Gå til innhold

Kjøper mannen din sex?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/sexmarkedet/artikkel.php?artid=10109982

Det er vel sånn at det er flere kvinner enn menn som er prostituerte. Kanskje er det mer forståelig med de menn som ikke har sjanse på damer. Slik sett er vi kanskje heldigere vi kvinner som alltids kan få oss noe om det er det vi ønsker.

Det er vel sånn at mange menn i parforhold også benytter seg av prostituerte. Er dette menn som vi kjenner? Eller er dette noe som angår andre vi ikke kjenner? 

Jeg synes dette er så trist. Jo mer prostitusjon og jo mer lovlig det blir jo mer tror jeg det vil bli benyttet. 

Jeg lurer på hva det er med menn som gjør at de synes det er ok å kjøpe sex og gå hjem og ha seg med kona etterpå. 

Anonymous poster hash: 94285...987

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/392018-kj%C3%B8per-mannen-din-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

35

• Togli

23

• Sør

19

• Maglor

18

Mest aktive i denne tråden

Nei, selvsagt har jeg aldri kjøpt sex.

Jeg har dog jobbet sammen med prostituerte (anti HIV/AIDS prosjekter), og snakket mye om hvilken vold de utsettes for (også her i Norge), inkl. før forbudet.

Det er forresten mange av de prostituerte som er gutter/unge menn.

AnonymBruker

fJa jeg tror på ingen måte at prostitusjon er noe man kan jobbe med noen år også gå videre i livet som ingenting. Jeg tror man mister mange illusjoner om mennesker. 

Foreksempel hun som sto frem i VG som var medlem i mensa. Jeg tror ikke det er bare bare å finne seg en partner og binde seg til følelsmessig etter å ha hatt yrke som prostituert. Og at man er medlem i Mensa sier ingenting om EQ.

Jeg tror de mannlige prostituerte er i fåtall og at de også ofte "kjøpes" av menn.

Gjest russian

Nei, selvsagt har jeg aldri kjøpt sex.

Jeg har dog jobbet sammen med prostituerte (anti HIV/AIDS prosjekter), og snakket mye om hvilken vold de utsettes for (også her i Norge), inkl. før forbudet.

Det er forresten mange av de prostituerte som er gutter/unge menn.

Men du som har jobbet sammen med dem. Er din oppfating av sexkjøploven gjør det bedre for de prosituerte? Og har du møtt noen lykkelige horer? Jeg betviler ikke at hun som sto fram liker jobben sin, men jeg lurer på om det er heller unntaket enn regelen. Men dette vet jeg egentlig for lite om. 

Jeg kjenner en mann som har hatt utallige damer (ikke prostituert altså!). Han er kjekk, og får stort sett den han vil - og jeg tipper han har kommet ut av tellinga mht antallet sexpartnere for mange år siden.... Han sier selv at han det siste året har slitt med at han ikke har kontakt med sine egne følelser. Han føler ingenting, og når han har sex, så er det for sexens skyld - selv om han ønsker å føle noe mer for en kvinne han f.eks. liker godt. Han mener selv at dette kan ha skjedd pga at han rett og slett bare har feid over en haug kvinner uten å legge noe mer i det....

I min verden virker det logisk at man kan miste endel på veien dersom man ikke setter grenser for seg selv og egen seksualitet. Jeg tror rett og slett ikke på at prostituerte siden kan leve helt normalt og ha et helt normalt følelsesliv etter å ha solgt kroppen sin over lengre tid...

Jeg kunne aldri hatt en mann som hadde kjøpt sex.... Å kjøpe sex sier ALT om mannens kvinnesyn, evt sier det alt om hans manglende evner til å reflektere over hva han gjør, og en slik mann ville jeg ikke tatt i med tang engang....

AnonymBruker

Jeg har kjøpt sex ved 2 anledninger, den ene gangen som 19 åring og en gang for 5 år siden. Jeg har ikke spessielt dårlig samvittighet for det. Begge de jeg kjøpte sex av var oppegående jenter. Og begge spesielt første var fine opplevelser. Jeg ville aldri kjøpt sex var jeg i ett forhold, og jeg ville ikke kjøpt av en øst-europeer på gata eller en nigeriansk kvinne, som kunne vært offer for menneskehandel. Forbudet er dog svært dustete.

Anonymous poster hash: 1a69a...260

Annonse

Men du som har jobbet sammen med dem. Er din oppfating av sexkjøploven gjør det bedre for de prosituerte? Og har du møtt noen lykkelige horer? Jeg betviler ikke at hun som sto fram liker jobben sin, men jeg lurer på om det er heller unntaket enn regelen. Men dette vet jeg egentlig for lite om. 

