Gå til innhold

Hvorfor reinkarnasjon er usannsynlig eller umulig

Anbefalte innlegg

Jeg orker ikke å gjenta til det kjedsommelige, så du får bare fortsette å kjøre på i disse diskusjonene dine, så får heller de som ikke orker det prøve å ignorere deg der :)

I like måte.

Den dagen det blir "fy fy" å be folk dokumentere at tabletter er trygge, at guden deres mener at homofile skal diskrimineres, og kvinner skal tie, den dagen vil samfunnet gradvis gå tilbake til den mørke middelalderen.

Det er nettopp rasjonalitet som gjør at vi har sluttet med slikt.

Fortsetter under...

• Svar 174
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

61

• AnonymBruker

26

• stjernestøv

21

• ecbole

15

Togli er kverulerer kanskje mer enn gjennomsnittet, men hun er verken syk eller psyk. Tvert i mot er hun en meget oppegående og intelligent kvinne.

Videre så er dette et åpent forum, og ikke forum for psykiatri.

Kverulerer? Jeg kan ikke si at jeg har gjort annet enn å forklare deg hvorfor det er slitsomt når tråder med interessante temaer drukner pga at du alltid trekker inn det samme hver eneste gang..... Dessuten snakker jeg ikke om min tro/ikke-tro her, jeg snakker om de som interesserer seg for dette temaet, og at de bør få diskutere det i fred uten at de igjen blir fortalt at dokumentasjon ikke finnes. Det vet de meget godt selv.

AnonymBruker

Togli er kverulerer kanskje mer enn gjennomsnittet, men hun er verken syk eller psyk. Tvert i mot er hun en meget oppegående og intelligent kvinne.

Du har tidligere sablet stakkars "stjernestøv" ned, så ikke ta den. Du er rett og slett en ynkelig feig stakkar.

Anonymous poster hash: fb22d...e29

I like måte.

Den dagen det blir "fy fy" å be folk dokumentere at tabletter er trygge, at guden deres mener at homofile skal diskrimineres, og kvinner skal tie, den dagen vil samfunnet gradvis gå tilbake til den mørke middelalderen.

Det er nettopp rasjonalitet som gjør at vi har sluttet med slikt.

Hvor mange år og hvor mange tilbakemeldinger skal til før du skal skjønne at du ødelegger tråder og at du aldri når frem med det du forsøker å si?

Du har ødelagt omtrent hver eneste tråd du deltar i, bare de siste ukene er det mange tråder, slik har det vært i år etter år.

Er det ikke noe som når inn til deg? Skjønner du ikke hvordan du holder på? Du klarer ikke å diskutere normalt i en eneste tråd og erter på deg hele forumet. Jeg begriper ikke at Dol lar deg holde på i år etter år. Dol er ikke tjent med å ha deg her, du ødelegger for mye.

Hva fanken er det du forsøker å si her??? Togli kverulerende?? Du er frekkere enn flatlusa. Snakker om å drite seg ut.

Kverulerer? Jeg kan ikke si at jeg har gjort annet enn å forklare deg hvorfor det er slitsomt når tråder med interessante temaer drukner pga at du alltid trekker inn det samme hver eneste gang..... Dessuten snakker jeg ikke om min tro/ikke-tro her, jeg snakker om de som interesserer seg for dette temaet, og at de bør få diskutere det i fred uten at de igjen blir fortalt at dokumentasjon ikke finnes. Det vet de meget godt selv.

Hvis de bør få fremsette sine synspunkter "i fred", bør ikke jeg da får gjøre det samme? Det er tross alt et åpent forum, og ingen har krav på at deres innlegg skal få stå uimotsagt?

Du gjør jo det samme som du kritiserer meg for. Dette er et åpent forum, hvor alle kan uttrykke seg. Ikke bare folk med spesielle lukkede synspunkter. Ikke bare folk fra et bestemt politisk parti.

