Gå til innhold

Hvor kan man veksle til utenlandsk valuta?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Trenger å veksle noen penger til danske kroner,. Hvor kan jeg gjøre det? Posten??

Bor i Kristiansand..

Takknemlig for tips..

Anonymous poster hash: 6a09c...162

I noen (få) minibanker kan man velge danske kr, svenske kr eller euro.  Men jeg vet ikke hvor de evt. befinner seg i Kristiansand. 

Både store postkontorer og de bankfilialene som har penger (noen banker er jo blitt helt kontantløse), har liggende en god del av disse tre valutaene.  Jeg vet ikke om Post i butikk har det.  Gå et sted du har konto, da blir det minst gebyr.  Er det et stort beløp, er det lurt å ringe filialen dagen før, så kan de evt. bestille det. 

GodHatesUsAll

Hvis dere har Forex hos dere gjør de det. De fleste banker har sannsynligvis også dansk valuta.

Men hvis du skal til Danmark bør du vente til du kommer til Danmark. Ofte tar bankene i Norge seg godt betalt, og kursen er ofte ræva. Jeg vet ikke hvordan det er med dansk valuta, men sånn er det i hvert fall med valutaene i veldig mange andre land, så det vanlige rådet er at du heller bruker kortet ditt i landet du skal feriere i.

Hvis du ikke skal til Danmark kan du selvsagt se bort fra alt jeg skrev bortsett fra mine to første setninger.

Endret av GodHatesUsAll

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...