Gå til innhold

Syk etter for mye basisk


Gjest Asteroide

Anbefalte innlegg

Gjest Asteroide

Jeg ble svært syk for 4-5 år siden da jeg brukte infrarød sauna. Fikk kramper og etter det ble jeg matintolerant og ansiktet mitt ble stadig presset nedover. Jeg fikk diagnose kvikksølvforgiftet og for “sur” kropp av en alternativ terapeut (Deltascan) noen år seinere. Jeg er klar over at det ikke finnes dokumentasjon på at det eksisterer. For ett år siden skulle jeg avgifte kroppen med pleo chelate (kalium, natrium, magnesium) og cholin. Jeg brukte ikke mye, men ble svært dårlig og stoppet. Fikk delirium, svakhet i muskler, tretthetssyndrom, knivangst, pusteproblemer (anstrengt pust), bukspyttkjertelen ble dårlig (lys avføring uten enzymer). Rar lukt av urinen, ammoniak eller fosfat? Deliriumet kom seg da jeg begynte med cholin igjen. Fikk krefter igjen da jeg begynte med aminosyrer. Enzymtilskudd gav voldsom forstoppelse. Tarmen fungerer ikke. Pusteproblemene bedres når jeg bruker leicitingranulat (med fosfor), men jeg blir aggressiv om jeg tar for mye. Det hjelper også å drikke eplejuice (syre), men drikker jeg for mye får jeg stikkende kramper i ansiktet. Prøvde på nytt igjen ett år seinere med avgiftning med acetylcystein og basiske fruktjuicer. Drakk mye vann. Sluttet samtidig med cholin. Ble syk igjen, med omtrent samme symptomer og blodtrykk på 84/48. Tåler nå ikke å drikke vann, får da delirium. Det hjelper å spise cholin og proteinpulver med aminosyrer. Problemet er at jeg tror cholin gjør at bukspyttkjertelen ikke fungerer. Leste ett sted at cholin reduserte vitamin b6 og at dette vitaminet er viktig for bukspyttkjertelen. Spiser 6 tabletter b-vitaminer daglig, og dette virker litt positivt på nervesystemet, men fortsatt dårlig enzymaktivitet. For en stund siden var jeg til en homeopat som testet meg med noe som heter vegatest og kom fram til at jeg bla trengte det homeopatiske middelet phosperous. Jeg har forstått det slik at dette skal hjelpe kroppen med å ta opp eller holde på fosfor. Fosfor skal også være viktig for bukspyttkjertelen, har jeg lest. Trengte også svovel og salt. Jeg har tidligere vært på Balderklinikken. Prøver viste mangel på gode tarmbakterier (jeg tar tilskudd nå), kvikksølvallergi, og prøve av blodcellene viste at det var alt for mye kalsium og natrium i cellene og alt for lite kalium. I tillegg for lite fosfor, litium, jern, sink. Legen sa det skyldtes skade på cellemembranen. Hadde for lite D-vitamin og tar nå tilskudd. Får B12 injeksjoner, men det har dårlig effekt (kanskje for liten dose). Da jeg fikk c-vitamin-injeksjon (kjempedyrt) på Balder følte jeg meg veldig bra, antar at det var fordi det beskyttet mot det oksidative stresset. Prøvde med kaliumtilskudd, men dette fikk jeg psykiatiske symptomer av. Magnesium gir meg hodesus. Biokjemien min er kommet helt ut av balanse. Jeg har ikke vært til legen pga deliriumet, siden prøver jeg tar der aldri viser noe galt og jeg ikke får hjelp uansett. Kalium, natrium, magnesium og kalsium har tidligere vært normalt i serum. Jeg har selvfølgelig sluttet med alt som gjør kroppen basisk nå, og spiser mat med mye fosfor, aminosyrer og kolin. Tidligere har jeg spist kjøtt bare til middag og ellers mye frukt og grønt, omtrent som anbefalt av vanlige ernæringsfysiologer. Jeg er helt uføretrygdet, livet mitt er ellers stressfritt og jeg driver med yoga og qigong. Jeg har følgende diagnoser, symptomer: hypotyrose, migrene, tinnitus/hodesus, delirium, kramper, nerveproblemer, psykriatiske symptomer, trigeminusanfall, pusteproblemer, utmattelse, matintoleranse. Bruker ingen medisiner bortsett fra levaxin. Spørsmål: Hvorfor blir jeg så dårlig hver gang jeg bruker basiske tilskudd/mat (jeg bruker ikke mye og mange andre tåler det samme)? Er det pga redistribusjon av kvikksølv eller andre toksiner? Leste i Tidsskiftet at delirium kunne ha sammenheng med toksiner. Eller er det fordi kroppen har problemer med å regulere blodets ph? Eller er det fordi jeg har en elektrolyttforstyrrelse, vann beruselse? For hvorfor slutter ellers hjernen min å virke nå hver gang jeg drikker litt vann? Kan pusteproblemene jeg får etter å ha drukket for mye vann ha noe med dopamin/adrenalinnivået å gjøre? Hjelper aminosyrene mot delirium? Hvordan skal jeg få bukspyttkjertelen til å fungere igjen, når jeg trenger cholintilskuddet mot deliriumet? Hvor stor dose med B6 kan jeg ta? Hvorfor tåler jeg ikke kalium, når det er for lite kalium i cellene? Kan grunnen til at jeg har gått så lenge uten å komme i balanse igjen, skyltes at jeg ikke har fått i meg nok fosfor gjennom kostholdet? Hvordan skal jeg klare å avgifte meg, når jeg ikke tåler noe basisk? Er det mulig å få hjelp til å bli frisk innenfor det vanlige helsevesenet? Jeg vil ikke ha medisiner, men riktig kost og evt kosttilskudd. Er det mulig å få støtte til c-vitamin-injeksjoner eller andre antioksidanter, når dette hjelper meg? Hva slags prøver bør fastlegen ta av meg for å finne ut av disse tingene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vårsøg

'' Hva slags prøver bør fastlegen ta av meg for å finne ut av disse tingene?''

Det tror jeg at en lege kan svare best på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vårsøg

Jeg var ikke klar over at det er legesvar også på forum for alternativ beh.

Har du bestilt legesvar?

Jeg håper at du får god hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig Bruset - Alt. medisin

Det virker på meg som om du har svært mange plager og ulike diagnoser. Du har også prøvd mange ulike behandlingsformer og tilskudd med paradoksale reaksjoner. Bruk av basedannende kost og økt inntak av vann regnes alltid for å være positivt og bidra til en mild avgiftning av kroppen. Det virker som om du har fått mange ulike forslag om behandling og tar også mange ulike tilskudd, med som sagt paradoksale effekter. Jeg vil anbefale at du får hjelp til dette av en lege med utdannelse innenfor "Funksjonell medisin" da dette høres komplisert ut. Mitt personlige råd ville være å nullstille hele kroppen ved å kutte ut alle tilskudd og spise normalt en periode for deretter gjøre en analyse av din ernæringstilstand i serum og fullblod. Amalgamforgiftning er en omstridt diagnose, men Forbundet Tenner og Helse har linker til forskningsrapporter der det står hva pasienter mener de har hatt nytte av i følge en rapport fra Universitetet i Tromsø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...