De jeg kjenner har overhodet ikke likt eller ville omgås menn som kjøper sex. Før de jeg kjenner i Norge ville ha noe med meg å gjøre, eller stolte på meg, så ble jeg spurt mange ganger om jeg var en av "dem".

Og de fortalte (dette var da det var lovlig) om voldtekt, knivstikking i skrittet, brukne håndledd og masse juling. Dette var ikke "gateprostituerte", dette var "mange tusen kroner" klassen.

Jeg kjenner en annen som foraktet seg selv så mye, at hun prostituerte seg for å straffe seg selv (selvskading, altså). Hun kastet pengene i søppelkassen etterpå...

Veldig veldig mange av de norske prostituerte har en bakgrunn med misbruk som barn (incest). Og selvsagt rusmisbrukere.

Av de utenlandske er et stort antall tvangsprostituerte, hvor familien hjemme i Nigeria blir truet hvis de rømmer.

Det er NULL mulighet for en som kjøper sex å vite om kvinnen som står foran ham er i en av disse kategoriene, eller en påstått "lykkelig prostituert". Siden de "ulykkelig prostituerte" er i et meget stort flertall, så mener jeg at det alene teller for et forbud mot kjøp av sex fordi det er menneskehandel.

Så kommer også andre aspekter: ønsker vi et samfunn hvor mennesker blir solgt for sex? Hvis vi aksepterer det - og noen påstår det er "en vanlig jobb" - er det da det vi ønsker at våre barn skal vokse opp og se? Er det slik at NAV kan sende folk til bordell, og hvis de ikke vil jobbe der, så mister de dagpengene?

I Brasil så var det fattigdom som gjorde at folk ble prostituerte - det var "vanlige kvinner", og veldig mange transvesitter. Svært mange av dem var HIV positive, ingen synes at dette livet var OK.

I Danmark er det jo flere fra Asia som gifter seg med en dansk statsborger, og så blir tvunget til prostitusjon (eller skillsmisse, og retur til der hun kom fra). Det er heller ikke frivillig...

Jeg tror ikke loven mot kjøp av sex gjør ende på prostitusjon, men det gir et signal som sier at "menneskehandel er ikke OK", og det i seg selv er også et tungt argument.

Nord og ned

Les dette. Du trenger ikke bevege deg langt for å finne folk av den type det advares mot i artikkelen: Den norske sexkjøpsdebatten preges av udokumentert synsing, radikale feminister og moralister på Stortinget, som er mer opptatt av egne kjepphester enn kunnskap.

Takk for svar Sør! :)

Jeg merker meg også at de aller, aller fleste som applauderer hun som sto fram, er menn. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men det er uansett interessant.

For øvrig er det verd å merke seg at forbudet mot kjøp av sex også gjelder når det er mannlige prostituerte.

Det handler heller ikke om "sex-moral", for det er ikke "tilfeldig sex" som er forbudt, men kjøp. Problemet er ikke at folk har sex med fremmede (ingen foreslår forbud mot "dogging" (sex med fremmede, uten betaling)). Det er kjøp som er problemet, fordi sjansen er så stor at det er utnyttelse/menneskehandel.

Og ja, de fleste som applauderer er nok menn, og kvinnesynet deres er nok som man forventer.

Gjest russian

Jeg vil bare at man skal gjøre det som er best for prostituerte. Om forbud har gjort det enklere, er jeg ikke sikker på. Men dette har jeg for lite info for å mene noe sterkt om.

Når det gjelder kvinnesynet til menn som støtter prostitusjon, så er jeg faktisk ikke helt sikker på om alle de har et så fælt kvinnesyn i utgangspunktet. Det er i alle fall noen få jeg kjenner eller bekjente som ikke har det. Og nettopp derfor er det for meg enda mer underlig at de er heier på prostituerte som står fram.

Jeg vil bare at man skal gjøre det som er best for prostituerte. Om forbud har gjort det enklere, er jeg ikke sikker på. Men dette har jeg for lite info for å mene noe sterkt om.

Når det gjelder kvinnesynet til menn som støtter prostitusjon, så er jeg faktisk ikke helt sikker på om alle de har et så fælt kvinnesyn i utgangspunktet. Det er i alle fall noen få jeg kjenner eller bekjente som ikke har det. Og nettopp derfor er det for meg enda mer underlig at de er heier på prostituerte som står fram.

Et annet aspekt er hvem man gjør det bedre for: dagens prostituerte, eller fremtidens kvinner som slipper å bli prostituerte. Fremtidens kvinner som ikke blir voldtatt, fordi samfunnets syn på kvinner har gått fremover, og de blir ikke sett på (av enkelte) som "sexobjekter".

Det beste er jo hvis man kan endre på holdningene (og det skjer), slik at man slipper prostitusjon i fremtiden.

