Gå til innhold

NHD: å glede seg til noe når en er nedfor..


Gjest

Anbefalte innlegg

Så da er det helt ok å utagere på "vanlig måte", slik du gjør nå? Tenk om vi alle skulle gjøre det hver gang vi ikke fikk svar.

Hvorfor fikk alle svar da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • XbellaX

    16

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    6

  • frosken

    6

  • berreundrar

    2

Gjest Ladytron

Jeg greier det ikke. Jeg skal opp om 5 timrt er og på jobb - det vlir et helvete for søndagene er slitsomme fra før :(

Skulle aldri tatt det opp, angrer sykt mye på det.

Hva så om NHD ikke svarer? Du er en flott og verdifull person og du trenger ikke hans bekreftelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da er det helt ok å utagere på "vanlig måte", slik du gjør nå? Tenk om vi alle skulle gjøre det hver gang vi ikke fikk svar.

Dessuten; jeg har stilt msnge spm jeg ikke har fått svar på uten å utagere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det første svaret jeg fikk fra NHD så fikk jeg inntrykk av at jeg er frisk. At det er helt normalt å ha det slik jeg har det. Må bare lære å godta/takle det.

Jeg tror det er viktig for deg med medisiner men om du mener (og det ser jeg jo du gjør) at medisiner er alt som skal til for at du skal bli lykkelig og ha det bra så er du på et fullstendig villspor. Du har en stor jobb å gjøre med deg selv, din selvsentrerthet kan til tider være enorm. Jeg forstår faktisk din frustrasjon men ikke glem at medisiner sjelden løser alt, du må også gjøre mye selv og jeg henviser til NHD sitt svar om terapi for dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor fikk alle svar da?

Nå begynner du igjen, nå er det tilbake i samme stil. Gjør deg selv en tjeneste. Trekk luft, skaff deg avstand, du står han av. Det kommer en ny dag i morgen uansett om du får sove eller ikke så vil det ordne seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

Jeg føler meg bare jævli dum og har nettopp fått det bekreftet også :(

Det er ikke ofte NHD svarer meg heller på oppfølgingsspørsmål. Nå tror jeg han svarte meg pga at jeg vurderte å slutte med medisinene. Det ble en del forvirring, men det er på grunn av at jeg brøt meg inn i tråden. Har fått litt å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva så om NHD ikke svarer? Du er en flott og verdifull person og du trenger ikke hans bekreftelse.

Andre kunne like gjerne svart på det jeg spurte om (mitt oppf.spm) så det er ikke nhd det handler om her..

Men nå gir jeg opp dette temaet, det er bare bortkastet tid og energi .

Regner med masse kjeft også nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

Jeg tror det er viktig for deg med medisiner men om du mener (og det ser jeg jo du gjør) at medisiner er alt som skal til for at du skal bli lykkelig og ha det bra så er du på et fullstendig villspor. Du har en stor jobb å gjøre med deg selv, din selvsentrerthet kan til tider være enorm. Jeg forstår faktisk din frustrasjon men ikke glem at medisiner sjelden løser alt, du må også gjøre mye selv og jeg henviser til NHD sitt svar om terapi for dette.

Jeg går jo i terapi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ladytron

Andre kunne like gjerne svart på det jeg spurte om (mitt oppf.spm) så det er ikke nhd det handler om her..

Men nå gir jeg opp dette temaet, det er bare bortkastet tid og energi .

Regner med masse kjeft også nå.

Var det spørsmålet om NHD og frosken mente det samme? Hmm, skulle gjerne svart noe jeg da, men vet ikke helt hva det skulle vært (mangler fasiten). :\ Tror det er helt normalt at tråder dør ut etter en stund. Det hender ofte jeg skriver noe og ikke får svar. Eller jeg får gode svar, men klarer ikke å gi et godt svar tilbake. Jeg pleier ikke å gruble så mye over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

Og hva konkret er fokuset i den terapien? Hva slags terapi er det?

Tror det har vært kognitiv, dynamisk psykoterapi og støttesamtaler.

