Gå til innhold

Kunnskapsfri sone


Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Det er folk som kan "se" mye om andre uten å kjenne dem, det kan også kalles intuisjon.

Jeg tror noen kan kjenne energier og lese andres aura, hvordan kunne ellers en person "lese meg" over tlf?

Jeg tror folk som er psykotiske har denne evnen, men de klarer ikke kontrollere det. Det kan bli et helvete å leve med, ap stenger igjen. Hvis du gir ap til en klarsynt stenger det igjen for evnene, bare bli så irritert du vil.

Hvor mange psykotiske er det ikke som snakker med avdøde?

Dere burde hatt sjamaner til å hjelpe dere i psykiatrien, blir nok slik en gang i fremtiden.

''Det er folk som kan "se" mye om andre uten å kjenne dem, det kan også kalles intuisjon.

Jeg tror noen kan kjenne energier og lese andres aura, hvordan kunne ellers en person "lese meg" over tlf?

Jeg tror folk som er psykotiske har denne evnen, men de klarer ikke kontrollere det. Det kan bli et helvete å leve med, ap stenger igjen. Hvis du gir ap til en klarsynt stenger det igjen for evnene, bare bli så irritert du vil.

Hvor mange psykotiske er det ikke som snakker med avdøde?

Dere burde hatt sjamaner til å hjelpe dere i psykiatrien, blir nok slik en gang i fremtiden. – Zippity

''

Nei, dette har man ikke.

At psykotiske snakker TIL de avdøde er noe helt annet enn å snakke MED avdøde på ordentlig.

At folk påstår de kan "lese deg" over telefonen (det tror jo folk at jeg også kan gjøre) betyr ikke at vi gjør det på ordentlig. Det betyr at du er lettlurt!

Beklager!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 208
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    67

  • Madelenemie

    18

  • PieLill

    10

  • Mirabell

    9

Mest aktive i denne tråden

''Folk kan ha så mange syn de bare vil.''

Takk! Orker ikke diskutere med deg for du står på "repeat", jeg vet akkurat hva du mener. Og jeg klikker av meningene dine, ha en fin kveld :-)

''Takk! Orker ikke diskutere med deg for du står på "repeat", jeg vet akkurat hva du mener. Og jeg klikker av meningene dine, ha en fin kveld :-) – Zippity

''

Og i stedet for å presentere argumenter som viser at du har rett, så kommer du med slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zippity

''Når de var skikkelig syke i gamle dager og gikk til en sjaman og ble friske, var det og placebo???

Det er du som er placebo! Reis ned til Afrika og forkynn, se om de vil høre på dine vitenskapelige kunnskaper. – Zippity

''

Jeg har bodd i Afrika. Har du?

Jeg kan informere deg om at måten sjamannen kurerer AIDS på er å fortelle pasienten at de må ha sex med en jomfru.

Dette resulterer i at jenter ned i 2 års-alderen blir voldtatt, som en del av alternativ behandling. Hvis de overlever, får de HIV.

Fremdeles like begeistret for alternativ behandling?

Det finnes seriøse sjamaner der nede og med masse kunnskap, og de kan woodo. De kan sakene sine, og nei har ikke bodd i Afrika. Men snakket med noen misjonærer som bodde der, de sa sjamanene virkelig kunne ting og det var skremmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at de vil at andre skal tro på deres sannhet, det er bedre å la folk tro hva de velger selv. Folk er forskjellige og har forskjellige måter å søke hjelp på, de er så bastante. Det er noe som har satt seg fast oppi huet "Jeg har rett" mentalitet. Det provoserer meg litt, men bare litt. Jeg er fri fra et slikt slaveri som de representerer :-)

''Problemet er at de vil at andre skal tro på deres sannhet, det er bedre å la folk tro hva de velger selv. Folk er forskjellige og har forskjellige måter å søke hjelp på, de er så bastante. Det er noe som har satt seg fast oppi huet "Jeg har rett" mentalitet. Det provoserer meg litt, men bare litt. Jeg er fri fra et slikt slaveri som de representerer :-) – Zippity

''

Du er den som er fanget som en slave av folk som forfekter "alternativ behandling", selv om ingen av dem kan dokumentere noe som helst.