Nei, jeg tror heller ikke at alle som kjøper sex er komplett horrible. Det er nok en del som lurer seg selv til å tro at dette er frivillig, og at hun ikke gjør dette fordi hun er misbrukt, tar dop eller er tvunget.

Annonse

AnonymBruker

Prostitusjon bør bekjem­pes ved mange til­tak, men hvis man erkjen­ner det bio­lo­giske fun­da­ment for at det etter­spør­res, må det vik­tigste være å begrense til­gjen­ge­lig­he­ten, spe­si­elt i form av pågå­ende mar­keds­fø­ring både på gata og på net­tet, for­uten hold­nings­på­virk­ning. Slik for­hol­der sam­fun­net seg til andre usunne fris­tel­ser, som alko­hol og niko­tin. Men å straffe­be­legge all fri­vil­lig sex mel­lom voksne men­nes­ker fordi det utveks­les pen­ger, er en uak­sep­ta­bel over­sty­ring av enkelt­men­nes­kets fri­het. Det næres av en uto­pisk visjon om å avskaffe feno­me­net full­sten­dig, noe som bare vil kunne rea­li­se­res av et tota­li­tært redselsregime.

Anonymous poster hash: 5ff36...1bd

Prostitusjon bør bekjem­pes ved mange til­tak, men hvis man erkjen­ner det bio­lo­giske fun­da­ment for at det etter­spør­res, må det vik­tigste være å begrense til­gjen­ge­lig­he­ten, spe­si­elt i form av pågå­ende mar­keds­fø­ring både på gata og på net­tet, for­uten hold­nings­på­virk­ning. Slik for­hol­der sam­fun­net seg til andre usunne fris­tel­ser, som alko­hol og niko­tin. Men å straffe­be­legge all fri­vil­lig sex mel­lom voksne men­nes­ker fordi det utveks­les pen­ger, er en uak­sep­ta­bel over­sty­ring av enkelt­men­nes­kets fri­het. Det næres av en uto­pisk visjon om å avskaffe feno­me­net full­sten­dig, noe som bare vil kunne rea­li­se­res av et tota­li­tært redselsregime.

Anonymous poster hash: 5ff36...1bd

Det er ikke noe mer "overstyring av enkeltmenneskets frihet" enn det er "overstyring av enkeltmenneskets frihet" å forby slaveri eller tyveri.

Nord og ned

Det er ikke noe mer "overstyring av enkeltmenneskets frihet" enn det er "overstyring av enkeltmenneskets frihet" å forby slaveri eller tyveri.

Slaveri ble forbudt i Europa alt i middelalderen. Tyveri har alltid vært forbudt overalt hele tiden.

Å pusse politi på voksne folk som gjør verdens mest naturlige handling sammen er det bare Norge og Sverige som gjør i hele vår verdensdel.

Kan du virkelig aldri komme opp med paralleller som ikke er toskete?

sur kjerring

du er passe skrullete når du klarer å sammenligne tyveri med sex. Så lenge det er frivillig, og

Traficking er faktisk straffbart, er det revnende likegyldig om man også utveksler penger, selv om rabiate feminister og kristenfundamentalister tror de kan stoppe dette med idiotiske forbud.

Gjest Ladytron

Jeg kunne aldri hatt en mann som hadde kjøpt sex.... Å kjøpe sex sier ALT om mannens kvinnesyn, evt sier det alt om hans manglende evner til å reflektere over hva han gjør, og en slik mann ville jeg ikke tatt i med tang engang....

Hva sier det om kvinnesynet hans da? Ville det hatt noe å si om han hadde gått til en prostituert som av eget ønske besluttet å bli prostituert (slik som hun mensa medlemmet)?

Endret av Ladytron

du er passe skrullete når du klarer å sammenligne tyveri med sex. Så lenge det er frivillig, og

Traficking er faktisk straffbart, er det revnende likegyldig om man også utveksler penger, selv om rabiate feminister og kristenfundamentalister tror de kan stoppe dette med idiotiske forbud.

Så du klarer ikke å stable noe sammenhengene på beina?

At du påstår det er "frivillig" betyr åpenbart ikke at det er det.

Gjest Ladytron

Jeg kjenner flere menn som har fortalt meg at de har kjøpt sex, både i Norge og i utlandet. Det var ikke noe jeg egentlig ønsket å vite, men har etterhvert fått inntrykk av at det er ganske vanlig. Noen menn er vel ikke så attraktive på sjekkemarkedet og det er jo bra om de likevel kan få litt kos og nærhet (så lenge det ikke er med en prostituert som gjør det mot sin vilje).

Hvis den jeg var sammen med hadde kjøpt sex (før vi ble sammen) hadde jeg ikke ønsket å vite det. Hvis han hadde kjøpt det når vi var sammen hadde jeg kastet han på dør :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...