Gå til innhold

Coca-Cola dropper «Mohammed» fra flaskene sine

Anbefalte innlegg

Vil ikke ha cola med religiøst navn på uansett. Men de bør jo skrivesom det er da, att de velger det borti frykt for represalier,og ikke av  "respekt"....

Anonymous poster hash: 39f77...55a

Man kommer generelt lengre ved å vise folk respekt, enn å "krige" mot dem eller forulempe dem.

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

14

• AnonymBruker

13

• GodHatesUsAll

6

• Bookworm

5

serenity777

Blir litt sært all den tid jeg lever i et land som visstnok er kristent, så litt opponering mot pisset jeg fikk tredd ned over øra på skolen og av gamle familiemedlemmer, er hakket mer fornuftig enn å gå løs på andres religioner. 

Dessuten har ikke Celtic Frost andre varianter av dette platecoveret. :)

For en billig bortforklaring.... Her jeg bor er det flere aktive muslimer, og jeg bor i samme land som deg.

For å komme med en Darkthrone referanse, man tenker sitt...

For en billig bortforklaring.... Her jeg bor er det flere aktive muslimer, og jeg bor i samme land som deg.

Det er ca 2% muslimer og ca 90% kristne i Norge, og 80% av nye innvandrere til Norge er kristne.

At noen av alle disse er aktive er nok en selvfølge.

Dersom navnet Mohammad ikke hadde blitt fjernet fra konkurransen, og - Gud forby - til og med gjort det bra, hadde det i hvert fall blitt ramaskrik og nye overskrifter om denne snikislamifiseringen som er i ferd med å utslette oss.

Det må være enkelt å være livredd for muslimer. Uansett hva det er går det an å snu en sak om muslimer, muslimske navn eller hva det måtte være, mot dem.

Haha, sant! Vi ville ikke blitt fornøyde uansett hva Coca Cola hadde bestemt seg for å gjøre :P

GodHatesUsAll

Norge er et kristent land selv om du leier hybel i en moske og har utelukkende muslimer rundt deg.

Jeg for min del bor i et område med 50+% innvandrere, men jeg aner ikke hvem som er hva. I oppgangen min er det 12 leiligheter, hvorav 8 er bosatt av innvandrere. Den eneste familien jeg med stor sikkerhet kan anta er muslimer er afghanerne over meg. Resten har jeg ikke peiling på. Ingen virker spesielt aktive. Skulle de være det er uansett Norge et kristent land, og det er Kristendommen jeg har fått inn med morsmelka.

Annonse

GodHatesUsAll

Det er han for feig til. 

Jeg bruker en platetittel som nick (Slayers God Hates Us All) og jeg har et platecover innen samme musikkstil som avtar (Celtic Frosts To Mega Therion). Det betyr ikke så veldig mye mer enn som så.

Men sånn generelt om dette: Kristendommen har tradisjonelt sett hatt enormt mye makt i Norge, og det å mobbe den er slå oppover.

Det å mobbe Islam, en minoritet i Norge med sine 2-3 %, vil være å slå nedover, noe jeg ikke synes er spesielt pent, så jeg ville ikke gjort det uansett.

Hva religion angår generelt kan både Kristendommen, Islam og alskens menneskeskrevet faenskapet skrevet for å underlegge seg hauger av mennesker, stappes opp i en eller annen ræv. Det er der møkka hører hjemme.

Det er for øvrig ikke helt uten grunn at begge banda over, og nær sagt de aller fleste metal-band, opponerer mot kristendommen og ikke Islam. Det er fordi artistene kommer fra kristne land, som jeg kommer fra et kristent land, og det er derfor Kristendommen vi har et forhold til.

AnonymBruker

Islam stakkarsliggjøres, hos dere. Slik sett er det vrient å finne konsekvente tankerrekker fra både godhatesusall og sør. Dere er for opptatt med å dulle og beskytte.

Jeg ser ikke dere lage noe ramaskrik når jøder hetses, vilket er minst like ille som hets av islam, faktisk verre da det er en etnoreligion, som det finnes veldig få utøvere igjenn av... Så ekte kulturrelativister er dere jo ikke. Det er mere ett krokete oppgulp av forskjellige venstreekstremiteter..

Islam stakkarsliggjøres, hos dere. Slik sett er det vrient å finne konsekvente tankerrekker fra både godhatesusall og sør. Dere er for opptatt med å dulle og beskytte.

Jeg ser ikke dere lage noe ramaskrik når jøder hetses, vilket er minst like ille som hets av islam, faktisk verre da det er en etnoreligion, som det finnes veldig få utøvere igjenn av... Så ekte kulturrelativister er dere jo ikke. Det er mere ett krokete oppgulp av forskjellige venstreekstremiteter..

Har du sett et eneste innlegg på DOL hvor jøder hetses uimotsagt?

Du kan lete tilbake til 1998, og du finner ikke et eneste innlegg med jødehat, som jeg ikke har opponert mot. Siden 1998.

Til og med Flisgubben måtte innrømme at han ikke kunne finne noen eksempler på det.

Så hva var poenget ditt igjen?