Det du ser er bedrageri. Det er like mye svindel som Nigeria-brevet jeg fikk som epost for en uke siden.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må finne ut hva som fungerer for seg og sitt, enten det er alternativt eller skolemedisin.

Bare se på alle som skriver her inne på psykiatri, de tar medisiner mot psykiske lidelser. Virker det alltid? Synes jeg leser mye om folk som ikke får hjelp, ikke rart de tyr til andre midler da.

''Folk må finne ut hva som fungerer for seg og sitt, enten det er alternativt eller skolemedisin.

Bare se på alle som skriver her inne på psykiatri, de tar medisiner mot psykiske lidelser. Virker det alltid? Synes jeg leser mye om folk som ikke får hjelp, ikke rart de tyr til andre midler da. – Zippity''

Les hva du skriver, Zippity.

Nei, skolemedisin virker ikke på alt. Ingen påstår at det gjør det.

Betyr det at "alterntiv behandling" virker på noe som helst? Selvsagt ikke.

Og det vet du egentlig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes seriøse sjamaner der nede og med masse kunnskap, og de kan woodo. De kan sakene sine, og nei har ikke bodd i Afrika. Men snakket med noen misjonærer som bodde der, de sa sjamanene virkelig kunne ting og det var skremmende.

''Det finnes seriøse sjamaner der nede og med masse kunnskap, og de kan woodo. De kan sakene sine, og nei har ikke bodd i Afrika. Men snakket med noen misjonærer som bodde der, de sa sjamanene virkelig kunne ting og det var skremmende. – Zippity

''

Ja, det var jo overbevisene "dokumentasjon".

Det forklarer jo nettopp at 30-40% av befolkningen er HIV-positive, det da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zippity

''Det er folk som kan "se" mye om andre uten å kjenne dem, det kan også kalles intuisjon.

Jeg tror noen kan kjenne energier og lese andres aura, hvordan kunne ellers en person "lese meg" over tlf?

Jeg tror folk som er psykotiske har denne evnen, men de klarer ikke kontrollere det. Det kan bli et helvete å leve med, ap stenger igjen. Hvis du gir ap til en klarsynt stenger det igjen for evnene, bare bli så irritert du vil.

Hvor mange psykotiske er det ikke som snakker med avdøde?

Dere burde hatt sjamaner til å hjelpe dere i psykiatrien, blir nok slik en gang i fremtiden. – Zippity

''

Nei, dette har man ikke.

At psykotiske snakker TIL de avdøde er noe helt annet enn å snakke MED avdøde på ordentlig.

At folk påstår de kan "lese deg" over telefonen (det tror jo folk at jeg også kan gjøre) betyr ikke at vi gjør det på ordentlig. Det betyr at du er lettlurt!

Beklager!

Med vennlig hilsen

''Nei, dette har man ikke.

At psykotiske snakker TIL de avdøde er noe helt annet enn å snakke MED avdøde på ordentlig.

At folk påstår de kan "lese deg" over telefonen (det tror jo folk at jeg også kan gjøre) betyr ikke at vi gjør det på ordentlig. Det betyr at du er lettlurt!

Beklager!

Med vennlig hilsen– Sør''

Nei, jeg er ikke lettlurt og jo psykotiske snakker med avdøde, hva vet du om det? Prøvd det selv???

Jeg VET ting du ikke vet om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vitenskapen kan ikke bevise alt som virker, du kan føle vinden men ikke se den. Det er ikke alle som er slaver for vitenskapen, det må respekteres. Det finnes flere sannheter en kun EN. På tide å innse det kanskje?

Tror du de bruker vitenskapen som mal i Afrika?

''Vitenskapen kan ikke bevise alt som virker, du kan føle vinden men ikke se den. Det er ikke alle som er slaver for vitenskapen, det må respekteres. Det finnes flere sannheter en kun EN. På tide å innse det kanskje?

Tror du de bruker vitenskapen som mal i Afrika? – Zippity

''

For det første så har de selvsagt vitenskap i Afrika.

For det andre, hva er forventet levealder der hvor de ikke bruker skolemedisin.

Du uttaler deg med en slik kunnskapsløshet at det er skremmende, dessverre. Du vet intet om Afrika (bortsett fra å ha snakket med noen som har vært der), og du burde virkelig lære deg om dette før du skriver slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Nei, dette har man ikke.

