Gå til innhold

Kunnskapsfri sone


Nils Håvard Dahl, psykiater

Anbefalte innlegg

Er klar over at noe er farlig som du skriver, det er ikke den sorten behandling jeg refererer til. Er klar over at mye er useriøst og, men det gjelder ikke ALT. Noen får hjelp, hvem bryr seg om det kan måles eller er vitenskapelig bevist? Det hjelper, folk får hjelp og det er bevis nok.

Det finnes mye useriøst innen skolemedisinen og, det er også skadelig/farlig. Folk dør på bekostning av skolemedisinen, hvor mange dør av alternativ behandling?

''Er klar over at noe er farlig som du skriver, det er ikke den sorten behandling jeg refererer til. Er klar over at mye er useriøst og, men det gjelder ikke ALT. Noen får hjelp, hvem bryr seg om det kan måles eller er vitenskapelig bevist? Det hjelper, folk får hjelp og det er bevis nok.

Det finnes mye useriøst innen skolemedisinen og, det er også skadelig/farlig. Folk dør på bekostning av skolemedisinen, hvor mange dør av alternativ behandling? – Zippity

''

Hvor mange som dør av alternativ behandling?

Millioner på millioner, som blir smittet av HIV/AIDS, f. eks. gjennom voldtekter av småjenter.

Nettopp på grunn av de sjamennene du snakket om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 208
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    67

  • Madelenemie

    18

  • PieLill

    10

  • Mirabell

    9

Mest aktive i denne tråden

Kunnskapsløs du og forstår du! Kjenner energien din, du er hele tiden på hugget...fysj! Du har en sykdom som heter "Jeg MÅ ha rett...hele tiden" og "jeg respekterer kun meg selv, ingen over ingen under".

''Kunnskapsløs du og forstår du! Kjenner energien din, du er hele tiden på hugget...fysj! Du har en sykdom som heter "Jeg MÅ ha rett...hele tiden" og "jeg respekterer kun meg selv, ingen over ingen under". – Zippity

''

Og fremdeles har du ingen argumenter for at noe som helst av "det alternative" faktisk fungerer.

Du kommer bare med løse påstander, og på grunn av dette så dør folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zippity

''Nei, jeg er ikke lettlurt og jo psykotiske snakker med avdøde, hva vet du om det? Prøvd det selv???

Jeg VET ting du ikke vet om dette. – Zippity

''

Jo, du er lettlurt, og selvsagt kan jeg (eller andre) lure deg like godt som de påstått "klarsynte" kan lure deg.

Den eneste grunnen til at jeg ikke gjør det er at jeg ikke liker bedrageri.

''Jo, du er lettlurt, og selvsagt kan jeg (eller andre) lure deg like godt som de påstått "klarsynte" kan lure deg.''

Se der, hvem som leker klarsynt. Det du gjør nå kalles "reading" av meg...og du har ikke evner en gang. Ikke gidd sør, jeg gir meg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes ulike slag av heksedoktorer og må du vite, og folk har ikke annet valg. Og se på samene, se tilbake i tid i Norge. Det var vanlig før i tiden å få hjelp av sjamaner og kloke koner. Min bestemor fortalte om folk som hadde evner, det var der de gikk hvis de selv eller ungene var syke. Og ja, de ble friske og.

''Finnes ulike slag av heksedoktorer og må du vite, og folk har ikke annet valg. Og se på samene, se tilbake i tid i Norge. Det var vanlig før i tiden å få hjelp av sjamaner og kloke koner. Min bestemor fortalte om folk som hadde evner, det var der de gikk hvis de selv eller ungene var syke. Og ja, de ble friske og. – Zippity''

Ja, fordi 85% av folk blir friske av sykdommer helt av seg selv. Totalt uavhengig av om man får "shamann"-behandling eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Når de var skikkelig syke i gamle dager og gikk til en sjaman og ble friske, var det og placebo???

Det er du som er placebo! Reis ned til Afrika og forkynn, se om de vil høre på dine vitenskapelige kunnskaper. – Zippity

''

Jeg har bodd i Afrika. Har du?

Jeg kan informere deg om at måten sjamannen kurerer AIDS på er å fortelle pasienten at de må ha sex med en jomfru.

Dette resulterer i at jenter ned i 2 års-alderen blir voldtatt, som en del av alternativ behandling. Hvis de overlever, får de HIV.

