Gå til innhold

NHD: å glede seg til noe når en er nedfor..


Gjest

Anbefalte innlegg

Det er ikke ofte NHD svarer meg heller på oppfølgingsspørsmål. Nå tror jeg han svarte meg pga at jeg vurderte å slutte med medisinene. Det ble en del forvirring, men det er på grunn av at jeg brøt meg inn i tråden. Har fått litt å tenke på.

Kanskje jeg skal gi opp terapien? Er det noen vits lenger? De to siste dagene viser jo bare at jeg ikke har kommet noe som helst lenger slik jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 124
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • XbellaX

    16

  • Nils Håvard Dahl, psykiater

    6

  • frosken

    6

  • berreundrar

    2

Gjest bølger

''Det stemmer nok det, men på hvilken måte?''

Ta et raskt søk på nicket ditt på forumet så ser du det. Uansett sykdom så er det lett å bli selvsentrert og det spiller ingen rolle om diagnosen er fysisk eller psykisk. Jo fler år som går desto mer vanskelig er det å løfte blikket og se noe annet enn kun diagnoser og seg selv, en blir etterhvert mer og mer sin sykdom.

Jeg ser det selv. Ønsker å komme ut av det. Bli opptatt med andre ting.

Jeg er ikke bare selvsentrert, men også andre situasjoner der jeg blir hektet på noe, så blir jeg veldig intens. Tankene dreier seg bare om det jeg er hektet på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

Kanskje jeg skal gi opp terapien? Er det noen vits lenger? De to siste dagene viser jo bare at jeg ikke har kommet noe som helst lenger slik jeg trodde.

Der vil nok alltid bli litt tilbakefall, men du har hatt veldig mye fremgang, så det skal du ikke gi opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der vil nok alltid bli litt tilbakefall, men du har hatt veldig mye fremgang, så det skal du ikke gi opp.

Dette var faktisk veldig godt å lese, bølger... tusen takk.

Jeg ønsker at du også skal ha det bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tankefullhet

Kanskje jeg skal gi opp terapien? Er det noen vits lenger? De to siste dagene viser jo bare at jeg ikke har kommet noe som helst lenger slik jeg trodde.

''Kanskje jeg skal gi opp terapien?''

Har du begynt i ny terapi? For noen måneder siden fortalte du jo at du var ferdig med terapi og at du gledet deg over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Dessuten; jeg har stilt msnge spm jeg ikke har fått svar på uten å utagere!

''Dessuten; jeg har stilt msnge spm jeg ikke har fått svar på uten å utagere!''

Neimen så flott da! Det har jeg gjort også og det har mange andre gjort. Det er en selvfølge egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Dessuten; jeg har stilt msnge spm jeg ikke har fått svar på uten å utagere!''

Neimen så flott da! Det har jeg gjort også og det har mange andre gjort. Det er en selvfølge egentlig.

Jeg svarte på at xbellax skrev "hver gang".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Jeg svarte på at xbellax skrev "hver gang".

Om du ikke gjør det hver gang, så gjør du det ofte. Jeg skjønner ikke hva som får deg til å tro at du skal ha spesialbehandling her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke gjør det hver gang, så gjør du det ofte. Jeg skjønner ikke hva som får deg til å tro at du skal ha spesialbehandling her inne?

Hva er ofte for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nickløsheletida

Hva er ofte for deg?

Jeg sitter ikke og teller slikt. Du gjør det ofte og det burde ikke forekommet i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter ikke og teller slikt. Du gjør det ofte og det burde ikke forekommet i det hele tatt.

Det har vært lenge mellom hver gang.

Men du har rett i at det ikke burde forekommet i hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zippity

Etter det første svaret jeg fikk fra NHD så fikk jeg inntrykk av at jeg er frisk. At det er helt normalt å ha det slik jeg har det. Må bare lære å godta/takle det.

''Etter det første svaret jeg fikk fra NHD så fikk jeg inntrykk av at jeg er frisk. At det er helt normalt å ha det slik jeg har det. Må bare lære å godta/takle det.''

Tror du nhd sitter med alle svarene om deg?

Hvem tror du vet mest om deg, du eller nhd?

Nå synes jeg både du og hww oppfører dere som han er et orakel, han er et menneske som ikke kjenner deg og ikke kjenner hww. Han er ikke behandleren til noen av dere, og han surrer på og husker ikke ting fra gang til gang her inne. Det har han selv skrevet, så svarene derfra er ikke til å stole på. Han svarer med "nye øyne" for hvert nytt spørsmål dere stiller, ikke mye betryggende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Etter det første svaret jeg fikk fra NHD så fikk jeg inntrykk av at jeg er frisk. At det er helt normalt å ha det slik jeg har det. Må bare lære å godta/takle det.''

Tror du nhd sitter med alle svarene om deg?

Hvem tror du vet mest om deg, du eller nhd?

