Gå til innhold

Stavrum: - Norge er tiggernes paradis

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det skal stå 90 % ikke vestlig personell på arbeidsplassen min. Rett skal være rett.

Hva hatretorikk på andre forum angår, så svarer jeg ikke for dem.

Men jeg er sterkt interresert i hvor dine "grenser" går.

Du nevner til stadighet 30 årene og krigen.

Men så snart noen nevner sigøyer prosjektet som ble gjennomført i Norge for noen år siden så har vi ikke lov til det.

Hvorfor? Jo fordi de er ikke de samme individene som var her da, som er her nå. Dette i følge deg.

Men, blir ikke det dumt da sør.

De individene som du snakker om som var forfulgt i 30 årene og under krigen, er jo definitivt ikke de samme individene som er her nå.

Ifølge din retorikk : hva har de individene å gjøre med de som er her idag?

Anonymous poster hash: 778b4...3f7

Fortsetter under...

Gjennom de store rom trådene i fjor, hvor det ble diskutert alternative løsninger, så var det meget lett for deg å bruke ord som fordommer og hat.

Jeg var en av debattantene som ble kalt fordomsfull av deg ja. Dette kun fordi jeg stilte spørsmål rundt romfolket som da var en gjenganger i nyhetene.

Dette får meg til å se rødt.

Jeg innehar en ledende stilling, og på arbeidsplassen min er det 90 ikke vestlig-ansatte.

Men i motsetning til deg, som er lynsnar å bruke ord som personhets og drittslenging når noen støter deg, så spør jeg heller hva du mener er grensen for hatretorikk. Da har vi liksom noe å gå ut fra hvor du står m.t.p. hva du mener er hat retorikk.

Du svarte ikke på mine spørsmål innledningsvis, og jeg herper ikke med å repetere de.

Men jeg forsøker et nytt spørsmål istedet :

Hva slags løsning ser du for deg for en som setter seg ned på gaten med en papirkopp fremfor seg for å tigge.

Er dette en kortsiktig løsning, eller ser du for deg at dette er en langsiktig løsning som flere kan delta på?

Ser du for deg at dette kan kalles et yrke, slik at fremtidige generasjoner kan læres opp til dette, og videre leve av det?

Er denne type spørsmål hat retorikk?

Du bør vel nesten kunne dokumentere påstandene dine?

Klager fra en anonym person skal man selvsagt ikke ta seriøst, med mindre det kan dokumenteres grundig.

Jeg synes ikke tigging er OK, men problemet er at det er fattigdom. Det er ikke tiggingen som sådan som er problemet, men at folk reelt sett ikke har andre valg.

Hva man kan gjøre med det? Fattigdom er en stor sak - man må legge press på landene hvor de kommer fra for at de skal få det bedre der. Man må hjelpe dem som er her, i det minste med dusj og toalett.

Som jeg har dokumentert en rekke ganger (og det har du sett hvis du er den du gir deg ut for å være) så har de klart å løse dette i Spania. Heller ikke i Sverige er det engang en diskusjon om fattige mennesker skal få gå på toalettet og dusje. Det burde det heller ikke være i Norge.

Problemstillingen du nevner er ikke ny - fattigdom har eksistert så lenge som menneskeheten.

Derimot sier det masse om deg og meg, som mennesker, hvordan vi møter mennesker som har vært mindre heldige enn det vi har.

Det skal stå 90 % ikke vestlig personell på arbeidsplassen min. Rett skal være rett.

Hva hatretorikk på andre forum angår, så svarer jeg ikke for dem.

Men jeg er sterkt interresert i hvor dine "grenser" går.

Du nevner til stadighet 30 årene og krigen.

Men så snart noen nevner sigøyer prosjektet som ble gjennomført i Norge for noen år siden så har vi ikke lov til det.

Hvorfor? Jo fordi de er ikke de samme individene som var her da, som er her nå. Dette i følge deg.

Men, blir ikke det dumt da sør.

De individene som du snakker om som var forfulgt i 30 årene og under krigen, er jo definitivt ikke de samme individene som er her nå.

Ifølge din retorikk : hva har de individene å gjøre med de som er her idag?

