Gå til innhold

Smertestillende og alkohol

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sånt er veldig individuelt. Noen blir surrete og signe av lite, andre tåler mer. Litt genetikk, litt størrelse/vekt og litt hva man er vant til. Personlig kan jeg godt drikke litt alkohol selv om jeg må ta smertestillende. Mens andre blir trøtte eller uvel av det. Prinsipielt er vel leger imot slikt, fordi det er vanskelig å komme med generelle regler på grunn av det ovenfor nevnte. I alle fall forsterker alkohol virkningen av mange typer tabletter, og det kan en vel ha i bakhodet.

Det er ikke noe fasit. Jeg spurte legen en gang jeg skulle gå på en saftig coctail av mye tabletter om jeg kunne drikke pils. Paracet var en av idgrediensene (sammen med to typer smertestillende og muskelaslappende)

Og jeg spør fra et rent kjemisk ståsted:

1- er det noe med alkoholen som ødelegger effekten av medisinen, eller

2- skjer det en uheldig reaksjon ved å blande alkohol og denne medisinen.

og svaret var at på den ene medisinen var det en del som ble ekstra susete av pils, men ingen konsekvens ut over det.

Så øl ble en del av medisincoctailen min :) Var sommer, fint vært og jeg satt ute med masse piller og øl i hagen. haha. Uansett, jeg fikk ikke noe ekstra effekt av på blande.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...