Gå til innhold

Nye nettjenester lar deg se hvor mange som googler ditt navn

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

http://www.teknofil.no/artikler/hvem_googler_deg/87766?utm_source=related_articles

''

Hvem googler deg?

En nylansert svensk side lar deg se hvor mange som googler ditt navn.

Å søke opp informasjon om fyren du traff på bar i helgen, eller personen som søkte på jobb i selskapet ditt er slett ikke uvanlig. Og mange googler sitt eget navn av ren nysgjerrighet på hva som dukker opp. Men hvor mange er det som søker etter deg?

En ny, svensk tjeneste kan nå gi deg svaret, skriver Computer Sweden. Googlad.nu lar deg knotte inn navnet ditt og sjekke hvor populær du er. Du får både opp et vanlig søkeresultat, men også hvor mange som sjekker deg ut i løpet av en måned. Du kan gjøre opp til femti søk uten kostnader.

Undertegnede fikk beskjed om at navnet mitt har blitt søkt opp 110 ganger i løpet av måneden. Til sammenlikning har noe mer kjente navn som Fredrik Skavland blitt søkt på 5 400 ganger, mens Maria Mena runder millionen.

Google tilbyr for øvrig en liknende tjeneste selv i Google Trends.''

Jeg ville ikke benyttet meg av disse tjenestene.

Anonymous poster hash: 3fb95...5d9
  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

• 2 måneder senere...

Googlet meg selv. Antall oppslag: 2. Og det har gått mye ned, bra. Skattelister fra 2009 og en nettside med slektsinformasjon. Misliker begge.

Men der finnes mer selv om jeg har anstrengt meg for å være anonym på nettet. Facebook-konto har jeg ikke. Ingen grunn til å gi privatlivet til noen som kan ødelegge det. Trenger ikke Facebook heller. Har aldri oppgitt det virkelige navnet mitt når jeg registerte web-mail. Ingen grunn til det når de ikke respekterer personvern.

https://pipl.com dukket min adresse opp, med google-bilde over stedet jeg bor på. På ancestry.com dukker det opp lange lister over slektninger, også i andre land. På geni.com (en slektsinformasjonsside) finnes bilde av meg tatt i nokså privat sammenheng. Hersens rakkere.

Av og til kunne man drømme om å bli hacker. Ødelegge de der snoke-nettsidene som ikke vil slette privat informasjon....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...