Gå til innhold

Hjertebank av hormonspiral eller?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har de siste månedene tidvis vært plaget med ubehagelig hjertebank.

Av og til kan jeg få små anfall der jeg får følelse av at lungene klapper sammen et par tre ganger og jeg må "hoste" for å få anfallet til å gå over, har forstått det sånn at det kan være ekstraslag?

Og så har jeg hatt anfall der jeg har fått høy puls i hvile, 90-105 har den da ligget på... merker også at hvilepulsen min ofte ligger over 80, av og til nede i 65. 

En dag jeg satt og målte pga jeg følte ubehagelig hjertebank var den oppe i 101, så var den nede på 90-tallet noen minutter, så var den nede på 68 for så å gå opp igjen til 90 tallet... Jeg er litt sånn at jeg ikke skal til legen da, 

men det føles jo ubehagelig når det står på.

Burde jeg sjekke dette eller er det en vanlig bivirkning av hormonspiralen som jeg satte inn nå i høst? 

Anonymous poster hash: 5027a...0da
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/391646-hjertebank-av-hormonspiral-eller/
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Fortsetter under...

Hej

Endelig finder jeg en, der har samme tanker som mig! Jeg fik en Mirena spiral i nov. 2011, og i dec. 2011 oplevede jeg første gang heftig hjertebanken, der vækkede mig om natten.

Jeg fik checket mit hjerte og spurgte samtidig til, om det kunne være en bivirkning fra Mirena. Alle læger (både i Tyskland, hvor vi boede, og en i Schweiz, hvor vi bor nu, og i DK, hvor jeg kommer fra) har afvist det. En periode blev det meget bedre, men de sidste par måneder er jeg plaget meget af det igen - desværre. Jeg overvejer at fjerne spiralen, men vil dog lige få lavet er par undersøgelser inden. Ellers er jeg efter en besværgelig indkøring med mange blødninger meget glad for spiralen, og vil meget nødigt af med den.

Mine symptomer er følgende: Jeg vågner om natten på grund af en høj puls på omkring 90-100, min normale er 50-60. Jeg er i god fysisk form og 43 år.

Er det også en Mirena spiral, som du har? Hvornår oplever du hjertebanken? Hvor gammel er du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...