At psykotiske snakker TIL de avdøde er noe helt annet enn å snakke MED avdøde på ordentlig.

At folk påstår de kan "lese deg" over telefonen (det tror jo folk at jeg også kan gjøre) betyr ikke at vi gjør det på ordentlig. Det betyr at du er lettlurt!

Beklager!

Med vennlig hilsen– Sør''

Nei, jeg er ikke lettlurt og jo psykotiske snakker med avdøde, hva vet du om det? Prøvd det selv???

Jeg VET ting du ikke vet om dette.

''Nei, jeg er ikke lettlurt og jo psykotiske snakker med avdøde, hva vet du om det? Prøvd det selv???

Jeg VET ting du ikke vet om dette. – Zippity

''

Jo, du er lettlurt, og selvsagt kan jeg (eller andre) lure deg like godt som de påstått "klarsynte" kan lure deg.

Den eneste grunnen til at jeg ikke gjør det er at jeg ikke liker bedrageri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zippity

''Jo sør, noen har slike evner. – Zippity''

Hvem?

Hvordan er det dokumentert?

Ikke alle bryr seg så mye om dokumentasjon som deg, men jo jeg vet om ei som jobber tett med vitenskapen. Det er ekte saker hun driver med, du kunne pratet med henne selv. Hun vet like mye om vitenskap...sikkert mer, enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zippity

''Problemet er at de vil at andre skal tro på deres sannhet, det er bedre å la folk tro hva de velger selv. Folk er forskjellige og har forskjellige måter å søke hjelp på, de er så bastante. Det er noe som har satt seg fast oppi huet "Jeg har rett" mentalitet. Det provoserer meg litt, men bare litt. Jeg er fri fra et slikt slaveri som de representerer :-) – Zippity

''

Du er den som er fanget som en slave av folk som forfekter "alternativ behandling", selv om ingen av dem kan dokumentere noe som helst.

Det du ser er bedrageri. Det er like mye svindel som Nigeria-brevet jeg fikk som epost for en uke siden.

Med vennlig hilsen

''Det du ser er bedrageri. Det er like mye svindel som Nigeria-brevet jeg fikk som epost for en uke siden.''

NEI!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Afrika bruker de heksedoktor og folk får hjelp av det, tror du de ville sluttet med det hvis sør kom dit med sine argumenter?

De bruker det som hjelper, ja....for det hjelper!

''I Afrika bruker de heksedoktor og folk får hjelp av det, tror du de ville sluttet med det hvis sør kom dit med sine argumenter?

De bruker det som hjelper, ja....for det hjelper! – Zippity

''

De bruker det fordi de ikke har ordentlige sykehus, og i noen tilfeller fordi "forfedrene" tror på det.

Det betyr selvsagt ikke at de virker, noe man kan se på overlevelsesratene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest togli

Hei!

Som en del av den vitenskapsbaserte medisin kan ikke den alternative bli, men jeg syns man går litt for langt hvis man skal skjærer alt fra "spå i kaffegrut", "høre stemmer gjennom essenser" og "finne englefjær" med feks gammel kinesisk medisin som akupunktur er.

Man vet ikke i dag hvordan akupunktur virker, men som nokså kritisk til alternativ medisin fikk jeg likevel (som mange fødende) stor hjelp av nåler under fødsel pga av sterke ryggsmerter, det ble en aha opplevelse for jeg lengtet etter å nesten dø, av ryggsmertene, også nåler i ryggen og helt borte ryggesmertene?

Selv om denne praksis ikke kan bevises og følgelige er alternativ, har man sett effekt på akupunktur mot smerter i kontrollerte studier. Det brukes derfor på sykehus i flere land.

Å blande alt alternativ sammen til en grøt slik man gjør syns jeg er litt feil og unyansert, det går an å være kritisk, men likevel se at det fins ting som virker selv om vi ikke enda rent vitenskapelig klarer å bevise det.