Jeg bruker en platetittel som nick (Slayers God Hates Us All) og jeg har et platecover innen samme musikkstil som avtar (Celtic Frosts To Mega Therion). Det betyr ikke så veldig mye mer enn som så.

Men sånn generelt om dette: Kristendommen har tradisjonelt sett hatt enormt mye makt i Norge, og det å mobbe den er slå oppover.

Det å mobbe Islam, en minoritet i Norge med sine 2-3 %, vil være å slå nedover, noe jeg ikke synes er spesielt pent, så jeg ville ikke gjort det uansett.

Hva religion angår generelt kan både Kristendommen, Islam og alskens menneskeskrevet faenskapet skrevet for å underlegge seg hauger av mennesker, stappes opp i en eller annen ræv. Det er der møkka hører hjemme.

Det er for øvrig ikke helt uten grunn at begge banda over, og nær sagt de aller fleste metal-band, opponerer mot kristendommen og ikke Islam. Det er fordi artistene kommer fra kristne land, som jeg kommer fra et kristent land, og det er derfor Kristendommen vi har et forhold til.

I tillegg til at det er samme gud det er snakk om for alle tre religionene!

Det er mange som glemmer at Allah bare er arabisk for Gud, og at kristne arabere ber til Allah.

GodHatesUsAll

Har du sett mye jødehets her inne? Det har ikke jeg. Men jeg kan love deg at det hadde blitt reagert på det hvis jøder ble omtalt og problematisert på samme måter som innvandrere, romfolk og islam blir det her inne. 

For egen del starter jeg aldri tråder om innvandring, verken her eller andre steder, men jeg svarer derimot når jeg ser f.eks. tråder som dette.

Og dere som starter tråder som dette starter aldri noe om jøder. Gjør det, generaliser på samme måte som her, sleng i tillegg med kjente jødehatere som sannhetsvitner på det som skrives, og jeg vil svare. 

Men inntil jeg ser noe sånt er det vanskelig å ta dere for å generalisere rundt jøder.

Jeg hadde forresten reagert dersom det var kristne som ble omtalt som muslimer blir omtalt også. Omtal f.eks. hele bunten som de mer hardcore religiøse på Sørlandet, start innlegg om dem på daglig basis - som det gjøres om muslimer, og jeg ville også tatt kristne i forsvar.

Endret av GodHatesUsAll

Annonse

AnonymBruker

Islam er en totalitær religion, det kan man kanskje si om alle religioner, men i særdeleshet islam. Teokrati, sharia og generelt arkaiske tradisjoner synes å stå sterkt. Det er de delene av islam jeg finner bekymringsverdig. Samt dobbelkommunikasjon fra våre egne politikere når det kommer til selvfølgeligheter som yttringsfrihet o.l. Ironien er sterk når Jesus kan harseleres med i det lange og det breie, mens muhammed, skal høyaktes av alle, og man skal liste seg på tå for å unngå å såre profetens følgere... Nei, det henger ikke på greip.

AnonymBruker

Islam er en totalitær religion, det kan man kanskje si om alle religioner, men i særdeleshet islam. Teokrati, sharia og generelt arkaiske tradisjoner synes å stå sterkt. Det er de delene av islam jeg finner bekymringsverdig. Samt dobbelkommunikasjon fra våre egne politikere når det kommer til selvfølgeligheter som yttringsfrihet o.l. Ironien er sterk når Jesus kan harseleres med i det lange og det breie, mens muhammed, skal høyaktes av alle, og man skal liste seg på tå for å unngå å såre profetens følgere... Nei, det henger ikke på greip.

Nei, det henger ikke på greip i det hele tatt. Den pesten som er politisk islam må bekjempes med alle midler.

Anonymous poster hash: 3c121...8c4

AnonymBruker

Ja, Jesus og Maria er svært populære navn i enkelte land.

Vi snakker her om en Coca-Cola kampanje i Norge hvor de velger å eksludere alle små Mohammeder som kanskje ville synes det ville være morsomt med navnet sitt på ei flaske brus. Er Jesus og Gud veldig populære navn her til lands? I og med at det er det artikkelen handler om, Mohammeder i Norge.

Anonymous poster hash: c5a44...9c9

I Norge tilsier Grunnloven at man har ytringsfrihet og religionsfrihet. Ironisk nok virker det som om det er DU som er mot dette, og du er derfor selv skyldig i akkurat det du anklager islam for.

Og vedr. at "man skal liste seg på tå for å unngå å såre profetens følgere" - forsøk å lage støy i et borettslag på en søndag. Hvorfor det er forbudt? Jo, det er jo for å unngå å såre Jesus' følgere.

Og hvorfor skulle "vi" det? 

Anonymous poster hash: 3c121...8c4

For akkurat samme "grunner" som dere finner på å starte tråder om muslimer - det er selvsagt ingen som helst forskjell mellom å trakassere jøder og å trakassere muslimer. Til og med Høyres Erna Solberg har sagt at det er det samme.

Bytt ut ordet "muslim" med "jøde" i disse trådene så ser du akkurat hva du holder på med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...