Fremdeles like begeistret for alternativ behandling?

Så dette skal alle som driver alternativ behandling ta skylda for? Jøsses....

Det er vel knapt noen som tror på alternativ behandling som tror på at alt av dette funker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zippity

''Ikke alle bryr seg så mye om dokumentasjon som deg, men jo jeg vet om ei som jobber tett med vitenskapen. Det er ekte saker hun driver med, du kunne pratet med henne selv. Hun vet like mye om vitenskap...sikkert mer, enn deg. – Zippity''

Og hvem som helst kan påstå noe slikt.

Grunnen til at de ikke "bryr seg så mye om dokumentasjonen" er jo nettopp fordi undersøkelser viser at det IKKE virker.

De eneste som tror det virker er de som tjener på det, og de som er lettlurte.

Det denne dama driver med VIRKER!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''Jo, du er lettlurt, og selvsagt kan jeg (eller andre) lure deg like godt som de påstått "klarsynte" kan lure deg.''

Se der, hvem som leker klarsynt. Det du gjør nå kalles "reading" av meg...og du har ikke evner en gang. Ikke gidd sør, jeg gir meg nå.

''Se der, hvem som leker klarsynt. Det du gjør nå kalles "reading" av meg...og du har ikke evner en gang. Ikke gidd sør, jeg gir meg nå. – Zippity''

Selvsagt har jeg ikke noen "overnaturlige" evner, og det er det ingen av de "alternative" som har heller.

Den eneste forskjellen er at jeg er ærlig om at jeg ikke har det, mens de løgnaktig påstår de har det, og derfor klarer å lure de lettlurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dette skal alle som driver alternativ behandling ta skylda for? Jøsses....

Det er vel knapt noen som tror på alternativ behandling som tror på at alt av dette funker?

''Så dette skal alle som driver alternativ behandling ta skylda for? Jøsses....

Det er vel knapt noen som tror på alternativ behandling som tror på at alt av dette funker? – togli

''

Jo, det tror på det, det er derfor det er så vanlig.

Det er ikke så vanlig i Norge, fordi her har vitenskapen manet en god del av kunnskapsløsheten til jorden.

Men nå trakk Zippity inn hvordan situasjonen er i Afrika, og i deler av Afrika er det fremdeles slik.

Og millioner dør av det. Spesielt småbarn.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det denne dama driver med VIRKER!

''Det denne dama driver med VIRKER! – Zippity''

Det denne dama driver med er å lure de lettlurte.

Enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zippity

''Kunnskapsløs du og forstår du! Kjenner energien din, du er hele tiden på hugget...fysj! Du har en sykdom som heter "Jeg MÅ ha rett...hele tiden" og "jeg respekterer kun meg selv, ingen over ingen under". – Zippity

''

Og fremdeles har du ingen argumenter for at noe som helst av "det alternative" faktisk fungerer.

Du kommer bare med løse påstander, og på grunn av dette så dør folk.

Dør folk pga mine løse påstander?

Sør du er forvirret i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller det noen rolle hvor man setter nålene så lenge det funker da? Poenget er vel at man skal bli smertefri?

''Spiller det noen rolle hvor man setter nålene så lenge det funker da? Poenget er vel at man skal bli smertefri? – togli''

Det spiller en rolle hvis man påstår at man må ha spesiell kunnskap (eller at man er spesielt utdannet) i hvor man må stikke nålene, når man i virkeligheten kan stikke hvor som helst.

En av de mest fundamentale "stole totalt på"-situasjonene i samfunnet i dag er mellom lege og pasient. Legen stoler på at man er ærlig om hvor vondt man har det, osv., og pasienten må kunne stole 100% på at legen/behandleren er ærlig.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zippity

''Se der, hvem som leker klarsynt. Det du gjør nå kalles "reading" av meg...og du har ikke evner en gang. Ikke gidd sør, jeg gir meg nå. – Zippity''

Selvsagt har jeg ikke noen "overnaturlige" evner, og det er det ingen av de "alternative" som har heller.

Den eneste forskjellen er at jeg er ærlig om at jeg ikke har det, mens de løgnaktig påstår de har det, og derfor klarer å lure de lettlurte.

Det finnes folk med evner og de lurer ikke folk, de er født med det. Begynn med å lese boka til Lisa Williams.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dør folk pga mine løse påstander?

Sør du er forvirret i hodet.