Når jeg begynte så hjalp det meg til å komme igjennom en veldig vanskelig situasjon. Når det løste seg trodde jeg at jeg skulle bli frisk og kunne slutte både med terapi og medisiner. Men slik gikk det ikke. Senere tror jeg helst det har vært støttesamtaler, der vi snakker om det jeg kommer med som jeg synes er vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det har vært kognitiv, dynamisk psykoterapi og støttesamtaler.

Når jeg begynte så hjalp det meg til å komme igjennom en veldig vanskelig situasjon. Når det løste seg trodde jeg at jeg skulle bli frisk og kunne slutte både med terapi og medisiner. Men slik gikk det ikke. Senere tror jeg helst det har vært støttesamtaler, der vi snakker om det jeg kommer med som jeg synes er vanskelig.

Jeg tror absolutt du trenger medisiner, mest trolig for resten av livet uten at jeg skal utale meg skråsikkert om det, men du trenger definitivt også god terapi. Støtteterapi opplever jeg ikke som riktig for deg -du blir bare stående på samme sted. Uansett håper jeg du lar medisinene dine være i ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

Jeg tror absolutt du trenger medisiner, mest trolig for resten av livet uten at jeg skal utale meg skråsikkert om det, men du trenger definitivt også god terapi. Støtteterapi opplever jeg ikke som riktig for deg -du blir bare stående på samme sted. Uansett håper jeg du lar medisinene dine være i ro.

Jeg ser at jeg ikke kommer videre. Det stoppet opp etter at jeg fikk kommet igjennom det ytre problemet. Men fremdeles så føler jeg at det hjelper å ha disse samtalene, men jeg blir ikke lenger bedre av de. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ser at jeg ikke kommer videre. Det stoppet opp etter at jeg fikk kommet igjennom det ytre problemet. Men fremdeles så føler jeg at det hjelper å ha disse samtalene, men jeg blir ikke lenger bedre av de. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre.

Bra observert, jeg tror også det hjelper på den måten at det kan være godt å få "lesset av seg", men jeg tror virkelig ikke du kommer videre på noen måte, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner du igjen, nå er det tilbake i samme stil. Gjør deg selv en tjeneste. Trekk luft, skaff deg avstand, du står han av. Det kommer en ny dag i morgen uansett om du får sove eller ikke så vil det ordne seg.

Kanskje jeg like godt kan gi opp terapi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

Jeg tror det er viktig for deg med medisiner men om du mener (og det ser jeg jo du gjør) at medisiner er alt som skal til for at du skal bli lykkelig og ha det bra så er du på et fullstendig villspor. Du har en stor jobb å gjøre med deg selv, din selvsentrerthet kan til tider være enorm. Jeg forstår faktisk din frustrasjon men ikke glem at medisiner sjelden løser alt, du må også gjøre mye selv og jeg henviser til NHD sitt svar om terapi for dette.

''din selvsentrerthet kan til tider være enorm''

Det stemmer nok det, men på hvilken måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

Bra observert, jeg tror også det hjelper på den måten at det kan være godt å få "lesset av seg", men jeg tror virkelig ikke du kommer videre på noen måte, dessverre.

Han har vel gitt opp at jeg skal bli bedre. Støttesamtaler er vel alternativet når det ikke er mer å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

Bra observert, jeg tror også det hjelper på den måten at det kan være godt å få "lesset av seg", men jeg tror virkelig ikke du kommer videre på noen måte, dessverre.

Han har vel gitt opp at jeg skal bli bedre. Støttesamtaler er vel alternativet når det ikke er mer å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vel gitt opp at jeg skal bli bedre. Støttesamtaler er vel alternativet når det ikke er mer å gjøre.

Nei det er det ikke, støttesamtaler brukes også i andre sammenhenger. Jeg synes du skal ta dette opp med din behandler neste gang og få klarhet i hva mål er og hva planen videre er for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''din selvsentrerthet kan til tider være enorm''

Det stemmer nok det, men på hvilken måte?

''Det stemmer nok det, men på hvilken måte?''

Ta et raskt søk på nicket ditt på forumet så ser du det. Uansett sykdom så er det lett å bli selvsentrert og det spiller ingen rolle om diagnosen er fysisk eller psykisk. Jo fler år som går desto mer vanskelig er det å løfte blikket og se noe annet enn kun diagnoser og seg selv, en blir etterhvert mer og mer sin sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...