Et godt innlegg, Madelenemie :)

Jeg hadde selv meget god hjelp av akupunktur for etterrier etter mine to siste fødsler. Slapp å ta smertestillende hvis jeg fikk akupunktur hver annen time (hadde overaktiv livmor, så sjeldent plaget av etterrier etter alle tre fødslene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zippity

''Folk må finne ut hva som fungerer for seg og sitt, enten det er alternativt eller skolemedisin.

Bare se på alle som skriver her inne på psykiatri, de tar medisiner mot psykiske lidelser. Virker det alltid? Synes jeg leser mye om folk som ikke får hjelp, ikke rart de tyr til andre midler da. – Zippity''

Les hva du skriver, Zippity.

Nei, skolemedisin virker ikke på alt. Ingen påstår at det gjør det.

Betyr det at "alterntiv behandling" virker på noe som helst? Selvsagt ikke.

Og det vet du egentlig godt!

''Betyr det at "alterntiv behandling" virker på noe som helst? Selvsagt ikke.''

Det virker. Men ikke vits at vi diskuterer sør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle bryr seg så mye om dokumentasjon som deg, men jo jeg vet om ei som jobber tett med vitenskapen. Det er ekte saker hun driver med, du kunne pratet med henne selv. Hun vet like mye om vitenskap...sikkert mer, enn deg.

''Ikke alle bryr seg så mye om dokumentasjon som deg, men jo jeg vet om ei som jobber tett med vitenskapen. Det er ekte saker hun driver med, du kunne pratet med henne selv. Hun vet like mye om vitenskap...sikkert mer, enn deg. – Zippity''

Og hvem som helst kan påstå noe slikt.

Grunnen til at de ikke "bryr seg så mye om dokumentasjonen" er jo nettopp fordi undersøkelser viser at det IKKE virker.

De eneste som tror det virker er de som tjener på det, og de som er lettlurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Det du ser er bedrageri. Det er like mye svindel som Nigeria-brevet jeg fikk som epost for en uke siden.''

NEI!

''NEI! – Zippity

''

Det er svindel og bedrageri.

Jeg kjenner noen som gjør det (men som ikke tar penger), og folk tror like mye på henne som på andre.

Hun finner bare på hva som helst. Ingen merker forskjell. Hun får mye skryt, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Hei!

Jo det er det.

Man vet at akupunktur virker på smerter derfor brukes det ved landets sykehus: smerteklinikker og fødeavdelinger. – Madelenemie

''

Nei, det vet man faktisk ikke.

Man vet at det hjelper å stikke nåler i, men for at det skal være akkupunktur som gjør forskjellen, så må jo nålene stikkes på bestemte steder.

Meg bekjent viser undersøkelser at det er helt irrelevant hvor nålene stikkes, for å få smertelinding. Det handler altså ikke om noen "akkupunktur-vitenskap" (som definerer HVOR nålene må stå), men bare det å stikke nåler et eller annet sted.

Med vennlig hilsen

Spiller det noen rolle hvor man setter nålene så lenge det funker da? Poenget er vel at man skal bli smertefri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Betyr det at "alterntiv behandling" virker på noe som helst? Selvsagt ikke.''

Det virker. Men ikke vits at vi diskuterer sør.

''Det virker. Men ikke vits at vi diskuterer sør. – Zippity

''

Hvis det virket, kunne du dokumentert at folk ble friske.

Det kan du ikke.

Årsaken er at det ikke virker (utover placebo).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zippity

''Vitenskapen kan ikke bevise alt som virker, du kan føle vinden men ikke se den. Det er ikke alle som er slaver for vitenskapen, det må respekteres. Det finnes flere sannheter en kun EN. På tide å innse det kanskje?

Tror du de bruker vitenskapen som mal i Afrika? – Zippity

''

For det første så har de selvsagt vitenskap i Afrika.

For det andre, hva er forventet levealder der hvor de ikke bruker skolemedisin.

Du uttaler deg med en slik kunnskapsløshet at det er skremmende, dessverre. Du vet intet om Afrika (bortsett fra å ha snakket med noen som har vært der), og du burde virkelig lære deg om dette før du skriver slikt.

Kunnskapsløs du og forstår du! Kjenner energien din, du er hele tiden på hugget...fysj! Du har en sykdom som heter "Jeg MÅ ha rett...hele tiden" og "jeg respekterer kun meg selv, ingen over ingen under".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...