Dette er ikke så vanskelig som du gjør det! ;)

Jeg påpeke at hatretorikken, som man ser i nettavisenes kommentarfelt, og andre steder, er den samme som ble brukt mot romfolket og jødene på 1920- og 1930-tallet. Relevansen her er at man åpenbart skal være forsiktig så det samme ikke skjer igjen - man ønsker absolutt ikke at mennesker skal utsettes for det samme på nytt.

Det er altså retorikken det advares mot. Ingen sier at "du sa det samme i 1923!"

Årsaken til at "sigøynene ødela hus i et tidligere prosjekt" er totalt irrelevant er at ikke bare gjaldt det en helt annen (norsk) folkegruppe uansett, men i tillegg så er det jo slik at Norge er en rettsstat, som skal behandle mennesker som individer. Det betyr at man ikke skal nekte noen i 2013 husvære (eller hva det nå enn er) fordi en helt annen person i "1980" (eller når det var) ødela et hus. De er ikke kollektivt ansvarlige.

AnonymBruker

Jeg synes ikke tigging er OK, men problemet er at det er fattigdom. Det er ikke tiggingen som sådan som er problemet, men at folk reelt sett ikke har andre valg.

Du vil ikke finne mange personer som ikke er enig med deg i de setningene.

Men det må kunne gå an å diskutere alternative løsninger uten at du skal komme med ord som "skam deg" og hatretorikk hele tiden.

Du kveler gode debattanter på den måten.

Er det hatretorikk å skulle ønske å bruke hundrevis av millioner i de landene hvor de kommer fra?

Å være med på å bygge skoler, og legge til rette for en infrastruktur og eventuelt bygge biliger for de.

Dette må være lov å nevne, uten at man skal bli kalt hjerteløs og lite medmenneskelige.

Sett gjerne opp toaletter og dusjer for min del, men det løser ingen verdens ting - dessverre.

Du vil ikke finne mange personer som ikke er enig med deg i de setningene.

Men det må kunne gå an å diskutere alternative løsninger uten at du skal komme med ord som "skam deg" og hatretorikk hele tiden.

Du kveler gode debattanter på den måten.

Er det hatretorikk å skulle ønske å bruke hundrevis av millioner i de landene hvor de kommer fra?

Å være med på å bygge skoler, og legge til rette for en infrastruktur og eventuelt bygge biliger for de.

Dette må være lov å nevne, uten at man skal bli kalt hjerteløs og lite medmenneskelige.

Sett gjerne opp toaletter og dusjer for min del, men det løser ingen verdens ting - dessverre.

Hvem og hvor er det noen som sier at å bygge skoler i andre land er hatretorikk?

Har du link?

AnonymBruker

Hvem og hvor er det noen som sier at å bygge skoler i andre land er hatretorikk?

Har du link?

Ingen.

Men man før en slags følelse av å bli kalt umenneskelig etc. så snart en kommer med forslag som kan antyde at man ikke ønsker tiggere til landet.

I første innlegget ditt i denne tråden, så sier du : dette er en skam.

Er det til meg, eller noen andre debattanter her på DOL du mynter disse bokstavene på?

Hvis ikke, så foreslår jeg at du svarer på de fora som står for det du mener er skam.

Jeg er på DOL fordi her finnes mange, mange kloke debattanter - uten hat retorikk.

At jeg står anført som anonym bør bry deg like lite som du står anført som sør, vest eller nord.

Valget er gjort bevisst.

Annonse

Ingen.

Men man før en slags følelse av å bli kalt umenneskelig etc. så snart en kommer med forslag som kan antyde at man ikke ønsker tiggere til landet.

I første innlegget ditt i denne tråden, så sier du : dette er en skam.

Er det til meg, eller noen andre debattanter her på DOL du mynter disse bokstavene på?

Hvis ikke, så foreslår jeg at du svarer på de fora som står for det du mener er skam.

Jeg er på DOL fordi her finnes mange, mange kloke debattanter - uten hat retorikk.

At jeg står anført som anonym bør bry deg like lite som du står anført som sør, vest eller nord.

Valget er gjort bevisst.

Ja, hvordan fattige mennesker (de som må sove på gaten) behandles er en skam.

Og fokuseringen på etnisiteten (enten det er snakk om jøder eller romfolk) hører heller ingen steder hjemme. Dette er folk som er fattige, og du hadde sannsynligvis også tigget hvis du hadde vært født inn i deres situasjon.

Jeg savner fremdeles linker som viser disse påstandene dine. Har du dem ikke?

