Gå til innhold

Coca-Cola dropper «Mohammed» fra flaskene sine

Anbefalte innlegg

Vi snakker her om en Coca-Cola kampanje i Norge hvor de velger å eksludere alle små Mohammeder som kanskje ville synes det ville være morsomt med navnet sitt på ei flaske brus. Er Jesus og Gud veldig populære navn her til lands? I og med at det er det artikkelen handler om, Mohammeder i Norge.

Anonymous poster hash: c5a44...9c9

Dine krokodilletårer for "alle de små Mohammedene" er rørende!

:snufs:

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

14

• AnonymBruker

13

• GodHatesUsAll

6

• Bookworm

5

GodHatesUsAll

Og hvorfor skulle "vi" det? 

Anonymous poster hash: 3c121...8c4

Hvem har sagt at dere skal det? Det var en av dere som dro fram jøder og påsto at vi aldri forsvarte dem. Men da er det kanskje greit å vise oss hvor vi skal forsvare dem? Det er jo ingen som kritiserer dem, og det er da vel ingen grunn til å starte "forsvare-jøder"-tråder uten at noen har kritisert dem.

Jeg pleier heller ikke å starte "forsvare sikher"-tråder eller "forsvare buddhister"-tråder. Men hytt mot dem, og de vil bli tatt i forsvar. 

Mot muslimer foregår det derimot et monomant gnål hver eneste dag.

For øvrig er det svært vanskelig å vite hvem som har skrevet hva når så mange av dere av en eller annen grunn velger å være anonyme. 

Det fungerer for øvrig ikke så fryktelig godt, for man ser jo hvem som leser i tråden ...

AnonymBruker

Dine krokodilletårer for "alle de små Mohammedene" er rørende!

:snufs:

Hva er dette for slags svar? Jeg gråter ingen krokodilletårer for Mohammeder. Jeg forstår ikke hvorfor de eksluderes i denne kampanjen.  Jeg kan ikke lese noe sted at det er muslimer som gjør krav på dette. Og jeg synes PK-greia i denne sammenhengen er med på å gjøre ting vanskelig for muslimer. Du ser jo hva andre skriver om det. Jeg kjenner til at en del av de ikke ønsker tegninger og lignende av profeten, men at guttenavnet Mohammed ikke kan stå på trykk på noe har jeg aldri hørt noe om. Og det nevnes heller ikke i denne artikkelen at det er muslimer som ikke vil ha navnet Mohammed på Colaflaskene, men Cola-konsernet frykter at dette kan støte noen. Hvordan kan et helt vanlig guttenavn støte noen? Jeg forstår ikke hva Coca-cola her har tenkt. Føre var prisnsipp som gjør at fordommer ytterligere forsterkes?

Det er mulig at du tror at alle er muslimfientlig, noe jeg absolutt ikke er i hverken denne eller andre sammenhenger. Jeg setter pris på seriøse svar i denne sammenhengen, ikke sure oppstøt.

Anonymous poster hash: c5a44...9c9

AnonymBruker

Hva er dette for slags svar? Jeg gråter ingen krokodilletårer for Mohammeder. Jeg forstår ikke hvorfor de eksluderes i denne kampanjen.  Jeg kan ikke lese noe sted at det er muslimer som gjør krav på dette. Og jeg synes PK-greia i denne sammenhengen er med på å gjøre ting vanskelig for muslimer. Du ser jo hva andre skriver om det. Jeg kjenner til at en del av de ikke ønsker tegninger og lignende av profeten, men at guttenavnet Mohammed ikke kan stå på trykk på noe har jeg aldri hørt noe om. Og det nevnes heller ikke i denne artikkelen at det er muslimer som ikke vil ha navnet Mohammed på Colaflaskene, men Cola-konsernet frykter at dette kan støte noen. Hvordan kan et helt vanlig guttenavn støte noen? Jeg forstår ikke hva Coca-cola her har tenkt. Føre var prisnsipp som gjør at fordommer ytterligere forsterkes?

+1

Anonymous poster hash: 3c121...8c4

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...