å svelge. Jeg har nå vært borte fra opplegget som jeg kaller det en hel mnd, og jeg har aldri noen gang tenkt til å røre det igjen. Jeg vil bare vite om dette skyldes steroider og det kan stabilisere seg eller om jeg må få dette sjekket pga strupekreft eller andre ting. Jeg er fortvilet og vet ikke hva jeg skal gjøre! Jeg vil bare kunne prate uten å måtte anstrenge stemmen for det blir borte eller i konstant stemmeskifte hver gang jeg blir ivrig om å fortelle noe. Roping, hyling, skriking kan jeg glemme! Jeg har ikke stemme til det lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Testosteron påvirker strupehodet og stemmebåndene og det er derfor gutter i puberteten får dypere stemme når de kommer i stemmeskiftet. Det er derfor ikke usannsynlig at din stemme også kan ha blitt påvirket av anabole steroider og det var flott at du sluttet med dette før du fikk flere bivirkninger. Jeg synes du skal be om en sjekk hos en øre-nes-halslege for å se om du kan ha utviklet en strupekatarr og at kanskje noe av årsaken kan være at du begynte å bruke stemmen og presse den mer når steroidene begynte å påvirke deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...