Gå til innhold

Profesjonell hjelp til jobbsøking

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har prøvd å Google, men finner ikke ut av det. Finnes det noen seriøse firmaer som kan hjelpe meg å søke jobb? Jeg er desperat etter å finne en ny jobb og har søkt mange. Vet ikke hva jeg gjør feil.

Anonymous poster hash: ff6f4...c90

NAV har jobbsøkerkurs. Kanskje det kunne hjelpe deg å gå et slikt kurs?

Her er jobbsøkertips fra NAV:

http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidss%C3%B8ker/Om+jobbs%C3%B8k/Jobbs%C3%B8kertips

Evt kanskje spørre på NAV om du kan få noen timer med en som kan veilede deg?

Det er også mulig å skaffe seg en coach i forbindelse med å komme seg inn i et nytt yrke. Det finnes private coacher, og jeg har også lest om coach i forbindelse med NAV

Lykke til!

Anonymous poster hash: 48c23...bda

AnonymBruker

Jeg har prøvd å Google, men finner ikke ut av det. Finnes det noen seriøse firmaer som kan hjelpe meg å søke jobb? Jeg er desperat etter å finne en ny jobb og har søkt mange. Vet ikke hva jeg gjør feil.

http://www.jobbportalen.no/du-din-storste-ressurs/ditt-profesjonelle-rykte/

Kanskje du kan få hjelp her?

Anonymous poster hash: 48c23...bda

Noen tips, basert kun på de 2 linjene du har skrevet her:

1) Husk å gi folk den informasjonen de trenger for å kunne ta en beslutning, enten det er å ansette deg eller ei, eller å svare på spørsmål. Ingen her kan gi svare godt på spørsmålet ditt, fordi du har ikke fortalt:

a) Hva slags jobb du skal søke på? Det er stor forskjell på hva man anbefaler deg hvis du skal søke på din første jobb som renholdsarbeider, eller hvis du skal søke jobb som sjefsingeniør. Du er den eneste som kan gi den informasjonen.

B) Har du hatt mange jobber før? Hvordan gikk det? Er du erfaren (men får ikke napp), eller er du helt ny?

c) Tenker du på gratiskurs (hos NAV, og lignende), eller å kontakte en proff headhunter, som vil ta flere tusen?

Kanskje problemet er det samme når du søker?

Fokuserer du på hva du kan gjøre for arbeidsgiver, og hvorfor de trenger deg? At du har erfaring, at du har utdanning, at du er arbeidssom, kommer til tiden, er fleksibel?

Tenk deg at du er arbeidsgiver som får 30 søknader. Hva vil du se etter?

Disse har vært i bransjen lenge: http://www.emmali.no/sider/start.htm

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...