Gå til innhold

NHD - hvilken type behandling?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal prøve å gjøre dette kort.

Siste fem, seks år har jeg hatt perioder med depresjon (er nå 32). Jeg tenker at dette har rot i en oppvekst preget av moralisme, nøysomhet, måtte fortjene kjærlighet, kropp og sex tabu, emosjonell utsulting på et vis... På alle andre områder er familien min svært velfungerende. Jeg føler mye forakt for meg selv, spesielt i forhold til å akseptere at jeg har behov for nærhet, å bli elsket osv. Jeg er svært lite flink til å ta egne behov på alvor. Har universitetsutannelse, får svært gode tilbakemeldinger ifht. jobb. Problemet er at jeg ikke makter å vise fram mine egentlige behov, og sider ved meg selv som jeg forakter. Føler meg derfor svært alene, selv om jeg har et stabilt og godt sosialt nettverk. Har nesten bestemt meg for å leve resten av livet alene da jeg ikke kan se for meg at jeg kan ha et nært forhold til noen. Dette gjør meg samtidig svært trist.

Bruker 40 mg. Cipramil, og dette har hatt god effekt ifht. energi, søvn osv, men følelsene er omtrent de samme. Spiser bort følelsene mine - det hjelper ikke akkurat på selvfølelsen. Skulle ønske jeg hadde pause fra livet i dag, men vet det føles anderledes kanskje allerede i morgen.

Jeg regner med at du har erfaring med kvinner som meg... Har du noen gode råd å komme med? Kan jeg klare å forandre på noe som sitter så godt fast, eller er det like godt å forsøke å leve med selvforakten? Hva slags terapi akn jeg nyttegjøre meg? Er villig til å jobbe hardt...

Jeg er svært takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39146-nhd-hvilken-type-behandling/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...