Nå synes jeg både du og hww oppfører dere som han er et orakel, han er et menneske som ikke kjenner deg og ikke kjenner hww. Han er ikke behandleren til noen av dere, og han surrer på og husker ikke ting fra gang til gang her inne. Det har han selv skrevet, så svarene derfra er ikke til å stole på. Han svarer med "nye øyne" for hvert nytt spørsmål dere stiller, ikke mye betryggende.

Unnskyld. Jeg tar til meg det du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zippity

Unnskyld. Jeg tar til meg det du skriver.

Det er bra, stol mer på deg selv jente :-)

Ikke en som aldri har møtt deg, og som ikke kjenner deg. Da burde du heller spør behandler i RL hvis du har det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra, stol mer på deg selv jente :-)

Ikke en som aldri har møtt deg, og som ikke kjenner deg. Da burde du heller spør behandler i RL hvis du har det.

:) jeg synes det er vanskelig å stole på seg selv noen ganger, for det har vist seg at jeg tar feil mange ganger.

Og følelsene mine er i hvert fall ikke til å stole på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

''Etter det første svaret jeg fikk fra NHD så fikk jeg inntrykk av at jeg er frisk. At det er helt normalt å ha det slik jeg har det. Må bare lære å godta/takle det.''

Tror du nhd sitter med alle svarene om deg?

Hvem tror du vet mest om deg, du eller nhd?

Nå synes jeg både du og hww oppfører dere som han er et orakel, han er et menneske som ikke kjenner deg og ikke kjenner hww. Han er ikke behandleren til noen av dere, og han surrer på og husker ikke ting fra gang til gang her inne. Det har han selv skrevet, så svarene derfra er ikke til å stole på. Han svarer med "nye øyne" for hvert nytt spørsmål dere stiller, ikke mye betryggende.

Zippity: Nei, jeg husker ikke alltid detaljer i hver enkelts innlegg over flere år. Det betyr ikke at jeg ikke husker noe, og at hvert svar kun baserer seg på siste spørsmål.

bølger: Ja, jeg skriver at også syke har bedre og dårligere dager slik som folk flest, og at ikke alle plager en har skyldes grunnlidelsen. Det betyr ikke at jeg mener at vekommende ikke er syk og dermed kan slutte med alle medikamenter.

hww: Ja, jeg mener det er en styrke å kunne tåle påkjenninger uten å måtte gråte. Det betyr ikke at jeg mener at det er galt/sykt å gråte, og at folk som gråter er psykisk syke.

Det jeg helt klart mener, er at evnen til å se nyansert på ting og kunne oppfatte nyanser i det som sies og skrives, er et tegn på psykisk modenhet. Å tolke alt i et enten/ellermodus er ikke et tegn på modenhet, og det fører ofte til problemer for den som gjør det og indirekte også til problemer i samspillet med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zippity: Nei, jeg husker ikke alltid detaljer i hver enkelts innlegg over flere år. Det betyr ikke at jeg ikke husker noe, og at hvert svar kun baserer seg på siste spørsmål.

bølger: Ja, jeg skriver at også syke har bedre og dårligere dager slik som folk flest, og at ikke alle plager en har skyldes grunnlidelsen. Det betyr ikke at jeg mener at vekommende ikke er syk og dermed kan slutte med alle medikamenter.

hww: Ja, jeg mener det er en styrke å kunne tåle påkjenninger uten å måtte gråte. Det betyr ikke at jeg mener at det er galt/sykt å gråte, og at folk som gråter er psykisk syke.

Det jeg helt klart mener, er at evnen til å se nyansert på ting og kunne oppfatte nyanser i det som sies og skrives, er et tegn på psykisk modenhet. Å tolke alt i et enten/ellermodus er ikke et tegn på modenhet, og det fører ofte til problemer for den som gjør det og indirekte også til problemer i samspillet med andre.

Jeg syntes jeg hadde blitt bedre til å se nyansene og ikke tolke alt som enten/eller slik jeg gjorde før.

Synes ikke du også, eller har jeg noe å jobbe med her?

Jeg er enig i at det tok fullstendig av i denne tråden og at det ikke burde forekommet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bølger

''Etter det første svaret jeg fikk fra NHD så fikk jeg inntrykk av at jeg er frisk. At det er helt normalt å ha det slik jeg har det. Må bare lære å godta/takle det.''

Tror du nhd sitter med alle svarene om deg?

Hvem tror du vet mest om deg, du eller nhd?

Nå synes jeg både du og hww oppfører dere som han er et orakel, han er et menneske som ikke kjenner deg og ikke kjenner hww. Han er ikke behandleren til noen av dere, og han surrer på og husker ikke ting fra gang til gang her inne. Det har han selv skrevet, så svarene derfra er ikke til å stole på. Han svarer med "nye øyne" for hvert nytt spørsmål dere stiller, ikke mye betryggende.

Jeg tror ikke NHD sitter med alle svarene om meg, men jeg tror han vet mer om den psykiske siden ved meg enn det legen og psykiateren gjør. Betryggende er det ikke. Ingen kjenner meg så godt at jeg føler meg trygg på at det er rett behandling jeg får. Selv er jeg veldig usikker nå på hva som er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...