Du fremstiller det flere ganger som om noen blir nektet å diskutere. Ingen blir nektet å diskutere noe som helst. Og ikke mer enn du nekter meg å skrive noe, ved å skrive det du skriver.

Og ja, jeg synes du kverulerer, fordi du skriver det samme igjen og igjen, på tross av at det er allmenn aksept for at man ikke har krav på at innlegg skal få stå uimotsagt.

Annonse

Hvor mange år og hvor mange tilbakemeldinger skal til før du skal skjønne at du ødelegger tråder og at du aldri når frem med det du forsøker å si?

Du har ødelagt omtrent hver eneste tråd du deltar i, bare de siste ukene er det mange tråder, slik har det vært i år etter år.

Er det ikke noe som når inn til deg? Skjønner du ikke hvordan du holder på? Du klarer ikke å diskutere normalt i en eneste tråd og erter på deg hele forumet. Jeg begriper ikke at Dol lar deg holde på i år etter år. Dol er ikke tjent med å ha deg her, du ødelegger for mye.

Hadde du noen synspunkter om reinkarnasjon?

AnonymBruker

Skjerpings.  Kutt personangrepene.

Ja, man forstår at sannheten svir. Og var det ikke du som forrige dagen kritiserte andre for å poste innlegg om innvandring nettopp av hensyn til de syke på dette forumet? Samtidig går du tilnærmet amok selv, som denne tråden er et eksempel på. Skjerpings.

Anonymous poster hash: 15099...921

Ja, man forstår at sannheten svir. Og var det ikke du som forrige dagen kritiserte andre for å poste innlegg om innvandring nettopp av hensyn til de syke på dette forumet? Samtidig går du tilnærmet amok selv, som denne tråden er et eksempel på. Skjerpings.

Nei, jeg skrev noe slikt som at på et helseforum så skulle ikke muslimer, romfolk, osv utsettes for personangrep.

Å be om dokumentasjon er vanlig på et diskusjonsforum, og er verken personangrep eller negativt på noen som helst måte.

Nei, det var ikke det du skrev.

Da får du dokumentere det du mener jeg skrev, siden du bragte det på bane.

Videre, din anklage faller på sin egen urimelighet, ettersom det ikke er noe negativt å be om dokumentasjon.

Sør, det er ikke personangrep på deg når folk ber deg droppe kveruleringen. Folk er grundig lei. Du burde tenkt over at alle her opplever det du skriver slik, og det gjelder uansett hvilket livssyn de har. Så kan det ikke være alle andre det er noe feil med, med atferden din.

Annonse

Sør, det er ikke personangrep på deg når folk ber deg droppe kveruleringen. Folk er grundig lei. Du burde tenkt over at alle her opplever det du skriver slik, og det gjelder uansett hvilket livssyn de har. Så kan det ikke være alle andre det er noe feil med, med atferden din.

Å etterlyse dokumentasjon er ikke kverulering. Det er faktisk helt vanlig i en diskusjon.

Å kalle normal diskusjon for kverulering er nok heller hersketeknikk, og brukes ofte av en del religiøse/"alternative" for å flytte fokus vekk nettopp fra manglende dokumentasjon.

Hvis du leser gjennom trådene så ser du at jeg skriver høflig hele tiden, og at drittslengingen er mot meg.

Å etterlyse dokumentasjon er ikke kverulering. Det er faktisk helt vanlig i en diskusjon.

Tnja, det kommer an på formen. Dette er ikke noe vitenskapelig side med høye krav til bevisførsel for noe som helst. Så gjentatte poster om 'hvor er dokumentasjonen', særlig når man vet slik ikke finnes, kan virke kverulerende.

Poenget ditt er faktisk oppfattet, men tviler på at du 'når frem' med budskapet på noen bedre måte ved å gjenta det samme om og om igjen. (dette gjelder ikke bare deg altså, jeg ser det er et par folk på forum som har ganske ensidig interessefelt og som også gjentar samme om og om igjen . Internett, gotta love it :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...