''Dør folk pga mine løse påstander?

Sør du er forvirret i hodet. – Zippity''

Folk dør av alternativ behandling. Ikke fordi du sier det, men fordi mange nok gir det en legitimitet, når det i virkeligheten bare er simpelt bedrageri.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes folk med evner og de lurer ikke folk, de er født med det. Begynn med å lese boka til Lisa Williams.

''Det finnes folk med evner og de lurer ikke folk, de er født med det. Begynn med å lese boka til Lisa Williams. – Zippity''

Det finnes en rekke folk som lurer folk til å tro at de er født med "overnaturlige evner".

Det betyr ikke annet enn at de er løgnaktige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zippity

''Det denne dama driver med VIRKER! – Zippity''

Det denne dama driver med er å lure de lettlurte.

Enkelt og greit.

Nei, hun lurer INGEN og er EKTE! Du er som en rakett sør, som har komt fullstendig ut av kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Så dette skal alle som driver alternativ behandling ta skylda for? Jøsses....

Det er vel knapt noen som tror på alternativ behandling som tror på at alt av dette funker? – togli

''

Jo, det tror på det, det er derfor det er så vanlig.

Det er ikke så vanlig i Norge, fordi her har vitenskapen manet en god del av kunnskapsløsheten til jorden.

Men nå trakk Zippity inn hvordan situasjonen er i Afrika, og i deler av Afrika er det fremdeles slik.

Og millioner dør av det. Spesielt småbarn.

Med vennlig hilsen

Det var altså ikke det som var poenget mitt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du danser soldans, det skulle jeg likt å sett....

Ja, innimellom hjelper det å få hjelp fra psykiatrien og leger og, men betyr det at det virker hver gang?

Når alt kommer til alt er det et mylder av "hjelp" å få, hva som hjelper og ikke hjelper er hipp som happ. Folk må finne sin vei, og en vei som er rett for en trenger ikke være rett for en annen. Vi er ikke en flokk med sauer, men individuelle mennesker.

''Så flott at du danser soldans, det skulle jeg likt å sett....

Ja, innimellom hjelper det å få hjelp fra psykiatrien og leger og, men betyr det at det virker hver gang?

Når alt kommer til alt er det et mylder av "hjelp" å få, hva som hjelper og ikke hjelper er hipp som happ. Folk må finne sin vei, og en vei som er rett for en trenger ikke være rett for en annen. Vi er ikke en flokk med sauer, men individuelle mennesker. – Zippity''

Dette er helt meningsløst.

Medisin/behandling fungerer ikke fordi man har lyst det skal fungere, eller tror det skal fungere. Det fungerer hvis det fungerer, og da kan man teste og sjekke hvor mange pasienter som blir friske, sammenlignet med de som fikk placebo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Spiller det noen rolle hvor man setter nålene så lenge det funker da? Poenget er vel at man skal bli smertefri? – togli''

Det spiller en rolle hvis man påstår at man må ha spesiell kunnskap (eller at man er spesielt utdannet) i hvor man må stikke nålene, når man i virkeligheten kan stikke hvor som helst.

En av de mest fundamentale "stole totalt på"-situasjonene i samfunnet i dag er mellom lege og pasient. Legen stoler på at man er ærlig om hvor vondt man har det, osv., og pasienten må kunne stole 100% på at legen/behandleren er ærlig.

Med vennlig hilsen

Det viktigste for meg var å få smertelindring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zippity

''Det finnes folk med evner og de lurer ikke folk, de er født med det. Begynn med å lese boka til Lisa Williams. – Zippity''

Det finnes en rekke folk som lurer folk til å tro at de er født med "overnaturlige evner".

Det betyr ikke annet enn at de er løgnaktige.

Takk for meg! Du kan slite ut alle og enhver. Du burde virkelig lese noen bøker, om folk som virkelig kan det de driver med. De lurer ikke folk, tror du virkelig de bevisst lurer folk?

De må da i det minste tro de har evnene selv? Da lurer de seg selv også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest togli

''Det finnes folk med evner og de lurer ikke folk, de er født med det. Begynn med å lese boka til Lisa Williams. – Zippity''

Det finnes en rekke folk som lurer folk til å tro at de er født med "overnaturlige evner".

Det betyr ikke annet enn at de er løgnaktige.

Nå synes jeg du oppfører deg ekkelt....... Beklager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...