Nord og ned

Jeg savner fremdeles linker som viser disse påstandene dine. Har du dem ikke?

Kan du svare på de spørsmål du fikk rett over?

Hva og hvem er det som bedriver folkemordsretorikk a'la 30-tallet på DOL eller andre steder slik du hevder det er overalt nå for tiden?

Har du link til et slikt innlegg ? Det burde da vitterlig ikke være vanskelig å finne, siden du ser det daglig.

Skal vi gå ut ifra at du har like lite dokumentasjon for dine uhyrelige påstander som Shitten, knekten din, som heller ikke greier grave frem noe som helst?

Endret av Nord og ned
AnonymBruker

Liker på hva sør? At du er snar med ordet fordommer og hat retorikk i hver bidige tråd som går?

Til og med på norges najonaldag klarte du det, og fikk kritikk for det.

Du er viden berømt for dette her inne. Jeg tok ikke vare på en eneste rom- tråd fra i fjor, men du finner de der.

Jeg trenger ikke ha linker til alt jeg sier. Jeg har egne meninger, og mitt ord er like "sant" som enten Stavrum, ditt, Simonsen eller Michelet sitt.

Jeg registrerer du liker å komme med spørsmål og bombastiske konklusjoner.

Og at du ikke liker å svare på spørsmål.

Stopper der, for jeg vil ikke passere terskelen hvor du drar opp skittslenging eller person hets kortet.

Jeg fortsetter derimot i samme bane for å finne ut hvor du står. For tro meg, jeg har virkelig forsøkt å forstå hva dere som er så "medmenneskelige" tenker.

Jeg ser at det er utrolig som dere bryr dere - akkurat nå.

Men jeg ser aldri noen av dete tenke litt lenger frem i tid.

La oss ta et eksempel. Det bor 500 stk. I byen din som ikke har tilgang på dusj og toalett.

Dere setter opp 50 dusjer og toaletter. Flott ikke sant.

Men tenker dere noe lenger enn det?

Tenker dere på noe så langt som til neste sommer?

Eller bare unngår dere den diskusjonen?

Men derimot er dere utrolig flinke til å la andre - som ikke er like "snille" som dere - sitte der med skyldfølelse.

AnonymBruker

Kan du svare på de spørsmål du fikk rett over?

Hva og hvem er det som bedriver folkemordsretorikk a'la 30-tallet på DOL eller andre steder slik du hevder det er overalt nå for tiden?

Har du link til et slikt innlegg ? Det burde da vitterlig ikke være vanskelig å finne, siden du ser det daglig.

Skal vi gå ut ifra at du har like lite dokumentasjon for dine uhyrelige påstander som Shitten, knekten din, som heller ikke greier grave frem noe som helst?

Angrep er det beste form for forsvar sies, det, og dette kan du.

Jeg gidder ikke snakke om en tid da jeg ikke levde.

Jeg lever her og nå, og bryr meg om de tiggerne som er her NÅ!

Jeg er ikke ansverlig for noen andres hat retorikk, og heller ikke min egen - da jeg ikke har en sådan.

At du skal kverulere deg eller meg tilbake i tid, er helt hinsides.

sur kjerring : at jeg giddder.

Du er tydligvis ute etter å ta personen, fremfor å diskutere en slag løsning på ting.

Liker på hva sør? At du er snar med ordet fordommer og hat retorikk i hver bidige tråd som går?

Til og med på norges najonaldag klarte du det, og fikk kritikk for det.

Du er viden berømt for dette her inne. Jeg tok ikke vare på en eneste rom- tråd fra i fjor, men du finner de der.

Jeg trenger ikke ha linker til alt jeg sier. Jeg har egne meninger, og mitt ord er like "sant" som enten Stavrum, ditt, Simonsen eller Michelet sitt.

Jeg registrerer du liker å komme med spørsmål og bombastiske konklusjoner.

Og at du ikke liker å svare på spørsmål.

Stopper der, for jeg vil ikke passere terskelen hvor du drar opp skittslenging eller person hets kortet.

Jeg fortsetter derimot i samme bane for å finne ut hvor du står. For tro meg, jeg har virkelig forsøkt å forstå hva dere som er så "medmenneskelige" tenker.

Jeg ser at det er utrolig som dere bryr dere - akkurat nå.

Men jeg ser aldri noen av dete tenke litt lenger frem i tid.

La oss ta et eksempel. Det bor 500 stk. I byen din som ikke har tilgang på dusj og toalett.

Dere setter opp 50 dusjer og toaletter. Flott ikke sant.

Men tenker dere noe lenger enn det?

Tenker dere på noe så langt som til neste sommer?

Eller bare unngår dere den diskusjonen?

Men derimot er dere utrolig flinke til å la andre - som ikke er like "snille" som dere - sitte der med skyldfølelse.

Linker til påstandene dine. For du fyller innleggene dine med påstander du ikke har belegg for, og personangrep.

Du har i tillegg fått seriøse svar på det du har spurt om, som du også har oversett totalt.

AnonymBruker

Linker til påstandene dine. For du fyller innleggene dine med påstander du ikke har belegg for, og personangrep.

Du har i tillegg fått seriøse svar på det du har spurt om, som du også har oversett totalt.

*ler* nei du, svar på hvor grensene dine går med tanke på hva du definerer som hat retorikk, er lige vage som før.

Og linker hvor du bruker ord som hat retorikk og forfølgelse finner du i nesten hver tråd du deltar i her inne.

Du passer på å nevne det for oss såpass ofte at trådene stenges.

Hvis du kaller dette påstander, så har du helt korrekt i det :-)

Annonse

Nord og ned

Angrep er det beste form for forsvar sies, det, og dette kan du.

Jeg gidder ikke snakke om en tid da jeg ikke levde.

Jeg lever her og nå, og bryr meg om de tiggerne som er her NÅ!

Jeg er ikke ansverlig for noen andres hat retorikk, og heller ikke min egen - da jeg ikke har en sådan.

At du skal kverulere deg eller meg tilbake i tid, er helt hinsides.

sur kjerring : at jeg giddder.

Du er tydligvis ute etter å ta personen, fremfor å diskutere en slag løsning på ting.

Du ble nok litt forvirret av flagget, for det besvarte var skrevet til vår kjære venstreekstreme meningsterrorist og forum-mobber.

Du virker veldig reflektert og fornuftig. Kanskje litt for mye til å være her ;)

AnonymBruker

Du ble nok litt forvirret av flagget, for det besvarte var skrevet til vår kjære venstreekstreme meningsterrorist og forum-mobber.

Du virker veldig reflektert og fornuftig. Kanskje litt for mye til å være her ;)

Ja, det gikk litt i surr. Beklager den.

Jeg samler ikke på linker ser du, men hat et ekstemt godt hode med tanke på husken min.

Jeg forsøker å være løsningsorientert på saker og ting, og blir som sagt ekstremt provosert når jeg blir feid under teppet med ord som fordomsfull og slike stygge ord.

Linker? Fri og bevares. Tråder stenges fortløpende her inne p.g.a. samme kverningen.

Nord og ned

Linker? Fri og bevares. Tråder stenges fortløpende her inne p.g.a. samme kverningen.

Javisst. det er dette halmstrået han har klamret seg til bestandig, at ingen skal gidde bruke en masse tid på å søke i arkivet, et arkiv som forøvrig er omtrendt like usøkbart som før omleggingen.

Slik håndterer Europa tiggere:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10110427

Danmark er det eneste landet i Norden som har tiggeforbud. Der er de nesten kvitt problemet.

- Vi har ingen nevneverdige problemer med tigging. Jeg kan ikke gi deg et tall på tiggere, fordi det finnes så få her i København, sier Mogens Kjærgaard Møller, stedfortredende politidirektør i København, til VG.

Både svenske og norske politikere og forskere har ment at et forbud ikke vil hjelpe mot tigging og kan føre til andre type kriminalitet.

- Det er absurd å mene at personer som ikke får lov til å tigge vil gå over til å begå kriminelle handlinger. Det henger ikke sammen slik, sier Møller.

Gjest Admin Doktoronline

Javisst. det er dette halmstrået han har klamret seg til bestandig, at ingen skal gidde bruke en masse tid på å søke i arkivet, et arkiv som forøvrig er omtrendt like usøkbart som før omleggingen.

Hvis dere synes arkivet er usøkbart eller har ting å utsette på noe teknisk er det bedre om dere forklarer hva dere finner problematisk i Webmaster-forum.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...